امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد کیان ابهر

کارخانه فولاد کیان ابهر

کارخانه فولاد کیان ابهر یکی از تولیدکنندگان میلگرد آجدار در کشور است که در استان زنجان و شهرستان ابهر واقع می‌باشد. این مجموعه صنعتی در نیمه اول سال 1396 تأسیس گشت.

ظرفیت تولیدی فولاد کیان ابهر به صورت سالیانه 200 هزار تن می‌باشد. این مجموعه صنعتی پیشرفت‌هایی در زمینه ساخت میلگرد و کلاف در طی چند سال اخیر داشته است.

 

کارخانه فولاد کیان ابهر

 

 

معرفی محصولات کارخانه فولاد کیان ابهر

محصولات کارخانه فولاد کیان ابهر شامل؛

  1. میلگرد نرمال کیان ابهر از سایز 14 الی 25
  2. مفتول کششی
  3. میلگرد مخصوص کارخانه فولاد ابهر گرید A3 از سایز 10 الی 28
  4. میلگرد ابهر گرید A2 از سایز 8 الی 12

محصولات کارخانه فولاد کیان ابهر

 مشخصات محصولات شرکت فولاد کیان ابهر

میلگرد یا آرماتور نوعی فولاد است که در بتن برای جبران مقاومت‌های کششی در قسمت پایین آن به کار برده می‌شود. فولادی که به این منظور استفاده شود را به شکل سیم یا میلگرد تولید می‌کنند و به آن فولاد میلگرد می‌گویند.

در کشور‌های مختلف، فولاد‌های میلگرد با استاندارد‌های مختلفی ساخته می‌شوند و در هر استانداردی طبقه بندی کاملا مشخصی نسبت به خواص مکانیکی فولاد وجود دارد.

مشخصات شیمیایی میلگرد وابسته به شمشی است که میلگرد از آن ساخته می‌شود. برای تولید میلگرد دو مدل شمش SP3 و SP5 براساس استاندارد روسی مناسب می‌باشد.

درصد کربن SP3 پایین‌تر بوده و انعطاف بیشتر عناصر آلیاژی کمتری در مقایسه با شمش SP5 دارد. برای خاموت و میلگرد حرارتی و عرضی که باید منعطف باشند از میلگرد با درصد کربن کمتر و شکنندگی پایین‌تر استفاده می‌گردد.

شمش فولادی SP3 در ساخت بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی با قطر زیر 14 میلی‌متر به کار می‌رود و برای کلاف و میلگرد تا سایز 40 نیز از شمش فولادی SP5 باید استفاده نمود.

آج میلگردهای شرکت فولاد کیان ابهر به صورت جناغی 7 و 8 می‌باشد. توجه داشته باشید که بتن به تنهایی پاسخگوی نیازهای مقاومتی و استحکامی یک ساختمان نیست. شرکت فولاد کیان ابهر از برترین تولید کنندگان میلگرد در کشور است که میلگرد را با شیوه نورد تولید و به بازار عرضه می‌دارد.

میلگرد کیان ابهر

علامت انحصاری حک شده روی میلگردهای آجدار کارخانه فولاد ابهر عبارت است از KFA_TC  که نماد این گروه و مجموعه صنعتی می‌باشد.

انواع میلگرد آجدار گرید A2, A3: نام دیگر میلگردهای A2 ، آج 340 می‌باشد که دارای آج‌های مارپیچ مانند و فنری است. میلگردهای A3  با نام آج 400 شناخته می‌شوند که آج‌های جناغی دارند.  توجه داشته باشید که جوشکاری به صورت معمول روی میلگردهایی با گریدA2 انجام نمی‌شود و این توجه روی میلگردهای گرید A3  پررنگ تراست و به هیچ عنوان نمی‌توان روی این نوع میلگردها جوشکاری انجام داد.

به دلیل شباهت‌هایی که میلگرد A2 و A3  از نظر ظاهری با یکدیگر دارند، تشخیص تفاوت‌های این دو میلگرد بسیار سخت است. مطابق با استانداردهایی که میلگردهای اجدار A2, A3 ساخته می‌شوند، آج‌های متفاوتی دارند.

در داخل کشور تولید کنندگان میلگرد خطوط نوردی قدیمی دارند. از تفاوت‌های این دو میلگرد می‌توان به میزان استحکام آن اشاره کرد. برای تأیین نمودن و سنجش استحکام هر میلگرد باید ازمون‌های مکانیکی روی آن‌ها انجام شود.

میلگردها به صورت کلی در دو هندسه مختلف ساخته می‌شوند. دوکی و یکنواخت دوکی به نوعی معرف میلگرد با هندسه آج جناقی می‌باشد‌. میلگرد A3 در دو نوع دوکی و یکنواخت تولید می‌شود.

خرید و فروش میلگردهای A2,A3 ابهر

کاربردهای اصلی میلگردهای A2, A3 در صنعت ساخت و ساز و مسلح کردن بتن می‌باشد. به همین دلیل میزان خرید و فروش میلگرد ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های عمرانی در کشور دارد. به گونه‌ای که هرچه ساخت و ساز و  فعالیت‌های عمرانی بیشتر باشد، استفاده از میلگرد نیز افزایش و درخواست مشتریان برای ساخت این محصول بیشتر می‌شود.  میلگردهای فولادی گرم نوردیده جهت تسلیح بتن با  کد INSO 3132   تعیین می‌شوند.

کاربرد میلگرد کیان ابهر

 

کاربرد میلگرد کیان ابهر

تقویت فوندانسیون، تولید خاموت، کاربرد در بتن ریزی دیوارها، افزایش مقاومت بتن، استفاده در بتن ریزی کف سازه‌ها، تولید رکابی، سنجابی، زیگزاگی و… از مهم‌ترین کاربردهای میلگرد ابهر به حساب می‌آیند.

قیمت محصولات شرکت فولاد کیان ابهر

با توجه به شرایط منطقه‌ای و نرخ ارزها در کشور، محصولات شرکت فولاد کیان ابهر قیمت گذاری می‌شوند‌. توجه داشته باشید در ایران نرخ ارز به صورت مداوم در حال تغییر می‌باشد و شما می‌توانید قیمت روز میلگرد ابهر را در وب سایت اینترنتی آهن هایپر شرکت مشاهده بفرمایید.

عوامل تأثیر گذار روی قیمت میلگرد کیان ابهر عبارتند از؛ قیمت جهانی فولاد، هزینه‌های حمل و نقل، نوسانات ارزی، مواد اولیه مصرفی و مشکلات تأمین آن و….

کارخانه­ های تولید میلگرد جدول­های وزنی متفاوت دارند پس قبل از خرید بهتر است با قیمت­های هر کارخانه آشنا شویم.

سخن آخر:  همان طور که در این مقاله برسی کردید؛ شرکت فولاد کیان ابهر در غرب کشور واقع است و از بهترین مجموعه‌های نورد و میلگرد ساختمانی محسوب می‌شود.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد کیان ابهر با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر