امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد فولاد کاران افق

کارخانه نورد فولاد کاران افق

کارخانه نورد فولاد کاران افق  یکی از شرکت‌های فعال در صنعت فولاد در کشورمان است. به‌عنوان یکی از قطب‌های تولیدکننده انواع مفتول‌های آلیاژی در کشورمان تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا با کارخانه نورد فولاد کاران افق آشنا شوید.

درباره کارخانه نورد فولاد کاران افق

کارخانه شرکت نورد فولاد کاران افق در سال 1390 در شهر ابهر با هدف تامین و رفع نیازهای بازار داخلی به مفتول‌های آلیاژی تاسیس شده است. این شرکت در سال 1395 توانست نه تنها نیازهای بازار داخلی بلکه نیازهای خاورمیانه در صنعت ساخت و تولید سیم جوش کاری و الکترود روکش دار تامین کند و پس از مدت 5 سال با تلاش‌های بی وفقه توانست نیازهای بین المللی را در این صنعت رفع کند و استانداردهای کیفی را رعایت کند.

 

کارخانه نورد فولاد کاران افق

 

تولید و عرضه انواع و گونه‌های مختلف مفتول‌های آلیاژی مورد نیاز صنایع مختلف از جمله جوش، ساختمان، پیچ و مهره،فنرسازی و…را انجام دهد و توانست بخش مهم بازار داخلی و بین المللی را در این صنعت تامین کند. هم اکنون هدف این شرکت تولید انواع مفتول‌های آلیاژی به جهت برند سازی کالای با کیفیت ایرانی مطابق استانداردهای روز جهان تولید و عرضه کند.

کارخانه نورد فولاد کاران افق

چشم انداز و رسالت این شرکت

شرکت نورد فولاد کاران افق در سال اول تاسیس خود با هدف تولید کلیه مفتول‌های فولادی معمولی و پر کربن تاسیس و شروع به فعالیت کرده است. این شرکت محصولات خود را بر پایه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت 2015:ISO9001  تولید کرده است و به همین خاطر اهداف و چشم اندازهای زیر برا برای خود برگزیده است:

  • ارتقا و افزایش رضایتمندی و خرسندی همه مشتریان
  • توسعه کیفی محصولات
  • توسعه کمی محصولات
  • افزایش صادارت به بازارهای بین المللی

محصولات شرکت نورد فولاد کاران افق

این شرکت تولید کننده مفتول SG3، مفتول S2MO، مفتول SWRY11، مفتول SG2 و مفتول S2 است که هر کدام از این محصولات را به طور کامل برایتان در قسمت بعدی شرح داده ایم.

محصولات شرکت نورد فولاد کاران افق

مفتول SG3

مفتول SG3 نیز محصولی دیگر از شرکت نورد فولاد کاران افق است که این محصول در دسته آلیاژهای مخصوص جوشکاری با گاز محافظ است. این محصول به دلیل ساختار میکروسکوپی وآنالیز های شیمیایی دقیق و کنترل شده سبب شده که کیفیت بالایی داشته باشد.

مفتول S2MO

مفتول S2MO نیز محصولی دیگر از شرکت نورد فولاد کاران افق است که برای تولید و عرضه سیم جوش‌های مختص به فرآیند زیرپودری است. این مفتول با کیفیت توانایی کشش تا قطرهای خوب برای جوشکاری با انواع پودرهای قلیایی، روتایلی و… را دارد و یکی از پرکاربردترین محصولات به شمار می‌رود.

با استفاده از فروشگاه آهن هایپر به راحتی می‌توانید از محصولات با کیفیت این کارخانه خرید کنید.

مفتول SWRY11

مفتول SWRY11

مفتول SWRY11 محصولی دیگر از شرکت نورد فولاد کاران افق است که در دسته مفتول‌های کم کربن واقع شده است. این مفتول توسط فرآیند نورد گرم از بیلت ابتدایی به مفتول نهایی با قطر 5.5 میلیمتر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

همانطور که می‌دانید به دلیل حاس بودن ذاتی فرآیند جوشکاری ذوبی، کنترل‌ها و بررسی‌های سختگیرانه و جدی در این گروه از مفتول‌ها انجام می‌شود؛ به طور مثال، کنترل و بررسی حدود عناصر آلیاژی بسیار مهم و حساس است و وجود بیش از حد برخی عناصر مضر نظیر فسفر و گوگرد سبب به اشکال و ایرادی مثل ترک خوردن و ترد شدن زیاد فلز جوش می‌شود.

در صورت مناسب و درست بودن ترکیب شیمیایی، نحوه سرد کردن آن تا رسیدن به دمای پایین هم نیاز به کنترل وبررسی دقیقی دارد. اگر نرخ سرد کردن به صورت درست و مناسب انجام نشود، سبب خطر وجود ساختارهای مضری نظیر مارتنزیت که سبب به سخت شدن بیش از حد نرمال فولاد می‌شود و هم چنین منجر به کاهش خواص شکل پذیری آن نیز خواهد شد. زیر ساختار مفتول SWRY11 به روش نورد گرم تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مفتول SG2

این دسته از مفتول‌های تولید شده توسط شرکت نورد فولاد کاران افق نیز در دسته فولادهای کم کربن قرار گرفته است و تفاوت اساسی و مهم آنها با مفتول SWRY11 در آنالیز شیمیایی عناصری نظیر همچون منگنز، کربن و سیلیسم است.

مفتول SG2

مفتول‌های SAE1006 & SAE1008

مفتول های SAE 1006 و SAE 1008 نیز در دسته فولادهای کم کربن قرار گرفته اند. این مفتول‌ها براساس روش نورد گرم تولید و به بازار عرضه می‌شوند. پارامترهای مربوط به فرآیند تولید به نورد گرم برای این دسته از مفتول‌ها با توجه به آنالیزهای شیمیایی و ریزساختار متفاوتشان نسبت به نمونه‌های قبلی دارای تفاوت‌هایی بسیاری است.

با شیوه نورد گرم تولید می‌شوند که در این مدل شمش فولادی که همان بلوم هم نامیده می‌شود در سایزهای مشخص مطابق با استاندارد وارد کوره‌های ذوب نورد می‌شوند و بعد از این مرحله به حرارت مورد نظر رسیده و به قسمت غلتک‌های نورد رسیده و از این غلتک‌ها عبور کرده و از ضخامت آنها کم می‌شود و طول شان زیاد می‌شود.

مفتول S2

این گروه از مفتول‌ها تولید شده توسط شرکت نورد فولاد کاران افق که در فرآیند جوش زیرپودری بسیارکاربرد دارند مثل موارد بیان شده در قسمت‌های قبلی در دسته مفتول‌های کم کربن قرار واقع شده است.

حرف آخر

در این مطلب شرکت نورد فولاد کاران افق و محصولاتش راه به طور کامل برایتان بیان کردیم. برای خرید محصولات این کارخانه با بهترین کیفیت بازار به صورت آنلاین می‌توانید از وب سایت آهن هایپر خریداری کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد فولاد کاران افق با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر