امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صنعت فولاد شادگان

کارخانه صنعت فولاد شادگان

شرکت صنعت فولاد شادگان جز یکی از تولیدکننده های انواع محصولات بلیت و شمش فولادی است و محصولات فولادی تولید شده این کارخانه دارای کیفیت بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه ای است. با ما همراه باشید تا با این شرکت بیشتر آشنا شوید.

معرفی کارخانه صنعت فولاد شادگان

صنعت فولاد شادگان یکی از هشت طرح مهم فولاد کشور به شمار می رود که  این شرکت در ۲ فاز در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته و مشغول به تولید محصولات فولادی است.

فاز اول

فاز اول شرکت صنعت فولاد شادگان با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی شروع به فعالیت کرده است و در مجموع هشت هزار و هشتصد میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی و تاسیس این مجموعه هزینه در برداشته است.

شرکت صنعت فولاد شادگان به عنوان یکی از هشت طرح مطالعات جامع در صنعت فولاد کشورمان با هدف توسعه وگسترش اشتغال و از بین بردن بیکاری در منطقه محروم شادگان شده است که سبب کاهش نرخ بیکاری در کشور شده است. 

 

شرکت صنعت فولاد شادگان

 

فاز دوم

افزایش چندین برابری تولید و تاسیس و راه اندازی فاز دوم کارخانه فولادسازی که به هدف تولید بیلت، با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن می باشد، چشم انداز و رسالت دیگر شرکت فولاد برای سال 1401 افزایش تولید بلیت با کیفیت برای بازارهای داخلی و خارجی است.

محصولات شرکت صنعت فولاد شادگان

بلیت

از جمله محصولات شرکت صنعت فولاد شادگان می‌توان به تولید انواع بیلت در ابعاد 100*100 تا 200*200 به وسیله ریخته گری پیوسته با طول‌هایی از 4 تا  6 متر است. اما شرکت صنعت فولاد شادگان قادر به تولید هر نوع قطعه ریخته گری تا وزن 20 تن با توجه به درخواست مشتریان است.

تولید این بیلت ها تحت استاندارد مشخص و خاصی انجام می‌شود که هم چنین دارای ترکیبات شیمیایی استاندارد است که شامل 14-22 کربن و 15-30 سیلیسیم و 40 -65 منگنز و بیش از 40 فسفر و همین طور بیش از 50 گوگرد و بیش از 30 کروم و نیکل و مس است که این بیلت تولیدی توسط فولاد شادگان با این مشخصات دارای استاندارد اس تی 3 اس پی است.

نوع دیگراستاندارد که مشخصات آن به صورت کربن 28-37 و سیلیسیم 15-30 و منگنز 50 تا 80 و فسفر بیش از 40 و گوگرد بیش از 50 و کروم و نیکل و مس بیش از 30 است دارای استاندارد اس تی 5 اس پی است. اما همان طور که می دانید بیلت های تولیدی این شرکت در مصارف صنعتی و ساختمانی کاربرد دارند و در تولید مقاطع فولادی مثل نبشی و ناودانی و میلگرد نیز استفاده می‌شوند.

محصولات شرکت صنعت فولاد شادگان

شمش فولادی

از جمله محصولات شرکت صنعت فولاد شادگانتولید شمش با استفاده از کوره القایی است که به آن شمش القایی نیزگفته می‌شود که این روش یکی از جدیدترین و بروز ترین روش‌های تولید شمش شناخته می شود. به طور کلی کوره‌های القایی با کمک جریان برق آهن ضایعات و یا شمش فلزات را ذوب کرده و این ماده بدست آمده را در قالب‌های مورد نظر ریخته و به شکل شمش فولاد در می آورند.

از این روش کوره القایی در کشورهای اروپایی نیز برای ذوب فلزات استفاده می‌شود و از این شمش‌های القایی بدست آمده در کارخانه‌های نورد برای ساخت میلگرد و نبشی و ناودانی استفاده می‌شود.

تولید شمش القایی و سایر قطعات به این روش یک راه پرسوده و مطمئن است و دیگر این که کمبود این محصول راجبران می‌کند و باعث کاهش واردات این محصول می‌شود. باید در نظر داشت که این روش از سرعت عمل بالایی برخوردار است و تولید کنندگان تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در این روش دارند.

 نکته قابل توجه دیگر این است که این کوره‌ها دارای تنوع در ظرفیت خود هستند که این موضوع باعث شده که از این روش حتی در کارگاه‌ها نیز قابل اجرا باشد و البته در مقیاس‌های بالا می‌توان خط مداوم بیلت فولادی استفاده کرد.

 به این صورت که ماده بدست آمده از کوره القایی به طور مداوم به ریخته گری منتقل می‌شود و بیلت در ابعاد بزرگ تولید می‌شود. و از این روش القایی به دلیل سرعت بالا در صنایع قطعه سازی نیز کاربرد دارد.

 این جایگزینی کوره‌های قدیمی به جای کوره‌های القایی باعث افزایش سود واحدهای ریخته گری شده است. عملکرد کوره القایی به این صورت است که با ایجاد جریان بالادر مواد باعث ذوب انها می‌شود که این جریان توسط سه الکترود موجود در کوره به وجود می آید.

 کوره به صورت اتوماتیک و خوکار کار می‌کند به این صورت که بعد از ذوب شدن مواد الکترودها برداشته می‌شوند و در مرحله بعد فلز ذوب شده به درون یک بوته آهنگری ریخته می‌شود که این ماده می‌تواند به خط تولید هم انتقال پیدا کند. برای کنترل دمای کوره به 20 نقطه برای اندازگیری دمای اطراف و داخل کوره نیاز است.

شمش فولادی کارخانه فولاد شادگان

از مهم‌ترین مزیت‌های کوره‌های القایی عبارتند از.:

  • بهبود در اندازگیری و محاسبات
  • اطمینان لازم برای از بین بردن وشکستن مداوم کابل‌ها
  • کاهش زمان نگهداری و رسوب زدایی کوره ها
  • انعطاف پذیری در تغییر کوره بعداز هربار مشخص شده و استفاده شده
  • ایمنی و امنیت بالا در مقابل تداخل الکتریکی با فشار های زیاد
  • این کوره نسبت به کوره‌های قدیمی فضای کمتری را می گیرد.
  • دارای بازدهی بیشتری است
  • برای محیط زیست الودگی و مخاطرات به هیج وجه ایجاد نمی‌کنند

در این کوره‌ها می‌توان از آهن اسفنجی تا 50 درصد با جای ضایعات آهن استفاده کرد. در این شرکت قراضه‌ها برطبق درجه و اندازه در انبارهای مجزا نگهداری می‌شوند. که این آهن های قراضه به کمک دستگاه‌های کوچک و یا با دست بسته بندی می‌شوند این بسته هادر سایزهای 16*16 با کمک جرثقیل به کوره‌های القایی منتقل می‌شوند.

در این کوره‌ها مواد تا 16500 درجه سانتی گراد حرارت می‌بینند. در زمانی که کل این مواد به شکل مذاب در میایند. با توجه به متالوژی فولاد مورد نظر عناصری مانند کربن و فسفر و دیگر مواد به آن افزوده می‌شود و در مرحله بعد برای تولید شمش داخل قالب ریخته می‌شود. این دستگاه دارای ملاقه ای مخصوص است تا این مواد مذاب را به اندازه لازم در قالب بریزد.

 در انتها این شمش‌ها باکمک جرثقیل جابجا می‌شوند وبرطبق درجه و کیفیت ذخیره می‌شوند. این کوره‌های القا یی از جریان متناوب برای تولید گرما استفاده می‌شود و پوشش این کوره‌ها از جنس الومینا و سیلیس و منیزیم است. این کوره‌ها برای ذوب آهن و فلزهای غیر آهنی هم مناسب است و برای شارژ این کوره‌ها از سیم پیچ الکتریکی استفاده می‌شود    

حرف آخر

در این مطلب شرکت صنعت فولاد شادگان و محصولاتش را به طور کامل برایتان بیان کردیم. برای خرید محصولات این کارخانه با بهترین کیفیت بازار به صورت آنلاین می‌توانید از وب سایت آهن هایپر خریداری کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه صنعت فولاد شادگان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر