امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه لوله پروفیل آریاوا

کارخانه لوله پروفیل آریاوا

در این مطلب قصد داریم کارخانه لوله پروفیل آریاوا و محصولات تولیدی آن را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با این کارخانه و محصولات آن با ما همراه باشید.

بهتر  است بدانید کارخانه لوله و پروفیل آریاوا در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد و نسبت به تولید مصالح فولادی اقدام کرد. با استفاده از فن اوری روز دنیا و تجهیزات به روز و پیشرفته محصولات با کیفیتی را تولید و روانه بازار کرده است.

محصولات شرکت لوله و پروفیل آریاوا

شرکت آریا وا دارای محصولاتی نظیر لوله ها از جمله لوله های صنعتی و لوله‌های گازی و انواع پروفیل می باشد.

توجه داشته باشید لوله های صنعتی معمولا از استقامت و استحکام بالایی برخوردارند. به این لوله ها به دلیل ضخامت بیشتر محصول لوله گوشتدار نیز می گویند. همچنین جنس این لوله ها از فولاد می باشد. لوله های صنعتی انواع مختلفی دارند شرکت آریاوا انواع مختلف این لوله ها را تولید می کند.

 

کارخانه لوله پروفیل آریاوا

 

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان به دلیل نداشتن درز در انتقالات حساس مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول بیشتر در پالایشگاه ها و برای انواع آبرسانی صنعتی و کشاورزی قابل استفاده است. ساخت و تولید این لوله ها به روشی است که بدنه ان به صورت یکدست و بدون درز می باشد. بر روی این لوله ها هیچگونه جوشکاری انجام نمی شود.

 هنگام تولید این لوله‌ها برخی مواد به آن اضافه می‌شود تا در مقابل زنگ زدگی مقاوم باشند. لوله های مانیسمان با توجه به یکدست و بدون درز بودن ان از سایر لوله ها محکم تر هستند. از نظر هزینه نیز قیمت بالاتر از بقیه دارند.

مراحل تولید لوله مانیسمان

 برای تولید لوله را برش زده سپس داخل کوره های قوسی می‌کنند تا به مرحله سرخ شدن برسد. در مرحله بعد با استفاده از دستگاه الانگیتور سطح شمشیر را گرم کرده و آن ها را به وسیله لخ سوراخ می کند. مرحله شلیک سنبه در این مرحله سنبه را به سرعت داخل شلیک می‌کنند. در مرحله بعد اگر لوله آب شده باشد آن را تاب گیری کرده تا صاف و یکدست شود.

 این لوله‌ها را در سایزهای کم تولید و عرضه می‌کنند زیرا ساخت لوله با قطر زیاد هزینه‌بر است. برای انتخاب لوله مانیسمان در هر پروژه تاسیساتی یا انتقال نفت و گاز دو المان ارائه می شود که عبارتند از: ضخامت و سایز و قطر اسمی لوله، قطر داخلی و قطر خارجی لوله را ضخامت آن می نامند.

انواع لوله مانیسمان با توجه به نسبت قطر و ضخامت در چند واحد تولید می‌شوند که یک رده در سایزهای مختلف لوله متفاوت است این لوله ها از رده بیست تا رده ۱۶۰ ساخته می‌شوند. لوله‌های گازی به دلیل استفاده از ورق های گالوانیزه در برابر رطوبت و خوردگی های احتمالی مقاومت بیشتری دارند.

 بهتر است بدانید دلیل نامگذاری این لوله ها به خاطر این است که مخصوص انتقال گاز می باشند. لوله های گازی را معمولاً به صورت آلیاژ می سازند به این دلیل که استفاده از عنصر های آلیاژی باعث افزایش مقاومت در برابر آسیب‌های احتمالی می‌شوند. معمولا این لوله ها را از جنس های مس، برنج و فولاد و همچنین پلی اتیلن می سازند.

مراحل تولید لوله مانیسمان

انواع لوله گازی

معمولا لوله های گازی در دو نوع ساخته می شوند. که عبارتند از: لوله های توکار و لوله های روکار.  بهتر است بدانید لوله های گازی با توجه به محل و نوع استفاده به کار گرفته می شوند.

 لوله های گازی توکار: این لوله ها برای انتقالات گاز در صنایع و همچنین انتقالات خط لوله گازی برای مسافت های طولانی قابل استفاده هستند. توجه داشته باشید این لوله ها به دلیل داشتن استحکام بالا و مقاومت بیشتر با هر شرایط محیطی سازگار می باشند.

از لوله‌های گازی توکار در پروژه هایی با وسعت زیاد و انتقال شهر به شهر استفاده می شود.

 لوله های گازی روکار:  این لوله ها معمولا استحکام و مقاومت کمتری دارند و آسیب پذیرتر هستند. به این دلیل از این لوله ها در انتقال گاز در مسافت های کمتر و پروژه های ساختمانی استفاده می‌شود. این لوله ها نسبت به لوله های توکار کم هزینه تر هستند.

جنس لوله های گازی

 جنس لوله های گازی این لوله ها در چهار جنس ساخته می شوند. که عبارتند از:

  •  لوله فولادی: این لوله ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر لوله های گازی دارند. در مناطقی که رطوبت دارد این لوله ها بهترین گزینه برای استفاده است.
  • لوله های مسی: این لوله ها برای قسمت های خاصی طراحی شده اند. بهتر است بدانید در بعضی از مناطق استفاده از لوله مسی ممنوع است.
  • لوله برنجی: این جنس بیشتر برای ساخت شیر آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی در اتصالات گازی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • لوله پلی اتیلن: این لوله ها بیشتر در گازرسانی شهری استفاده می‌شود.

انواع لوله گازی

پروفیل و انواع آن

 پروفیل ها یا همان مصالح فلزی در ابعاد و طول مشخص ساخته می‌شوند.

 پروفیل ها دارای شکل و ابعاد مختلفی هستند که هر کدام از ان ها کاربردهای متفاوتی دارند. پروفیل ها به دودسته ساختمانی و صنعتی تقسیم بندی می‌شوند. البته بهتر است بدانید امروزه پروفیل های کامپوزیتی و گالوانیزه هر کدام در دسته جداگانه قرار می گیرند.

پروفیل های ساختمانی

 با توجه به اسم این پروفیل ها باید بدانید که در قسمت های مختلف از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل های ساختمانی در ساختن درب و پنجره و همچنین استحکام بخشیدن به اسکلت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 انواع پروفیل های ساختمانی

 پروفیل های باز: این پروفیل ها از نظر شکل ظاهری نامذگذاری شده اند. میلگرد و ناودانی، نبشی، تیرآهن و … زیر مجموعه این پروفیل ها می باشند.

 پروفیل های بسته: این پروفیل ها شامل پروفیل درب و پنجره و لوله و قوطی و پروفیل کرکره برقی و .. می‌باشند.

 پروفیل صنعتی

 این پروفیل ها با نام پروفایل سنگین نیز شناخته می‌شوند که به شکل های مختلفی طراحی و تولید می شود. بهتر است بدانید پروفیل های صنعتی گوناگونی از ترکیب نورد سرد و نورد گرم ساخته می‌شود. این پروفیل ها از نظر وزن سبک بوده و در برابر فشاز از مقاومت بالایی برخوردارند. معمولا از پروفیل های صنعتی در صنایع و پروژه‌هایی که کیفیت و مقاومت کار اهمیت زیادی دارند استفاده می‌کند.

 ویژگی های پروفیل های صنعتی

 این پروفیل ها علاوه بر استحکام و مقاومت زیادی که دارند از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردارند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از: هزینه کم و شکل گیری آسان، تنوع کاربرد در صنایع مختلف، قابلیت کشش پذیری فوق العاده، توان باربری و استحکام داشتن بالا در کنار ضخامت بالایی که دارند از وزن کمی برخوردارند.

مجموعه آهن هایپر عرضه کننده انواع محصولات تولیدی کارخانه آریاوا می باشد. جهت تهیه این محصولات به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. این محصولات را با کیفیت بالا و همچنین مقرون به صرفه تهیه نمایید. در نظر داشته باشید شما در هر جای ایران که باشید می توانید جهت تهیه و خرید این محصولات اقدام نمایید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه لوله پروفیل آریاوا با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر