امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه کاوش سنگ پرشین

کارخانه کاوش سنگ پرشین

کارخانه کاوش سنگ پرشین در سال 2011 تاسیس گردید.  نوع فعالیت و کسب و کار این مجتمع صنعتی تولیدی است و در تولید انواع شمش فولادی، آهن اسفنجی و… فعالیت می‌کند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با شرکت کاوش سنگ پرشین و محصولات تولیدی آن صحبت کنیم.

محصولات شرکت کاوش سنگ پرشین

آهن اسفنجی: به صورت کلی نیمی از فولاد کره زمین از آهن اسفنجی تولید می‌شود. زمانی که فرایند احیا مستقیم روی سنگ آهک انجام شود، این محصول تولید می‌گردد. این ماده یک منبع انرژی برای تولید فولاد محسوب می‌شود.

 

کارخانه کاوش سنگ پرشین

 

گندله سنگ آهن: این عملیات جهت کارهای کشاورزی به کار می‌رود که با محدودیت‌هایی همراه است.

زغال سنگ:  زغال سنگ یک سوخت رایج است که نام لاتین آن coal می‌باشد و در صنایع بزرگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساس زغال سنگ یک سنگ رسوبی قابل احتراق می‌باشد که به صورت کلی به رنگ قهوه‌ای مایل به سیاه یا سیاه رنگ مشاهده می‌شود. این ماده در فرایندهای زمین شناسی تشکیل می‌شود و مهم‌ترین کاربرد آن استفاده به عنوان سوخت فسیلی است که سال‌ها قبل از بقایای گیاهان ساخته شده است.

زغال سنگ از عناصری مانند گوگرد، کربن، هیدروژن ساخته شده است و یکی از منابع انرژی غیر قابل تجدید به شمار می‌رود. بدان معنا که پس از مصرف یا به اصطلاح سوخته شدن امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد.

کنسانتره آهن:  در زمان تبدیل سنگ آهن به فولاد، در ابتدا باید آن را به کنسانتره تبدیل کرد. در مرحله بعد گندله و در نهایت هم مراحل ساخت فولاد شروع می‌شود. به صورت معمول جهت پرعیارسازی سنگ آهن بی کیفیت از کنسانتره آهن استفاده می‌گردد.

کسانتره پودری است که از سنگ آهن به وجود می‌آید. کاملا سیاه است و در صنایع ذوب آهن کاربرد دارد. جهت تولید انواع گندله آهن و سایر قطعات و محصولات فولادی از آن استفاده می‌شود.  

شمش فولادی 3sp:  این شمش فولادی از انواع شمش‌های کم آلیاژ محسوب می‌شود و ودر طول‌های 6 و 12 متری تولید می‌گردد. این گروه جهت تولید انواع محصولات نوردی ساختمانی قابل مصرف است.

شمش کارخانه سنگ پرشین

شمش آهن 5sp:به صورت معمول این شمش‌ها در طول 12 متر تولید می‌شوند. ازمهم‌ترین محصولات کارخانه کاوش سنگ پرشین شمش‌های آهن 5sp است که در صنایع گوناگونی استفاده می‌شود.

در شرکت کاوش سنگ پرشین، جهت فرآوری سنگ آهن از 4 مرحله استفاده می‌کنند که شامل: خردایش، آسیاب کنی، پرعیار سازی، آبگیری می‌باشد. در کنار این واحدها تأمین آب، حمل و نقل و تأسیسات کاربردهای زیادی به عنوان واحدهای جانبی دارند.

 زمان ورود ماده معدنی به سنگ شکن، خردایش آغاز می‌گردد. قطعاتی از سنگ آهن که ابعاد 100 سانتی متری دارند، به سنگ شکن وارد می‌شوند و به ابعاد 20،25 تبدیل می‌شوند. برای ثابت نگه داشتن ابعاد سنگ‌های خردشده، در ورودی سنگ شکن سرند ثابت گریزلی جاسازی گشته است‌. سوراخ‌های آن معادل با محصول خارج شده از سنگ شکن می‌باشد.

مرحله دوم آسیاب کنی است که در آن قطعات معدنی کوچک‌تر از 30 میلی متر جهت خردایش بیشتر به واحد آسیاب کنی منتقل می‌شوند. در این مرحله با استفاده از آسیاب خود شکن یا غلتک فشاری به ابعاد 0.5 تا 1 میلی متر تبدیل می‌گردند.

مرحله سوم پرعیارسازی نام دارد که در آن قطعاتی که به اندازه کافی خرد و ریز شده‌اند، جهت تفکیک مواد ارزشمند مانند طلا و باطله به این واحد وارد می‌شوند. کانی‌هایی که آهن دارند با یک تیغه جمع‌آوری می‌شوند و مابقی کانی‌ها از بخش ته ریز دستگاه خارج می‌شوند.

این کار با کمک جدا کننده مغناطیسی صورت می‌گیرد و دارای انواع شدت کم، شدت متوسط، شدت زیاد، کمیت بالا می‌باشد. اگر کنسانتره شاما عناصر گوگرد و فسفر باشد، برای جداسازی از روش‌‌های دیگری مانند فلوتاسیون بهره برده می‌شود.

مرحله چهارم آبگیری است که در آن سنگ پرعیار و آبگیری می‌شود. توجه کنید که سنگ پرعیار در خود آب زخیره می‌کند  که باید آبگیری شود، این کار با کمک فیلترها به انجام می‌رسد.

 

قیمت محصولات شرکت کاوش سنگ پرشین

قیمت محصولات شرکت کاوش سنگ پرشین

قیمت محصولات فولادی شرکت کاوش سنگ پرشین به عوامل گوناگونی مربوط است که مهم‌ترین آن تحولات ارزی است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و قیمت روز افزون دلار، قیمت محصولات فولادی نیز افزایش می‌یابد.

برای اطلاع از قیمت روز ممحصولات کاوش سنگ پرشین به وب سایت اختصاصی شرکت مراجعه نموده یا در شبکه‌های مجازی تلگرام و اینستاگرام مخصوص کارخانه عضو شوید.

جمع بندی: همان طور که در این مقاله خواندید؛ شرکت کاوش سنگ پرشین در تولید محصولاتی مانند آهن اسفنجی، گندله سنگ آهن، شمش فولادی، شمش آهن، کنسانتره آهن فعالیت می‌کند.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه کاوش سنگ پرشین با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر