امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد ذوب آهن اصفهان

میلگرد از مقاطعی است که در موارد متعددی مورد استفاده قرار گرفته و انواع مختلفی دارد. در زمینه تولید این محصول تولید کنندگان زیادی فعالیت دارند که ذوب آهن اصفهان یکی از آن ها است. در این مقاله از سری مقالات وبسایت تخصصی آهن هایپر قصد داریم میلگرد ذوب آهن اصفهان را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما باشید. تا پایان با ما همراه شوید.

معرفی کارخانه ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی است. این مجموعه در سال ۱۳۵۱ و در جنوب غربی استان اصفهان راه اندازی شد. محصولات فولادی متنوعی در این کارخانه تولید می شود که یکی از آن ها میلگرد است که در چند نوع مختلف ساخته می شود. میلگرد ذوب آهن اصفهان از مقاطع با کیفیتی است که بیشترین کاربرد آن در صنعت ساخت و ساز است‌.

این مجموعه محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت طراحی و پس از ارزیابی کیفی روانه بازار می کند. علامت اختصاری این گروه تولیدی ESCO است که بر روی تمامی محصولات آن درج شده و به راحتی می توان آن را از دیگر کارخانه ها تشخیص داد. این مجموعه سالانه بالغ بر ۳ میلیون تن محصولات فولادی را تحت استاندارد ملی ایران تولید می کند. میلگردهایی که در این شرکت تولید می شود؛ براساس استاندارد DIN و GOST می باشد. در هر بخش این مجموعه قسمتی به نام کنترل کیفیت وجود دارد که وظیفه آن کنترل کیفیت و استاندارد محصولات بوده و مانع تولید محصولات خارج از استاندارد می شود.

میلگرد ذوب آهن اصفهان

انواع میلگرد ذوب آهن اصفهان

میلگرد ذوب آهن اصفهان در انواع مختلفی موجود است که به شرح زیر می باشد:

میلگرد ساده با گرید :A1 این محصول در سایزهای ۱۲ الی ۳۲ میلی متری تولید می شود.

میلگرد آجدار با گرید :A2 این نوع میلگردها دارای آج های عرضی یکنواخت هستند. آج های این محصول به صورت هم جهت و دو طرف آن و به صورت دو رشته آج مارپیچ قرار دارد. سایزهای تولیدی این مقطع ۸، ۱۰ و ۱۲ میلی متر می باشد.

میلگرد آجدار با گرید :A3 این مقطع بر روی سطح خود دارای آج هایی است که سبب چسبندگی بیشتر بتن می شود. این برجستگی ها به صورت عرضی و یکنواخت بوده و در دو طرف برجستگی طولی قرار دارد. این آج ها به صورت دو نیم مارپیچ است که یکی در جهت عقربه ساعت بوده و دیگری خلاف عقربه ساعت است.

آج های این محصول به صورت ضربدری بوده و در ساخت و ساز بسیار از آن استفاده می شود. استحکام این محصول بالا بوده و به دلیل میزان کربنی که دارد؛ مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. تنش جاری این مقطع پروفیلی 4000 کیلو گرم بر سامتی متر مربع بوده و تنش گسیختگی آن معادل 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

میلگرد آجدار با گرید :A4 این محصول نیز همانند میلگرد آجدار با گرید A3 بوده ولی علامت آج آن به صورت 70_47 مشخص می شود. این میلگرد ذوب آهن اصفهان در سایزهای ۱۲ الی ۳۲ میلی متری ساخته می شود.

انواع میلگرد ذوب آهن اصفهان

خواص مکانیکی میلگرد ذوب آهن اصفهان

خواص مکانیکی شامل استحکام کششی، ازدیاد طول و استحکام تسلیم میلگرد می شود‌. استحکام تسلیمی بیشترین فشاری است که میلگرد بدون آنکه تسلیم شکست شود؛ تحمل می کند. مهم ترین خاصیت این محصول استحکام تسلیم آن است؛ هر چقدر این میزان بیشتر شود؛ مقاومت میلگرد بالاتر می رود. هر کدام از انواع میلگردهای تولیدی این مجموعه استحکام تسلیمی دارند که بایستی به آن توجه شود. همچنین بالا بودن استحکام کششی محصول نشان دهنده مقاومت بالای آن است. هر چقدر استحکام کششی این محصول بیشتر شود؛ مقاومت محصول نیز بیشتر خواهد شد.‌

طریقه بسته بندی میلگرد ذوب آهن اصفهان

یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین روش های بسته بندی میلگرد بندیل بندی است. بندیل میلگرد ذوب آهن اصفهان از سه حلقه و ۵ تسمه تشکیل شده است. بر روی این بندیل ها دو پلاک فلزی قرار دارد که دو طرف آن سفید بوده و یا اینکه یک طرف سفید و طرف دیگر آن زرد است.

یکی از این پلاک ها به تسمه وصل شده و دیگری به یکی از شاخه های میلگرد متصل می شود. بر روی یک سمت این پلاک اطلاعاتی چون نام تجاری تولید کننده، سایز میلگرد، شماره ذوب، روش تولید، طول و وزن بسته، استاندارد و تاریخ ساخت و نوع محصول درج شده است‌. همچنین در طرف دیگر این پلاک اطلاعاتی نظیر آدرس سایت شرکت، علامت استاندارد ملی ایران، آرم ذوب آهن اصفهان و عبارت made in iran نوشته شده است.

بسته بندی میلگرد ذوب آهن اصفهان

خرید میلگرد ذوب آهن اصفهان

برای اینکه بتوانید میلگرد ذوب آهن اصفهان را تهیه و خریداری کنید؛ کافیست سری به سایت تخصصی https://ahanhyper.com/ بزنید. این محصول در سایزهای مختلفی موجود بوده که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید سایز مناسب آن را انتخاب کنید. جهت دریافت اطلاعات و مشاوره های لازم با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

میلگردهای ذوب آهن اصفهان براساس چه استانداردی تولید می شود؟

در ساخت این مقاطع از استاندارد DIN و GOST استفاده می شود.

انواع میلگرد ذوب آهن اصفهان کدامند؟

میلگرد ساده با گرید A1، میلگرد آجدار گرید A2، A3 و A4

روش بسته بندی میلگرد ذوب آهن اصفهان به چه صورت است؟

بندیل بندی میلگرد ذوب آهن اصفهان

در این شرکت از روش بندیل بندی استفاده می شود که از سه حلقه و ۵ تسمه تشکیل شده است.

کارخانه های تولید میلگرد اصفهان

کارخانه های تولید تیرآهن اصفهان