امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر در سال ۸۹ شروع به فعالیت کرده و تا کنون پیشرفت های چشمگیری داشته است. شرکت ذوب آهن در حال اجرای طرح توسعه است و با توجه به متریال مورد نیاز شرکت ها در تلاش از کارخانه ذوب آهن و ریخته گری شمش فولادی را ایجاد کند.

شرکت برای ۸۰۰ خانوار به صورت غیر مستقیم و مستقیم اشتغال زایی کرده است و سالانه بیشتر از ۴۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته. البته شرکت ذوب آهن آذر خط ریخته گری توانسته شمش های فولادی را با کیفیت بالا تولید کنند.

 

کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

 

کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر یک شرکت واقع در ایران است که انواع محصولات تولیدی را مانند ناودانی انواع ورق های فولادی پوشش دار، ورق سیاه و ورق گالوانیزه، شمش فولادی، لوله را در بازار های جهانی ارائه می دهد و تا حدود بسیار زیادی توانسته وابستگی شمس فولادی را از میان ببرد و توانسته شمش های فولادی را در بازار داخلی تامین کند.

کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

محصولات کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

میلگرد یکی از محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن آذر کاسپین ابهر می باشد که مقاومت و خاصیت چرخشی دارد که سبب شده در برابر فشار وارد شده مقاوم باشد و بتواند نیرو را به کل سازه منتقل کند و به حفظ سازه کمک می کند.

میلگرد آجدار ۱۶ و بلیت های فولادی تولید شده که کاملاً بر اساس استاندارد و کیفیت بالا ساخته شده است. ورق سیاه یا همان ورق گالوانیزه گرم یکی از محصولات تولیدی کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر است که از فولاد A36 و A1011 ساخته شده ، ورق سیاه در انواع مختلف مانند ورق سیاه صنعتی و و معمولی تولید شده  اند.

تیرآهن از دیگر محصولات تولیدی این شرکت می باشد که با متریال با کیفیت تولید شده تا مقاومت لازم را در برابر انواع فشار داشته باشد. از محصولات دیگر می  توان به پروفیل اشاره کرد و در شرکت ذوب آهن آذر کاسپین ابهر انواع مختلف پروفیل صنعتی تولید شده است.

محصولات کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

شمش فولادی شرکت ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

در کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر شمش فولادی در دو نوع ساده و کربنی و تولید شده که ظرفیت شمش ها 550 هزار تن می باشد. شمش فولادی یک فرآورده فولاد است و از آهن و مواد دیگر تولید می شود.

این محصول را از روش EAF یا همان روش کوره قوس الکتریکی و روش های کوره بلند (BF) و کوره القایی (IMF) تولید می کنند. در ابتدا برای تولید شمش، آهن را در داخل کوره قوس الکتریکی می اندازند و بعد آن از مخلوطی از آهن اسفنجی، کک، آهک و غیره را به آهن درون کوره اضافه می کنند و بعد از آن از مواد افزوده شده نمونه گیری می شود و برای این که مواد مذکور به فولاد مذاب تبدیل شوند، در آن اکسیژن دمیده می شود، سپس به واحد ریخته گری فرستاده می  شود تا مواد مذاب را درون قالب های مسی بریزند.

وقتی مواد مورد نظر را درون قالب ریختند در طول مسیر غلطکی آب خنک بر روی مواد مذاب می پاشند تا به شمش فولادی تبدیل شود.

این محصول در دو گرید 3sp و 5sp از استاندارد ST37 و مطابق با استاندارد تولید شده و شمش به روش های بیلت و بلوم تولید می شود و شمش فولادی که از صورت بیلت تولید شده باشد شمشال خوانده می  شود و شمش فولادی که به صورت بلوم تولید شود به عنوان شمشه خوانده می شود. 

شمش فولادی شرکت ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

کاربردهای شمش فولادی شرکت ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

در گذشته از شمش های فولادی به عنوان پول استفاده می  کرده اند و در زمان هخامنشیان این محصول ارزش اقتصادی داشته و در آن زمان رایج و متداول بوده، اما امروزه این محصول مصارف مختلفی دارند و در تولید محصولات صنعتی استفاده می شوند.

به طور کلی باید گفت که شمش  های آلیاژی و فولادی کاربرد وسیعی در تولید انواع فرآورده های فولادی دارند که باید گفت که از شمش فولادی بلوم و شمش فولادی بیلت در تولید عناصر فولادی مانند تیرآهن و ناودانی، سپری فابریک، لوله های مانیسمان و بدون درز استفاده می  شود.

این محصولات در تولید انواع مقاطع فولادی کاربرد دارند. شمش مرغوب مواد اولیه بازه گسترده ای از مقاطع فولادی می باشد و بسیاری از کارخانه  ها و تولیدی  های فولاد در سراسر کشور شمش مرغوب را به عنوان متریال تولیدی خریداری می  کنند.

برای تولید انواع پروفیل باز و بسته از این محصول استفاده می  شود. از شمش بلوم فولادی برای ساخت انواع لوله های فولادی لوله های گازی و انواع میلگرد در گرید های مختلف و میلگرد های ساده و آجدار و انواع مفتول در سایز های مختلف استفاده می شود.

فرآورده های میانی شمش فولادی مانند بلیت یا شمشه و تختال یا اسلب، شمشال یا بلوم هستند که تفاوت قابل توجهی با هم دارند و کاربرد هریک با هم متفاوت می باشد به طور مثال از تختال یا اسلب برای تولید کلاف، کویل، نبشی و وار فلزی و ورق فلزی و سایر محصولات دیگر استفاده می شود.

کاربرد های شمش فولادی شرکت ذوب آهن آذر کاسپین ابهر

سخن پایانی

شرکت ذوب آهن محصولات مختلفی تولید می کند که سپری از محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن می باشد که در دو نوع لبه گرد و لبه تیز تولید شده  و لوله، ناودانی، نبشی از محصولات شرکت ذوب  آهن است که در تولید این عناصر از شیشه های فولادی مانند بلوم، بیلت، تختال استفاده می  کنند.

شمش مرغوب در گرید های مختلفی تولید می شوند و در تولید آن ها از استاندارد های جهانی استفاده می کنند. شمش های فولادی مصارف متعددی دارند و در روش های مختلفی تولید می شوند. از جمله مقاطعی که در تهیه مصالح فولادی تاثیر زیادی دارد شمش می باشد به همین دلیل در صنایع برای تولید محصولات گوناگون کاربرد دارد.

واحد ذوب آهن دارای کوره های قوس الکتریکی با ظرفیت ۷۰ تن در ساعت است که شمش فولادی و آلیاژی تولید می کند.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه ذوب آهن آذر کاسپین ابهر با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر