امروز : سه‌شنبه 16 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد نورد نوین ابهر

کارخانه فولاد نورد نوین ابهر

کارخانه فولاد نورد نوین ابهر در سال 1389 تأسیس گردید و یک سال بعد یعنی در سال 1390 فاز اول این کارخانه جهت تولید انواع شمش فولادی با ظرفیت 20 هزار تن در سال به بهره برداری رسید‌. همچنین در این فاز حدود 150 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند‌.

فولاد نورد نوین ابهر بعد از گذشت مدتی توانست نیاز بازار را در زمینه تولید قطعات فولادی میلگرد شناسایی کند و انواع میلگرد را با ظرفیت تولیدی سالانه 15000 تن به بهره برداری برساند.

شرکت فولاد نورد نوین ابهر

معرفی محصولات شرکت فولاد نورد نوین ابهر

میلگرد کارخانه فولاد نورد نوین ابهر با نام اختصاری navardnovin  شناخته می‌شود. در حال حاضر این کارخانه میلگردهای A3  را از سایز 16 تا 22 میلی‌متر تولید می‌کند. میلگردهای A3 در مقایسه با A2  شکنندگی بیشتری دارند و تردتر هستند.  میلگردهای A2 منعطف‌ترند و نحوه آج زنی آن‌ها در این کارخانه به صورت مستقیم می‌باشد. میلگردهای A3  پس از عملیات آج زنی خنک کاری و آب پاشی می‌شوند. لذا میلگردهای  A3 در مقایسه با میلگردهای گرید A2 رنگ تیره‌تری دارند.

پروسه تولید میلگرد در شرکت فولاد نورد نوین ابهر به این شکل است که شمش‌ها که در ابعاد متفاوتی وجود دارند، بعد از انجام آنالیزهای شیمیایی و تأییدشان توسط واحد کنترل وارد کوره شده تا در آن عملیات شارژ توسط میز شارژ اتوماتیک و سیستم پوشر کوره انجام شود.

 

کارخانه فولاد نورد نوین ابهر

 

 بعد از این مرحله دمای توسط مشعل دوگانه سوز صورت می‌گیرد. بعد از آن شمش‌ها از کوره خارج می‌شوند و توسط میز دشارژ به غلتک‌های رافینگ هدایت می‌شوند تا در آن مرحله بسته به سایز شمش به استندهای میانی رفته تا عملیات نورد اتفاق بیافتد.

 برخی از ویژگی‌های میلگردها که در آزمون کشش تعیین می‌شوند که عبارتند از: تنش تسلیم، استحکام کششی، درصد ازدیاد و طول نسبی که تنش تسلیم در آن در واقع همان حداقل مقاومتی است که میلگرد می‌تواند تحمل کند تا بر اثر بار وارده تغییر شکل پیدا نکند.

 معیار اینکه میلگرد چه میزان انعطاف‌پذیر یا شکننده است درصد ازدیاد، آزمون خمش و طول نسبی آن می‌باشد.

یک میلگرد استاندارد باید مشخصات فیزیکی آن شامل قطر اسمی، مشخصات هندسی، ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی استانداردی داشته باشند. میلگردها شکل ظاهری متفاوت دارند.

آجدار بودن میلگرد شکل مارپیجی به آن می­دهد و استحکام آن را بیشتر می­کند. در نتیجه برای استفاده در بتن مناسب می­شود. کارخانه فولاد نورد نوین ابهر نیز مانند سایر برندهای تولیدی به تولید این محصول پرداخته­است.  میلگردهای آجدار تولیدی این شرکت دارای تنوع هستند. از جمله میلگرد آجدار یکنواخت 400، میلگرد آجدار دوکی 400 و میلگرد آجدار 500.

قیمت میلگرد شرکت فولاد نورد نوین ابهر

قیمت میلگرد شرکت فولاد نورد نوین ابهر

عوامل متفاوتی در قیمت میلگرد اثرگذار هستند. میلگرد نیز مانند سایر محصولات ثبات قیمت ندارد و بسته به شرایط ارز و کشور تغییر می­کند. درنتیجه باید قیمت روز میلگرد را درنظر بگیریم. قیمت طلا، بورس، بنزین و دلار از عوامل اثرگذار بر قیمت روز میلگرد هستند.

نوسانات قیمت آهن، تشخیص قیمت نهایی میلگرد را دشوار می­کند. در این جاست که متخصصان آهن ­آلات به کمک مهندسان و پیمانکاران می­آیند. این افراد با بررسی عوامل اثرگذار بر قیمت روز میلگرد، قیمت نهایی را برآورد می­کنند.

نکات مهم هنگام خرید میلگرد نوین ابهر

در هنگام خرید میلگرد از کارخانه فولاد نورد نوین ابهر علاوه بر علامت حک شده روی آن باید به نوع میلگرد خریداری شده توجه ویژه کرد.  میلگرد ساده چون بدون آج است تشخیص آن آسان است و از عهده هر فردی برمی‌آید اما سه نوع میلگرد دیگر به راحتی قابل تشخیص نیستند‌.

برای خرید لازم است ویژگی‌های ظاهری میلگرد ها را از یکدیگر تشخیص دهید. توجه کنید اگر آج میلگرد به شکل فنری باشد، میلگرد از نوع گرید A2 است و اگر به صورت ضربدری باشد A3 می‌باشد. میلگردهای A3 آج جناقی 7 و 8 مانند دارد و میلگردهای A2 دارای مارپیچ‌های موازی می‌باشند.

طرح آج دار و مشخصات هندسی میلگردها از نظر گام، ارتفاع، پهنا و زاویه آج در میزان گیرایی میلگرد بسیار حائز اهمیت هستند به همین دلیل باید در هنگام خرید دقت کافی در این خصوص وجود داشته باشد.

خرید میلگرد نوین ابهر

جمع بندی؛  همان طور که در این مقاله برسی کردید؛ شرکت فولاد نورد نوین ابهر در جهت تولید انواع میلگرد در گرید A2, A3   فعالیت می‌کند. هنگام خرید میلگردهای این کارخانه باید تفاوت‌های آن‌ها را شناسایی کنید تا دچار مشکل نشوید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد نورد نوین ابهر با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر