امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد فولاد گلستان

کارخانه نورد فولاد گلستان

شرکت نورد فولاد گلستان در سال ۱۳۷۵ در ۵ کیلومتری جاده مینودشت به سمت گنبد کاووس تاسیس شد. تمامی تجهیزات این کارخانه توسط قراردادی با شرکت ایتالیایی ساخته شده است. هدف از تاسیس و راه اندازی این کارخانه تولید میلگرد گلستان و کلاف داخلی و خارجی بود. در ادامه در این مقاله قصد داریم محصولات تولیدی شرکت نورد فولاد گلستان را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

با توجه به نیاز ساختمان سازی به میلگرد ها، تیرآهن ها و تمام مقاطع فولادی شرکت های داخلی و خارجی بسیاری به این سمت و سو کشیده شده و اقدام به طراحی و تولید این تجهیزات کرده‌اند. شرکت نورد فولاد گلستان یکی از شرکت‌های داخلی می باشد . با توجه به سابقه طولانی مدتی که این شرکت دارد توانسته است محصولات را با کیفیت بالا طراحی و روانه بازار کند.

 

شرکت نورد فولاد گلستان

 

 توجه داشته باشید ظرفیت تولید سالانه این شرکت برابر با ۳۴۰ هزار تن که تقریباً ۱۵۰ هزار نفر به طور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار می باشد. این مجموعه با کیفیت تجهیزات و محصولات را طبق استانداردهای روز دنیا تولید کرده که توانسته است به عنوان بزرگترین کارخانه در شمال کشور را از آن خود کند. در ادامه این قسمت قصد داریم برخی از محصولات تولیدی این شرکت را مورد بررسی قرار دهیم.

محصولات کارخانه نورد فولاد گلستان

 

محصولات تولیدی کارخانه نورد فولاد گلستان

همانطور که ذکر شد توسط کارخانه نورد فولاد گلستان محصولات فولادی طراحی و روانه بازار می‌شود که در ساختمان سازی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از محصولات تولیدی این کارخانه عبارتند از:

  1. میلگرد ساده
  2. میلگرد آجدار
  3. کلافه ساده و آجدار

میلگرد ساده

به میلگرد ها معمولاً آرماتور فولادی نیز گفته می‌شود که برای جبران مقاومت کششی پایین در بتن از آن استفاده می شود. توجه داشته باشید میلگرد فولادی که در سازه بتن آرمه مورد استفاده قرار می‌گیرد به شکل سیم یا میلگرد خواهد بود. همچنین از میلگرد ساده بیشتر در کاربری صنعتی و در ساخت خاموت مورد استفاده قرار می گیرد.

 توسط کارخانه نورد فولاد گلستان میلگرد های ساده با کیفیت بهتر و بالای تولید می‌شود که بیشتر مصرف ساختمانی دارند. بر روی بدنه ی این میلگردها هیچگونه اجی وجود ندارد و کاملا ساده می باشند. تولید میلگرد های ساده معمولا شمش ها را توسط جک هیدرولیکی در ردیف های مشخصی وارده کوره می‌کنند که کوره دارای دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد می باشد.

میلگرد ساده کارخانه نورد فولاد گلستان

 زمانی که این شمش ها داخل کوره قرار بگیرند توسط جریانات گردابی در دمای بالا جهت نورد آماده خواهد شد زمانی که دمای کوره به دمای مورد نظر جهت نورد برسد به خط تولید ارسال خواهد شد. سپس این شمش ها پخته شده بر روی رول ها قرار می گیرند و به مرحله رافینگ هدایت خواهند شد. توجه داشته باشید این مرحله رافینگ معمولاً در سه مرحله  عرض ان کاسته و به طول آن افزوده می‌شود.

میلگرد آجدار

توجه داشته باشید میلگرد ها معمولا برای جبران مقاومت کششی پایین بتن مورد استفاده قرار می گیرد که نوع آجدار آن دارای شکل های به صورت هفت و هشت بر روی سطح بدنه می باشد که این محصولات معمولا در چهار گروه تولید و ساخته می‌شود.

 میلگرد هایی که دارای آج می باشند معمولاً توصیه می شود هیچگونه جوشکاری و خم کاری انجام نشود. چرا که سطح بدنه این میلگردها دارای برجستگی می باشد که مانع از بیرون کشیدن آن داخل و بزرگ شده و نیازی به جوشکاری ندارد. از میلگرد اجدار معمولاً بیشتر در مواردی مانند خاموت، سنجاق ها، رکابی، عصایی، زیگزاگ و … مورد استفاده قرار می گیرد که شما می توانید در این موارد از آن استفاده نمایید.

 توجه داشته باشید در صنعت ساختمان سازی معمولاً از میلگردهای آجدار در مواردی مانند دیوارها، سازه ها، تقویت فونداسیون و افزایش مقاومت بتن و افزایش نیروی برشی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

یلگردهایی که توسط مجموعه نورد فولاد گلستان طراحی و تولید می شوند طبق استاندارد ملی و بین المللی ساخته شده همچنین از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردار است

کلافه ساده و آجدار

یکی دیگر از محصولات تولیدی شرکت نورد فولاد گلستان؛ کلاف ساده و آجدار می باشد. در کاربردهای مختلفی از جمله: صنعت ساختمانی خرپا و سیم بکسل، سیم خاردار، زنجیره فلزی، میخ و پیچ و پرچ، سایر فولاد زیر دستی و فولادی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید کلاف ساده معمولا همان میلگرد ساده می باشد که در سایزهای پایین تولید می‌شود که به همین خاطر با آن کلاف گفته می شود.

 این محصول معمولاً دارای نرمی و انعطاف پذیری بالایی می باشند که در سایزهای 5.5 تا ۱۴ میلیمتر توسط کارخانه نورد فولاد گلستان مورد استفاده قرار می گیرد. کلاف بر روی این مفتول ها دارای اج هایی به شکل هفت و هشت می باشد که می توانید در ساختمان سازی و … از آن بهره مند شوید. کلاف های ساده و آجدار معمولاً در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود.

آهن الات تولیدی کارخانه نورد فولاد گلستان

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. جهت تهیه و خرید انواع تیرآهن، میلگرد و … که توسط شرکت های معتبر و شناخته شده ای طراحی و تولید می شوند به فروشگاه اینترنتی https://ahanhyper.com/مراجعه نمایید. این فروشگاه با توجه به سابقه درخشانی که دارد به خوبی نیاز جامعه را شناخته و محصولاتی که توسط برندهای معتبر تولید و ساخته می شوند را عرضه می کند و شما با اطمینان خاطر می توانید از آن بهره مند شوید.

از این محصول در صنایع ساختمان سازی همچنین ساخت و تولید خرپا؛ خودروسازی، راهسازی و … از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت https://ahanhyper.com/  با کارشناسان در تماس باشید و این محصولات را با کیفیت بالا تهیه و خریداری نمایید.

توجه داشته باشید جهت استعلام قیمت انواع منسوجات فولادی با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید. علاوه بر استعلام قیمت می توانید مشخصات فنی محصولات را دریافت کرده تا در هنگام انتخاب توانید محصول مناسبی را با توجه به کاربرد مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد فولاد گلستان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر