امروز : دوشنبه 22 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد فولاد کسری

کارخانه نورد فولاد کسری

کارخانه نورد فولاد کسری جز اولین تولیدکننده‌های ورق‌های فولادی است و ورق‌های فولادی تولید شده این کارخانه دارای کیفیت بسیار بالایی است. با ما همراه باشید تا با این شرکت بیشتر آشنا شوید.

معرفی کارخانه نورد فولاد کسری

مصادف با توسعه طرح‌ها و پروژه‌های کوچک و بزرگ در زمینه‌ها و حوزه‌های صنایع فلزی، لوله سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، فراساحلی و دریایی، صنایع معدنی و تجهیزات ساختمانی، کاربرد ورق‌های فولادی به صورت چشمگیری افزایش یافته و دوچندان شده است. از همین رو مجتمع نورد فولاد کسری با چشم انداز و هدف تامین قسمتی از نیازهای بازارهای داخلی، بومی و بین المللی  فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

کارخانه نورد فولاد کسری

 

حضور در بازارهای داخلی در سال ۱۳۷۹ در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی شهر اراک تاسیس شده است و با ظرفیت سالیانه حدود ۱۲۰۰۰۰ تن ورق گرم در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف و گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌کند. از این رو بازار داهلی خوبی این شرکت برای خود به وجود آورده است.

کارخانه نورد فولاد کسری

مواد اولیه با کیفیت توسط مجتمع نورد فولاد کسری

مواد اولیه مورد نیاز مجتمع نورد فولاد کسری از بهترین تولید کنندگان داخلی و همچنین خارجی نظیر مجتمع فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه تو یا از کشور پهناور روسیه تامین می‌شود.  مواد اولیه به شکل اسلب و تحت نظارت دقیق و موشکافانه بازرسان کنترل کیفی بررسی و تامین می‌شود.

 اسلب‌ها پس از ورود به مجتمع نورد فولاد کسری و انجام آزمایش‌های ضروری و لازم، پس از حاصل شدن اطمینان از لحاظ کیفی به کوره‌های پیش گرم انتقال پیدا می‌کند و تا دمای ۱۲۸۵ درجه سانتیگراد به آم ها حرارت داده می‌شود و

ورق فولادی  تولید شده توسط شرکت مجتمع فولاد کسری با توجه به استانداردهای DIN17100 – ASTM A36 – EN10025 تولید و به بازا  های داخلی و خارجی عرضه می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • فولادهای ساختمانی RST52-2 – RST37-2
  • فولاد های کربنی CK35 – CK45

محصولات مجتمع نورد فولاد کسری

محصولات مجتمع نورد فولاد کسری

ورق‌های فولادی

در ابتدا شمش‌ها از محل انبار به قسمت کوره منتقل می‌شوند. این کوره‌ها دمایی معادل 1350 درجه سانتی دارند و مدت زمانی که این فرایند در کوره انجام می‌شود حدود 180 تا 210 دقیقه طول می‌کشد. در این زمان شمش به مرحله نورد وارد می‌شود. در این مرحله 5 تا 7 مرتبه شمش‌ها از دستگاه عبور می‌کنند تا ضخامت آنها از 200 میلی‌متر به 40 تا 45 میلی‌متر کاسته می‌شوند و به تختال تبدیل می‌شود. 

در مرحله بعدی این ورق‌ها از استندها که شامل 7 مرحله هستند گذر می‌کنند و ورق‌های به‌دست‌آمده دارای ضخامت 1.5 تا 8 میلی‌متر و در عرض 280 تا 600 میلی‌متر حاصل می‌شود. باید توجه داشت که طی این مراحل قسمت‌هایی مانند اتاق موتور و واحد تراشکاری و اتوماسیون و پشتیبانی خط تولید برای ایمنی و سلامت این مسی تولید تلاش می‌کنند.

در انتها ورق‌ها به‌دور خود پیچیده می‌شود و کلاف فولادی با وزن 3 تا 8 تن و در ابعادی که ارتفاع آنها ثابت و 600 میلی‌متر و ارتفاع متغیر آنها 1800 میلی‌متر است را تولید می‌کند. در این مرحله دمای ورق‌ها کم می‌شود که زمانی بین 24 تا 48 ساعت طول می‌کشد تا دمای این ورق‌ها به کمترین میزان برسد. مجتمع نورد فولاد کسری با کیفیت ترین ورق‌های فولادی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

قیمت ورق‌های فولادی

فولاد کربنی

عمده محصولات مجتمع نورد فولاد کسری، فولادهای ساختمانی بوده و بر اساس استاندارد EN10029 تولید و به بازار عرضه می‌گردد و با ضخامت‌های ۸ الی ۴۰ میلیمتر ساخته و به بازارهای داخلی فرستاده می شود.

فولادهای کربنی که دسته پرمصرف‌ها هستند دارای آهن و یک درصد کربن است و بیشترین تفاوت فولادها در میزان کربن به‌کاررفته در آن‌ها است. کربن موجود در فولاد به سه دسته طبقه بندی می شود. ابتدا فولاد کم کربن است که کربن این نوع فولاد 0.25 درصد است و مصرف زیادی در کارهای مهندسی و سازه دارد.

دومی فولاد با کربن متوسط است که میزان کربن ان بین 0.25 تا 0.7 است که این مورد از فولاد در قطعات متحرک مصرف می شود.

 نوع سوم ان فولاد پر کربن است که میزان کربن ان بین 0.7 تا 1 درصد است  و خیلی کم پیش میاید که به 5.1 درصد برسد و از این مدل فولاد در ابزار مهندسی و تولید سکه کاربرد دارد و از مهم‌ترین تفاوت کاربرد این فولادها در سهولت ماشین کاری و جوشکاری و مقاومت در مقابل پاره شدن و سختی ان است.

فولاد کربنی

این نوع فولادهای آلیاژی با توجه به مقادیر کربن اضافه شده به انها خصوصیات متفاوتی دارند که این تفاوت‌ها ممکن است در استحکام ان یا مقاومت انها در مقابل خوردگی باشد. انواع مختلف فولاد آلیاژی به این صورت است فولاد آلیاژی منگنز دار و فولاد آلیاژی کرم دار و فولاد آلیاژی کرم- مولیبدن و فولاد آلیاژی نیکل- کرم مولیبدن است.

نوعی از فولاد زنگ نزن تولید شده توسط مجتمع فولاد سراب که در واقع  یک ورقه نازک ضد زنگ روی یک یا هر دو طرف ان قرار می‌گیرد و کرم مهم‌ترین ماده آلیاژی است که با آهن و کربن و منگنز و سیلیس در تهیه فولاد ضدزنگ کاربرد دارد.

معمولی‌ترین فولاد ضدزنگ حدود 8 درصد نیکل دارد که از این نوع از فولاد در ساخت قطعات موتور و وسایل شیمیایی و کارد و چنگال و دیگر وسایل پخت‌وپز کاربرد دارد. به‌طورکلی آهن الات از نظر شکل ظاهری به دودسته تقسیم می‌شوند.

حرف آخر

در این مطلب مجتمع نورد فولاد کسری و محصولاتش راه به طور کامل برایتان بیان کردیم. برای خرید محصولات این کارخانه با بهترین کیفیت بازار به صورت آنلاین می‌توانید از وب سایت آهن هایپر خریداری کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد فولاد کسری با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر