امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه آذر گستر سدید

کارخانه آذر گستر سدید

این مجموعه صنعتی در استان تهران واقع است و در جهت تآمین نیازهای صنعتی مجموعه‌های دیگر فعالیت می‌کند‌. ظرفیت تولیدی کارخانه آذر گستر سدید ۴۴۰۰ تن در سال است و نقش مهمی در صنعت ایفا می‌کند. در این مقاله از وب‌سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم در رابطه با آذر گستر سدید صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

محصولات آذر گستر سدید

این کارخانه تولیدکننده انواع میلگرد ساده در ابعاد ۱۰ الی ۳۲ می‌باشد. یکی دیگر از محصولات مجموعه صنعتی آذر گستر سدید تسمه‌های صنعتی است.

 

انواع میلگرد ساده

 

میلگرد ساده A1

از محصولات شرکت آذرگستر سدید میلگرد ساده  و بدون آج است. تنش جازی و تنش گسیختگی این محصول به ترتیب ۲۴۰ و ۳۶۰ کیلوگرم می‌باشد. این محصول نرم و قابل انعطاف است و برای مواردی که به کشش نیاز است می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

مراحل تولید میلگرد ساده A1: در ابتدا باید شمش‌های فولادی را در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد وارد کوره‌های مخصوص کرد.  در ادامه پس از سرخ شدگی کامل قطعات فولادی برای مرحله نورد آماده می‌شوند.  در گام بعد شمش‌های فولادی دچار کاهش ضخامت می‌شوند. این مرحله با استفاده از دستگاهی به نام رافینگ  به انجام می‌رسد.

میلگرد یا آرماتور نوعی فولاد است که در بتن برای جبران مقاومت‌های کششی در قسمت پایین آن به کار برده می‌شود. فولادی که به این منظور استفاده شود را به شکل سیم یا میلگرد تولید می‌کنند و به آن فولاد میلگرد می‌گویند.

در کشور‌های مختلف، فولاد‌های میلگرد با استاندارد‌های مختلفی ساخته می‌شوند و در هر استانداردی طبقه بندی کاملا مشخصی نسبت به خواص مکانیکی فولاد وجود دارد.

مشخصات شیمیایی میلگرد وابسته به شمشی است که میلگرد از آن ساخته می‌شود.

برای تولید میلگرد دو مدل شمش SP3 و SP5 براساس استاندارد روسی مناسب می‌باشد. درصد کربن SP3 پایین‌تر بوده و انعطاف بیشتر عناصر آلیاژی کمتری در مقایسه با شمش SP5 دارد. برای خاموت و میلگرد حرارتی و عرضی که باید منعطف باشند از میلگرد با درصد کربن کمتر و شکنندگی پایین‌تر استفاده می‌گردد.

شمش فولادی SP3 در ساخت بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی با قطر زیر 14 میلی‌متر به کار می‌رود و برای کلاف و میلگرد تا سایز 40 نیز از شمش فولادی SP5 باید استفاده نمود.

 

خرید میلگرد آذر سدید

 

تسمه:

 به صورت کلی تسمه‌های تولیدی این شرکت به چند دسته استنلس استیل، فولادی سرد نوردیده، گالوانیزه و… تقسیم بندی می‌شوند.

مراحل تولید شمش فولادی جهت ساخت میلگرد:

 همان طور که می‌دانید شمش‌های فولادی به سه دسته بیلت، بلوم و اسلپ تقسیم بندی می‌شوند. بیلت و بلوم در مقایسه با اسلپ کاربرد بیشتری دارند و در ساخت سازه‌های اسکلتی همچون مفتول و میلگرد، نبشی و ناودانی به کار می‌روند. لوله‌های بدون درز و لوله مانیسمان از لوله‌های پرکاربردی هستند که از شمش‌های فولادی بلوم و بیلت تهیه می‌شوند.

شمش فولادی sp5 در ابعاد 125*125 است. این نوع شمش فولادی سطح مقطع 125 میلی متری دارد و طول آن  ۶ متر است.  شمش فولادی sp5 مقاومت کمتری در مقایسه با انواع دیگر دارد اما انعطاف پذیری آن  بیشتر است. زمانی از شمش فولادی sp5 استفاده می‌کنند که مینیموم فشار و نیرو به قطعه وارد شود. این شمش برای تولید میلگردهایی تا سایز 25  کاربرد دارد.

یکی ازروش‌های تولید شمش فولادی احیای مستقیم است که در زبان لاتین Direct reduction  نام دارد. در ایران با استفاده از سوخت گازطبیعی در کوره‌ها، شمش فولادی تولید می‌کنند. از خروجی‌های این کوره آهن اسغفنجی می‌باشد که به شکل بریکت به کار می‌رود‌‌. در این شیوه آهن‌های قراضه را داخل کوره قوس الکتریکی می‌ریزند و در مراحل بعد با استفاده از ذوب فولاد نمونه گیری می‌کنند.

 

خرید محصولات آذر گستر سدید

 

خرید محصولات آذر گستر سدید

به احتمال زیاد تا به الآن متوجه شدید که کارخانه‌های تولید  شمش فولادی و میلگرد به تعداد فراوانی‌اند اما، به طور قطع همه کیفیت یکسانی ندارند. برای مثال بسیاری از این کارخانه‌ها با استاندارد جهانی کالاهایشان را عرضه می‌کنند در حالی که برخی کارخانه‌ها این استاندارد را رعایت نمی‌کنند.از آن‌جایی که این مجموعه‌های صنعتی  در خارج از شهرها و در نقاط دور واقع شده‌اند برای افراد عادی این خرید، یعنی خرید از درب کارخانه  توصیه نمی‌شود.

قیمت میلگرد  فولادی کارخانه آذر گستر سدید بر اساس کیفیت، استانداردهای بین المللی،  شرکت سازنده و… تأیین می‌گردد.

امروزه به دلیل نوسانات اقتصادی و شرایط نابسامان ارزی در کشور و… نمی‌توان قیمت ثابتی برای محصولات شرکت  مشخص کرد. با مراجعه به وب سایت کارخانه تولیدی و یا با عضو شدن در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی شرکت می‌توان از به روزترین قیمت‌ها و قطعات فولادی مطلع شد. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمائید.

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله از وب‌سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید؛ آذر گستر سدید در تولید میلگرد ساده در سایزهای متنوع و تسمه‌های صنعتی فعالیت می‌کند. میلگرد ساده بدون آج است و همانند سایر میلگردها از شمش فولادی تهیه می‌گردد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه آذر گستر سدید با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر