امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صنعتی نورد نوشهر

کارخانه صنعتی نورد نوشهر

مقاطع فولادی از جمله محصولات مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز و صنایع دیگر می باشد. امروزه با توجه به رونق ساخت و ساز نیاز به این محصولات نیز افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر برندهای داخلی و خارجی بسیاری جهت تولید این محصولات اقدام کرده اند. در این مطلب قصد داریم شرکت گروه صنعتی نورد نوشهر را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی کارخانه نورد نوشهر 

کارخانه نورد نوشهر در سال 1386  تاسیس گردید. این شرکت در زمینه تولید انواع میلگرد ساده و آجدار شروع به فعالیت کرد. ظرفیت تولیدی این کارخانه به صورت سالانه حدود 60 هزار تن می‌باشد. از جمله طرح‌های توسعه کارخانه گروه صنعتی نورد نوشهر تولید میلگرد ساده و آجدار‌ با ظرفیت سالانه گسترده می‌باشد.

محصولات کارخانه نورد نوشهر 

استاندارد ایران برای ساخت میلگرد مطابق با استانداردهای کشور روسیه می‌باشد و برای ساخت میلگرد تمامی شرکت‌های فولاد سازی باید این استاندارد را رعایت کرده و سپس به بازار فروش عرضه کنند.

کارخانه گروه صنعتی نورد نوشهر در استان یزد_ شهرستان نوشهر_سه راه کیسی _واقع در پشت مجتمع شهید مطهری می‌باشد. دفتر مرکزی این گروه صنعتی در تهران قرار دارد. گروه صنعتی نورد نوشهر با رعایت کردن استانداردهای ملی در تولید محصولات فولادی خود و کیفیت بالای تولیدات، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد فولادی در کشور است.

در حال حاضر مدیرعامل شرکت جناب آقای تقی کریمی جوینانی و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی نورد نوشهر جناب آقای جعفر کریمی جوینانی می‌باشد.

 

کارخانه نورد نوشهر 

 

محصولات تولیدی گروه صنعتی‌ نورد نوشهر

این شرکت فولاد سازی در زمینه ‌ی تولید انواع میلگرد به صورت میلگرد ساده و میلگرد آجدار فعالیت می‌کند. میلگرد همان مکمل بتن در مصالح و ساختمان سازی می‌باشد. میلگرد به علت دارا بودن ویژگی کششی،‌ مقاومت، چرخشی با وجود فشاری که به بتن وارد می‌شود خورد نمیشود و استحکام لازم را ایجاد می‌کند.

یکی از ویژگی‌هایی که میلگرد دارد این است که نیرویی که به بتن وارد می‌شود را منتقل می‌کند و این مطلب است که از خورد شدن بتن جلوگیری می‌کند.

دمای انبساط میلگرد یا همان آرماتور به دمای انبساط بتن نزدیک می‌باشد که این نزدیکی به هماهنگی میان میلگرد و بتن کمک فراوانی می‌کند. گروه صنعتی نورد نوشهر میلگردهایی با استاندارد A1, A2, A3, A4  تولید و بازار آهن عرضه می‌کند.

میلگرد آجدار از شمش فولادی و همچنین بیلت‌های فولادی در عملیاتی به نام نورد گرم  ساخته می‌شود. بعضی از شرکت‌ها میلگرد آجدار را از ضایعات آهن تهیه می‌کنند. با این عمل استانداردها و کیفیت محصول تولیدی به شدت پایین می‌آید و موجب می‌شود محصولی بی‌ارزش وارد بازار آهن شود و به تولید و محصولات داخلی آسیب وارد کند.

کارخانه صنعتی نورد نوشهر

میلگردA1 نورد نوشهر: میلگرد A1 از‌جمله میلگردهای ساده می‌باشد که هیچ گونه آجی بر روی خود ندارد. میلگرد A1 تولیدی گروه صنعتی نورد نوشهر در دسته‌ی میلگردهای نرم قرار دارد.

میلگرد A1  به صورت یک استوانه فولادی می باشد که از ترکیب شیمیایی ۲۴ درصد کربن و ۶۰ درصد کلسیم تشکیل شده است. به همین دلیل نسبت به میلگرد های A2  و A3 نرم تر بوده و همچنین از مقاومت کششی پایین تری برخوردار می باشد.

میلگرد A1 دارای تنش جاری 2300 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و همچنین تنش گسیختگی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد که به عنوان میلگرد نرم در بازار شناخته می‌شود. عمدتاً به صورت صاف و بدون هیچگونه آج می باشد.

 توجه داشته باشید این نوع میلگرد برای آهنگری و جوشکاری بسیار مناسب می باشد. به خاطر ترکیب شیمیایی کم کربن برای استفاده در مصارف جوشکاری بسیار عالی و مناسب می باشد. اما از نظر سختی در گروه میلگرد های نرم قرار دارد.

میلگرد A2 نوشهر: میلگرد هایی با استاندارد A2 از جمله میلگردهای نیمه سخت می‌باشند که آجدار هستند. میلگردهای A2 نسبت به میلگردهای A1 مقاومت بیشتری دارند.

توجه داشته باشید این محصول دارای تنش جاری سه هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۵ هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی حدود ۲۴ درصد باعث شده است.

میلگردهای کارخانه نورد نوشهر

بهتر است بدانید این میلگرد به عنوان میلگرد نیمه خشک و نیمه نرم شناخته می شود. توجه داشته باشید در استاندارد ۳۱۳۲ ملی ایران معمولاً این میلگرد را به اسم معادل ۳۴۰ می شناسند. برای استفاده در ساختمان سازی سبک بهترین گزینه میلگرد A2 می باشد. در تولید این محصول معمولاً از خاموت استفاده می‌شود.

میلگرد A3 نورد نوشهر: میلگرد A3 جزو میلگردهای نیمه سخت است. آجدار می‌باشد و شکل آج‌ های آن به صورت جناغی بوده و مقاومت بالایی دارد.

تنش گسیختگی در این میلگرد 6000 کیلو گرم بر سانتی متر مربع و تنش جاری آن 4000 کیلو گرم بر سانتی متر مربع می‌ باشد. 

. برای آهنگری و تغییر شکل های فراوان با زاویه تند این نوع میلگرد اصلا مناسب نیست و نباید به هیچ عنوان عملیات جوشکاری بر روی آن انجام شود

میلگرد A4 نورد نوشهر: میلگرد A4 گروه صنعتی نورد نوشهر از جمله میلگردهای سخت بوده و آجدار می‌باشد که با استحکام بالا باعث جلوگیری از اتلاف منابع و همچنین سهولت در طراحی و صرفه جویی در پروژه خواهد شد. بهتر است بدانید در گذشته به دلیل عدم وجود امکانات لازم در خطوط کارگاه‌های نورد معمولاً تولید میلگرد با استحکام بالا با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

 فولادهای با مقاومت بالا در ساخت میلگرد استفاده می شد به خاطر پایین بودن مقاومت مشکلاتی را که مربوط به جوشکاری بود وجود داشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی اتوماسیونی بالا از نظر کنترل درجه حرارت و سرعت سرد کردن و همچنین وجود سیستم ترمکس این امکان را ایجاد کرده است که برای تولید انواع میلگرد از شمش هایی با کربن پایین ۵۲۰ و بالاتر را استفاده کند که قابلیت جوش پذیری و مشخصات مکانیکی مطلوب را همراه با داکتیل مناسب تولید خواهد کرد.

 نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که سازمان ملی استاندارد ایران آجدار ۵۰۰ و ۵۲۰ را تأیید کرده و به مرحله اجرا در آمده است. میلگردهای آجدار A4 از اج دوکی شکل برخوردار می‌باشد. توجه داشته باشید طبق استاندارد ملی ایران شماره ۳۱۳۲ میلگرد A4  یا میلگردهای با آج ۵۲۰ و ۵۰۰ دارای آج مرکب می باشند. به این صورت محورهای عرضی دوکی شکل تولید اج به شکل هفت و هشت با زاویه ۳۵ درجه و ۷۵ درجه وجود دارد.

کارخانه صنعتی نورد نوشهر

 

تفاوت میلگرد A2 و A3 گروه صنعتی نورد نوشهر

آج‌هایی که میلگرد A2 دارد منفرد بوده و شکل ظاهری آن موازی می‌باشد. آج‌های میلگردهایی با استاندارد A3 شکننده‌تر و تردتر هستند. به صورت کلی انعطاف پذیری میلگرد A2 از میلگرد A3 بیشتر می‌باشد.

قیمت میلگرد گروه صنعتی نورد نوشهر

قیمت میلگرد به عوامل متعددی از‌جمله ابعاد، کیفیت، نوع و قطر آن بستگی دارد. در چند سال اخیر قیمت میلگردی که در داخل کشور تولید شده است به قیمتی که تولیدکنندگان صادراتی تایین می‌کنند بسیار نزدیک شده است. بنابراین درخواست مشتریان هم برای دریافت میلگرد داخلی روز به روز در حال کاهش می‌باشد. این مورد به اقتصاد کشور و تولید داخلی آسیب زیادی وارد کرده است.

کارخانه صنعتی نورد نوشهر

برای خرید میلگرد از‌ گروه صنعتی نورد نوشهر باید با دفتر مرکزی شرکت در استان تهران تماس حاصل فرمایید و کارشناسان فروش در این زمینه را مطلع سازید. با مراجعه به سایت کارخانه نورد نوشهر و سایت‌های مربوط یه قیمت میلگرد و بازار آهن قادرید از نوسانات لحظه‌ای قیمت میلگرد با خبرشوید و جهت خرید اقدام فرمائید.

همان طور که گفته شد؛ قیمت میلگرد به عوامل متعددی‌ مانند کیفیت و ابعاد بستگی دارد. بنابراین قبل از خرید باید به شرکت تولید کننده و یا صادراتی توجه کنیم.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه صنعتی نورد نوشهر با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر