امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه معراج کردکوی

کارخانه معراج کردکوی

کارخانه فولاد معراج کردکوی در سال 1387 با سرمایه گذاری اولیه معادل با 21 میلیارد تومان در غرب استان گلستان تأسیس شد. این مجموعه صنعتی بهره‌برداری از محصولات شرکت را تحت عنوان شرکت فولاد کرد کوی در همان سال آغاز کرد.

این کارخانه به عنوان اولین شرکت فولادسازی در کل استان شناخته می‌شود که بخش عمده‌ای از نیازهای فولاد شمال کشور را تأمین می‌کند.

 

کارخانه فولاد معراج کردکوی

 

محصولات مجموعه صنعتی کردکوی

تولید انواع میلگرد آجدار و میلگرد ساده کردکوی و تولید میلگردهای کلاف از مهم‌ترین محصولات شرکت فولاد معراج کردکوی به شمار می‌روند.

محصولات مجموعه صنعتی کردکوی

اصطلاح گرید یا همان A2، A3، A4 از دیگر مواردی است که با آن روبه­ رو می­شوید و در واقع همان نوع آج میلگرد را بیان می­کند. میلگرد A2 در مقایسه با دو نوع دیگر سختی کم دارد اما انعطاف­پذیری بیشتری دارد. آج 340 به این نوع میلگرد گفته می­شود.

میلگرد A3 دارای شکلی مانند جناغ سینه است. به دلیل سختی بیشتر در ستون­ها کاربرد دارد. با نام میلگرد با آج 400 نیز شناخته می­شود. میلگرد A4 آج مرکب دارد. این میلگرد با انعطاف­ پذیری کم خود در برج ­سازی استفاده می­شود.

نکات مهم هنگام خرید و قیمت میلگرد معراج کردکوی

دقت کنید بر روی محصول نماد AFA درج شده باشد. این نماد اصالت کالا را نشان می­دهد. اگر فروشنده پس از نام میلگرد، عدد به کار برد، در واقع سایز و قطر میلگرد را بیان می­کند. حال که با اصطلاحات لازم آشنا شدید، کیفیت میلگرد را بررسی می­کنیم. هنگام خرید برای کیفیت به وزن آن می­توانید توجه کنید.

در صورتی که از وزن سنگین برخوردار بود، به دلیل استاندارد بودن آن، کیفیت بالاتری دارد. هزینه حمل­ و­نقل، مسئله مهم دیگر هنگام خرید است. زیرا ممکن است هزینه زیادی در برگیرد. اگر در این موضوع نیاز به کمک داشتید با کارشناسان  شرکت جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

قیمت میلگرد معراج کردکوی

مزایای شرکت فولاد معراج کردکوی

از مهم‌ترین مزایای این مجموعه صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • برگذاری کارگاه‌های تئوری و عملی
  • سلامت کارکنان
  • ارتقاء سطح دانش فنی
  • اشتغال زایی

راهنمای تشخیص میلگرد استاندارد از غیر استاندارد کردکوی

برای اینکه میلگرد غیر استاندارد را انتخاب نماییم باید به نکات زیر توجه کنیم:

  • ظاهر میلگرد باید عاری از هرگونه زائده و یا بیرون‌زدگی باشد پس باید به دنبال بیرون‌زدگی یا زائده بر روی بدنه میلگرد باشید.
  • میلگردها باید از لحاظ زنگ‌زدگی یا خوردگی بررسی شوند. اگر زنگ‌زدگی به مقدار کم بوده و به لایه‌های زیرین نفوذ نکرده باشد مشکلی ندارد ولی اگر خوردگی زیاد باشد باید میلگرد را مرجوع کنید.
  • بندیل میلگرد دارای پلاک فولادی بوده که مشخصات میلگرد برروی آن آمده است و نام کارخانه در هریک متر میلگرد حکاکی می‌شود. میلگردی که استاندارد نباشد پلاک ندارد و یا حکاکی روی بدنه آن مخدوش و غیر واقعی است.
  • باید وزن هر شاخه بررسی شود و با استاندارد اشتال و لیست وزن اعلامی کارخانه مقایسه گردد.

مزایای شرکت فولاد معراج کردکوی

آزمایش میلگرد کردکوی و واحد کنترل کیفی

شرکت فولاد معراج کردکوی ظرفیتی معادل 300 هزار تن قطعات فولادی را سالیانه به بازار عرضه می‌دارد و تأمین کننده انواع محصولات فولادی در کشور می‌باشد. هر شرکت فولادسازی قبل از این که محصولات خود را روانه بازار کند در بخش کنترل کیفی، مرغوبیت تولیدات خود را مورد سنجش قرار می‌دهد و اگر از این نظر مشکلی داشتن به بخش قراضه آهن‌ها منتقل می‌گردند.

 تمام میلگردها به جز میلگرد A4 آجدار مرکب 500S باید در خمش سرد تا 180 درجه خم شود و در خمش مجدد باید تا 90 درجه خمش را انجام داد. برای میلگرد A4 خمش سرد تنها تا 90 درجه انجام می‌گیرد و در آخر بدنه میلگرد کنترل خواهد شد که ترک خوردگی روی آن به وجود نیامده باشد. پس از انجام آزمایش خمش بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی، میلگردی است که مطابق استاندارد، دچار شکستگی و یا ترک‌خوردگی نشده باشد.

لازم به ذکر است میلگردهای ساده شرکت فولاد معراج کردکوی به صورت معمول در مصارف صنعتی به کار برده می‌شوند. توجه کنید عملیات خم و بازخم روی میلگردهای این مجموعه صنعتی، بدون محدویت شکل می‌گیرد.

برای تشخیص دادن میلگرد مناسب برای ساختمان‌سازی، مطمئن‌ترین راه ارسال نمونه به آزمایشگاه و آزمایش تنش-کرنش است. زیرا احتمال دارد با بازدید چشمی نتوان به غیراستاندارد بودن میلگرد پی برد. وظیفه مهندسان ناظر این است که بدون استثنا از بار تحویلی نمونه‌برداری کنند.

انتخاب میلگرد بسیار مهم بوده زیرا میلگرد باعث استحکام و استقامت ساختمان می‌گردد. امروزه آیین‌نامه‌ها و استاندارهای مختلفی برای تولید این مقاطع فولادی وجود دارد. شناخت ویژگی‌های میلگردهای فولادی شما را در خرید یک محصول مناسب همیاری خواهد کرد.

 

کارخانه فولاد معراج کردکوی

خط مشی‌های کارخانه فولاد معراج کردکوی

از جمله چشم‌اندازها و خط مشی‌های شرکت فولاد معراج کرد کوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برنامه صادرات محصولات فولادی به کشورهای آسیایی مانند ارمنستان، عراق، ترکمنستان و…
  • در دست گرفتن بخشی از بازار آسیا علاوه بر تولیدات داخلی و سرمایه گذاری‌ها

جمع بندی:  همان طور که در این مقاله برسی کردید: شرکت فولاد معراج کردکوی در زمینه تولید انواع میلگرد فولادی ساده و آجدار، کلاف و تولید میلگردهای کلاف فعالیت می‌کند. برنامه تکمیل و توسعه خطوط با هدف افزایش ظرفیت‌های تولیدی از اهداف چند ساله این مجموعه صنعتی به شمار می‌رود. این شرکت توانسته‌است تا حدود زیادی نیاز شمال کشور به فولاد را تأمین کند.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه معراج کردکوی با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر