امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه آهن پخش

کارخانه آهن پخش

اگر به دنبال وب‌سایتی هستید که فروش و توزیع آهن آلات ساختمانی را به درستی انجام دهد، آهن پخش گزینه مناسبی است. در این مقاله از وب‌سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم کارایی و ویژگی‌های آهن پخش را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

اخبار لحظه‌ای آهن آلات

آز مهم‌ترین مقاطع فولادی در بازار می‌توان به میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی و… اشاره کرد. هر یک از کالاهای نام برده‌شده با برند مخصوص خود در شرکت‌های فولاد سازی تولید می‌گردند. هر قطعه فولادی از نظر کیفیت، ابعاد، اندازه، وزن، رنگ و… تفاوت می‌کند. در وب‌سایت آهن پخش به راحتی از به روزترین اخبار و اطلاعات آهن آلات مطلع می‌شوید.

 

آهن پخش

 

موضوعات آهن پخش در چه مورد است؟

همان‌طور که گفته‌شد آهن پخش آخرین اخبار و اطلاعات را در زمینه شرکت‌های فولاد سازی یا محصولات فولادی به ما می‌رساند. در ادامه با سرتیتر و اصلی‌ترین محصولات فولادی آشنا خواهیم شد.

میلگرد: میلگرد یا آرماتور نوعی فولاد است که در بتن برای جبران مقاومت‌های کششی در قسمت پایین آن به کار برده می‌شود. فولادی که به این منظور استفاده شود را به شکل سیم یا میلگرد تولید می‌کنند و به آن فولاد میلگرد می‌گویند.

در کشور‌های مختلف، فولاد‌های میلگرد با استاندارد‌های مختلفی ساخته می‌شوند و در هر استانداردی طبقه بندی کاملا مشخصی نسبت به خواص مکانیکی فولاد وجود دارد.

مشخصات شیمیایی میلگرد وابسته به شمشی است که میلگرد از آن ساخته می‌شود. برای تولید میلگرد دو مدل شمش SP3 و SP5 براساس استاندارد روسی مناسب می‌باشد. درصد کربن SP3 پایین‌تر بوده و انعطاف بیشتر عناصر آلیاژی کمتری در مقایسه با شمش SP5 دارد. برای خاموت و میلگرد حرارتی و عرضی که باید منعطف باشند از میلگرد با درصد کربن کمتر و شکنندگی پایین‌تر استفاده می‌گردد. شمش فولادی SP3 در ساخت بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی با قطر زیر 14 میلی‌متر به کار می‌رود و برای کلاف و میلگرد تا سایز 40 نیز از شمش فولادی SP5 باید استفاده نمود.

آشنایی با انواع میلگرد:

میلگردهایی که در کارخانه‌های داخل کشور تولید می‌شوند همگی بر اساس استاندارد های روسی می‌باشند. نام دیگر میلگرد A2 ، آج 340 می‌باشد که دارای آج‌های مارپیچ مانند و فنری است. میلگردهای A3  با نام آج 400 شناخته می‌شوند که آج‌های جناغی دارند.

توجه داشته باشید که جوشکاری به صورت معمول روی میلگردهایی با گرید A2 انجام نمی‌شود و این توجه روی میلگردهای گرید A3  پررنگ تراست و به هیچ عنوان نمی‌توان روی این نوع میلگردها جوشکاری انجام داد.

 

انواع میلگردها

 

به دلیل شباهت‌هایی که میلگرد A2 و A3  از نظر ظاهری با یکدیگر دارند، تشخیص تفاوت‌های این دو میلگرد بسیار سخت است. مطابق با استانداردهایی که میلگردهای اجدار A2, A3 ساخته می‌شوند، آج‌های متفاوتی دارند.در داخل کشور تولید کنندگان میلگرد خطوط نوردی قدیمی دارند. از تفاوت‌های این دو میلگرد می‌توان به میزان استحکام آن اشاره کرد. برای تأیین نمودن و سنجش استحکام هر میلگرد باید ازمون‌های مکانیکی روی آن‌ها انجام شود.

میلگردها به صورت کلی در دو هندسه مختلف ساخته می‌شوند. دوکی و یکنواخت دوکی به نوعی معرف میلگرد با هندسه آج جناقی می‌باشد‌. میلگرد A3  در دو نوع دوکی و یکنواخت تولید می‌شود.

نبشی: این قطعه فولادی در ابعاد و انواع مختلفی تولید می‌شود. به صورت کلی نبشی یک سازه فلزی بوده و در ساخت و ساز و کارهای عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. نبشی به دو صورت پرشی و فابریک در بازار وجود دارد. در یک دسته بندی دیگر نبشی را بر اساس شکل ظاهری آن تقسیم بندی می‌کنند که شامل بال مساوی و بال نامساوی است. تفاوت اساسی این نوع نبشی‌ها در ابعاد و اندازه بال‌های آن می‌باشد.

 

خرید نبشی آهن پخش

 

نبشی‌های پرسی در ابتدا به شکل ورق‌های 6 متری که از وسط خم شده‌اند  به صورت مقطعی در می‌آیند. نبشی‌های فابریک اما از همان ابتدا به صورت نبشی از خط تولید خارج می‌شود.

تیرآهن: منظور از تیرآهن پروفیلی است که تنش‌های حاصل از نیروی خمشی و برشی را تحمل و موجب افزایش مقاومت می‌گردد. تیرآهن‌ها در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرند و نسبت بال‌ها و عرض آن‌ها در این طبقه بندی مؤثر است.

تیرآهن‌ها تحمل بار باورنکردنی دارند که از ویژگی‌های قابل ستایش‌آن‌ها محسوب می‌شود و  برای سازه‌های کوچک یه انتخاب مناسب به شمار می‌روند. به صورت معمول تیر ورق‌ها از تیرآهن‌های کوچک‌تر پشتیبانی می‌کنند. تیر ورق‌ها به عنوان پل‌های مشبک مورد استفاده قرار می‌گیرند و عضوی از خانواده Z  هستند.

 

قیمت تیرآهن آهن پخش

 

 تیرآهن  در صنعت جایگاه مهمی دارد و برای حمایت از سازه در برابر خمش و انحراف به کار برده می‌شوند. اگر از شما سؤال بپرسند که سیستم یکپارچه ساختمانی که در سازه‌های مسکونی به کار می‌رود، تیرآهن است یا تیر ورق؟ یقینا تیر آهن را باید توصیف کنید. به همین دلیل است که از تیر آهن در ساخت سازه‌هایی همچون، کف، دیوارها،  عرشه‌ها وسقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه آهن پخش با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر