امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد و لوله اهواز

کارخانه نورد و لوله اهواز

کارخانه نورد و لوله اهواز جز اولین تولیدکننده‌های ورق‌های فولادی است و ورق‌های فولادی تولید شده این کارخانه دارای کیفیت بسیار بالایی است. با ما همراه باشید تا با این شرکت بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه نورد و لوله اهواز

شرکت نورد و لوله اهواز کار خود را از سال 1346 شروع کرده است. زمینه فعالیت این شرکت بیشتر در تولید کلاف ورق گرم فولادی، انواع لوله سیاه، گالوانیزه و گاز است. در طی این سال‌ها شرکت توانسته به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کند.

این شرکت توانسته گواهینامه ایزو 2001 در مدیریت کیفیت و ایزو 14001 و 2004 در مدیریت محیط‌زیست شده است و همچنین به‌عنوان بهترین واحد صنعتی در صادرات در سال 83  برای فناوری تولیداتی مانند ورق آجدار برای اولین‌بار در کشور رسیده است.

 

کارخانه نورد و لوله اهواز

 

به‌طورکلی کارخانه نورد و لوله اهواز دو صنعت سنگین و هماهنگ با هم هستند که نقش مهمی در صنعت فولاد دارد. برای بررسی مراحل تولید در این شرکت باید در نظر داشته باشیم که شروع کار این صنعت از شمش فولاد شروع می‌شود.

محصولات کارخانه نورد و لوله اهواز

محصولات تولیدی این شرکت به شرح زیر است.

  • کلاف ورق گرم فولادی در ضخامت‌های 1.5 تا 8 میلیمتر و ارتفاع 600 میلیمتر مطابق با استاندارد
  • کلاف ورق گرم اسیدشویی و روغن اندود شده
  • تسمه ورق تخت
  • لوله سیاه و پروفیل مطابق با استاندارهای موردنظر
  • لوله‌های گالوانیزه بدون دنده و دنده شده با بوشن نصب شده در سایزهای 2 تا 6 اینچ مطابق استاندارد.
  • لوله‌های گازی در سایزهای 2 تا 6 اینچ مطابق استاندارد و با تست هیروستاتیک تا فشار 180 بار و تست ادی کارنت

کلاف‌های ورق گرم فولادی

 در ابتدا شمش‌ها از محل انبار به قسمت کوره منتقل می‌شوند. این کوره‌ها دمایی معادل 1350 درجه سانتی دارند و مدت زمانی که این فرایند در کوره انجام می‌شود حدود 180 تا 210 دقیقه طول می‌کشد. در این زمان شمش به مرحله نورد وارد می‌شود. در این مرحله 5 تا 7 مرتبه شمش‌ها از دستگاه عبور می‌کنند تا ضخامت آنها از 200 میلی‌متر به 40 تا 45 میلی‌متر کاسته می‌شوند و به تختال تبدیل می‌شود. 

در مرحله بعدی این ورق‌ها ازاستند ها که شامل هفت مرحله هستند گذر می‌کنند و ورق‌های به‌دست‌آمده دارای ضخامت 1.5 تا 8 میلی‌متر و در عرض 280 تا 600 میلی‌متر حاصل می‌شود. باید توجه داشت که طی این مراحل قسمت‌هایی مانند اتاق موتور و واحد تراشکاری و اتوماسیون و پشتیبانی خط تولید برای ایمنی و سلامت این مسی تولید تلاش می‌کنند.

در انتها ورق‌ها به‌دور خود پیچیده می‌شود و کلاف فولادی با وزن 3 تا 8 تن و در ابعادی که ارتفاع آنها ثابت و 600 میلی‌متر و ارتفاع متغیر آنها 1800 میلی‌متر است را تولید می‌کند. در این مرحله دمای ورق‌ها کم می‌شود که زمانی بین 24 تا 48 ساعت طول می‌کشد تا دمای این ورق‌ها به کمترین میزان برسد.

باید در نظر داشت که ظرفیت این کارخانه برای تولید کلاف‌های ورق گرم فولادی حدود 600 هزار تن در سال است.

کلاف‌های ورق گرم فولادی

لوله فولادی

از دیگر محصولات این کارخانه تولید لوله فولادی است که این کلاف‌های فولادی تولید شده زمینه تولید لوله‌های فولادی را آماده می‌کند. این شرکت دارای دستگاه های برش سنگین کلاف های ورق است که وزن 10 تن را با ضخامت 1.5 تا 8 میلی متر را در عرض های مختلف برش می زند.

البته عرض این لوله ها با در نظر گرفتن قطر لوله حساب می‌شود. که ظرفیت این دستگاه چیزی حدود 70 هزار تن ورق را در طول سال برش میزند. که این ورق های برش خورده در خط تولید قرار می گیرند. و در مرحله بعد به کمک دستگاه های جوش اتوماتیک نوار های طولانی از ورق را تولید می‌کند.

این کارخانه با تولید و ذخیره سازی این نوار ها در انبار های زیرزمینی شرکت باعث می‌شود تا در روند تولید لوله های فولادی هیچ گونه وقفه ای ایجاد نشود. در انتها این ورق ها از غلطک های فرمینگ عبور کرده و به شکل مورد نظر تبدیل می‌شود.

در مرحله بعد به کمک جوش طولی دو لبه ورق های خمیده شده را به هم وصل می‌کند و در انتها با برش اتوماتیک دستگاه لوله ها را به سایز استاندارد برش میزند. در مرحله تست برای تشخیص بی نقص بودن لوله ها میان لوله ها را با اب پر میکنند و تحت فشار 55 بار قرار میدهند تا از سلامت انها اطمینان حاصل نمایند. محصولات این کارخانه را می‌توانید در فروشگاه آهن هایپر با بهترین قیمت خریداری کنید.

گالوانیزه

در بخش دیگر کارخانه نورد و لوله اهواز محصولی به نام گالوانیزه تولید می‌شود. در این مرحله لوله وارد قسمت اسید شویی می‌شود و سطح ان را پوشش می دهند و بعد از این مرحله ظاهر آن کاملا تغیر می‌کند ومقاومت ان در برابر پوسیدگی و خوردگی و دیگر عوامل زیاد می‌شود.

از مزیت های این لوله این است که لبه های ان از بین میرود  و در مصارف صنعتی امکان متصل کردن انها  وجود دارد. از دیگر اقدامات این شرکت راه اندازی خط ریلی است که به سیستم سراسری راه اهن متصل است و محصولات مورد نیاز این صنعت را تولید و به بازار به نحو احسن ارسال می‌شود.

لوله سازی

شرکت نورد و لوله اهواز دارای واحد نورد گرم ورق و دو کارخانه لوله سازی و همچنین خط برش و دسته بندی کلاف ورق و دیگر بخش گالوانیزاسیون و اسید شویی و روغنی نمودن ورق ها است. این شرکت برای تامین اکسیژن مورد احتیاج کارخانه در سال 1392 اقدام به تولید اکسیژن به روش کرایوژنیک یا همان سرد کردن عمیق با درجه خلوص 99.6 با ظرفیت 300 ان ام 3 کرد.

همان طور که اشاره شد شرکت نورد و لوله اهواز دارای دو کارخانه لوله سازی است که اولین کارخانه دارای ظرفیت 40 هزار تن لوله درز جوش فولادی  گازو فشار قوی در اندازه 2تا 6 اینچ است.

دومین کارخانه این شرکت علاوه بر ظرفیت 40 هزارتن لوله درز جوش فولادی لوله سیاه در سایز های سه چهارم تا 4 اینچ  و لوله فشار قوی گاز و مقاطع چهار گوش و مستطیل را هم تولید می‌کند.

محصولات کارخانه نورد و لوله اهواز

بخش گالوانیزاسون این شرکت شامل دو دیگ مذاب با گنجایش 30 هزار تن در سال مشغول تولید لوله گالوانیزه گرم است. در قسمت بعدی این شرکت برای بالا بردن مرغوبیت محصولات این ورق ها را اسید شویی و روغن اندود کرده که ظرفیت ان 120 هزار تن در سال است.

از جمله محصولات تولیدی در کارخانه لوله سازی اهواز شامل لوله های با قطر بزرگ است این نوع لوله ها در قطر های 24 تا 56 اینچ به روش ار بی و یو او تولید می‌شود. ظرفیت این قسمت از کارخانه 290 تا 420 تن در سال با ضخامت 250 اینچ است. باید توجه داشت که گرید فولاد این لوله ها از ای تا 70 ایکس و مطابق استاندارد است. دیگر محصول لوله اسپیرال است که کارخانه لوله سازی اهواز از بزرگترین تولید کننده های لوله اسپیرال است.

این شرکت با برخورداری از پیشرفته ترین تکنولوژی به تولید لوله های فولادی مطابق با استاندارهای بین المللی برا انتقال نفت و اب و گاز پرداخته است. دیگر محصول لوله های قطر کوچک است که به روش جوش مقاومتی فرکانس بالا ان هم مطابق استاندارد بین المللی تولید می‌شود.

ظرفیت تولید آن در طول سال بین 60 تا70 هزارتن است که قطر این لوله ها از 6 تا 16 اینچ و با گرید ای تا 52 ایکس است و طول این لوله ها برطبق استاندارد بین 5 تا 12.7 متر است. دیگر محصول پوشش لوله به شیوه پیچشی است. پوشش لوله به شیوه غلافی و در انتها پوشش داخلی لوله است. 

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد و لوله اهواز با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر