امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد

کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد

کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد یکی از شرکت های خوش آوازه در تولید محصولات فولادی نظیر نبشی است. با ما همراه باشید تا با این شرکت بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد

شرکت فولاد ماهکار اشتهارد در سال 1383 احداث شد و با گذشت یک سال موفق به تولید انبوه مقاطع فولادی دست پیدا کرد. این مجتمع در زمینی به متراژ 33600 متر که شامل 3 سوله اصلی و سوله نورد و برشکاری و تکمیلی و بسته بندی است.

 

کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد

 

محصولات کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد

محصولات تولیدی شرکت فولاد ماهکار اشتهارد شامل نبشی 8 و 10و 12 اشتهارد و همچنین ناودانی 10 است.

البته باید در نظر داشت که این توانایی تولید نبشی سایز 16 و 18 را نیز دارد. همچنین این شرکت برای اولین بار توانست با استفاده از استاندارد های اروپایی و روسیناودانی شماره 10 را تولید کند. این محصول دارای سایز استاندارد اروپا و وزن ان هم مطابق با استاندارد روسی است.

شرکت فولاد ماهکار اشتهارد هم به تولید مقاطع فولادی پرداخته و هم مشغول به تولید انواع ماشین الات است. محصولات تولیدی شرکت اشتهارد هم رده با تولیدات جهانی است و دارای کیفیت بالایی است.

این مجموعه دارای بخش کنترل کیفی است که بر روی محصولات ازمایشات دقیق انجام داده  و گواهی کنترل کیفی ان را صادر می‌کنند. با استفاده از فروشگاه آهن هایپر به راحتی می توانید از محصولات با کیفیت این کارخانه خرید کنید.

کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد توانایی تولید محصولات با طول زیاد مانند نبشی و ناودانی و تیر اهن رادارد که شمش های فولاد مورد نیاز این مجموعه از کشور های روسیه و اسیای میانه وارد می‌شود. ولی این امید وجود دارد که در آینده نزدیک نیاز این شرکت در داخل کشور تولید شود.

کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد

نبشی

نبشی های تولیدی شرکت فولاد ماهکار اشتهارد از نظر شکل ظاهری شامل دو ضلع عمود بر هم است که این محصول در جاهای زیادی مصرف می‌شود.

نبشی ها هم به دو شکل منفرد و مرکب تولید می‌شوند که این نوع محصول از نظر ظاهر دارای دو بال مساوی و در نوع دوم خود دارای دو بال نا مساوی است. در نقشه کشی برای مشخص کردن نوع نبشی برای بال مساوی بعد از حرف ال یک عدد ثابت و برای بال نامساوی دو عدد مشخص می‌شود.

باید توجه داشت که نبشی فابریک از همان ابتدای خط تولید به شکل نبشی از خط خارج می‌شوند. اما در نبشی های پرسی ورق های فولادی  را از وسط خم می‌کنند تا نبشی تولید شود. از این نوع محصول برای اتصال پل ها به ستون ها و در ساخت خود ستون و خرپا استفاده می‌شود.

ناودانی

 در صنعت فولاد به پروفیل های به شکل یو ناودانی می گویند. این محصول هم به دو صورت فابریک وپرسی تولید می‌شود این محصول هم مانند نبشی در نوع پرسی با پرس ورق فولادی و نوع فابریک آن از همان ابتدا تولید می‌شود. ناودانی ها به دو نوع دیگر هم دسته بندی می‌شوند که شامل مشبک و ساده است.

نوع مشبک از ورق گرم بدست آمده و البته به دو شکل گرم و سرد تولید می‌شود. به طور کلی ناودانی ساده از ورق گرم تولید می‌شود ولی ممکن است به درخواست مشتری از ورق گالوانیزه تولید شود. از جمله مصارف ناودانی در ماشین الات و وسایل ساخت و ساز  و ترمیم بنا ها است.

فولاد ماهکار اشتهارد

یکی از محصولات این شرکت ناودانی است که یک مقطع فولادی باز است. این ناودانی دارای یک سطح مقطع افقی است که جان نام دارد و دارای دو سطح عمودی است که بال نام دارد. ناودانی ها از نظر جنس به چند دسته تقسیم می‌شوند. مهم ترین آنها از جنس گالوانیزه و یا آلومینیوم  و استنلس است. البته این محصول با توجه به جنسش از قیمت های مختلفی برخوردار است.

ناودانی آلومینیومی نسبت به دیگران از وزن کمتری برخورداراست و قابل شکل پذیر است و استحکام زیادی دارد.

مهمترین کاربرد ناودانی برای ساخت چهار چوب در و پنجره  و اسکلت سازی و در شاسی تریلر ها است. مصرف ناودانی در بین انسان ها از ابتدای قرن بیستم شروع شد که در زمان جنگ جهانی دوم در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از جنگ جهانی سوم با توجه به مصرف روزافزون این محصول شرکت های تولیدی ان روبه افزایش رفت و کم کم با زیاد شدن سازه های ساختمانی  نیاز است محصول روز به روز زیاد شد و تولید کنندگان را بران داشت تا به تولید هر چه بیشتر این محصول روی آورند.

ناودانی های به شکل یو بیشتر در کارهای ساختمانی استفاده می‌شود. این محصول به سه روش فابریک نورد سرد و فابریک نورد گرم و پرسی تولید می‌شود. ناودانی ها از نظر فرایند تولید به دو دسته تقسیم می‌شوند.  ابتدا ناودانی نورد شده است به این صورت که شمش خام تحت حرارت قرارگرفت و بعد با عبور از غلتک های نورد این محصول تولید می‌شود. در این مرحله سایز نورد به سایز ناودانی بستگی دارد و در انتها به آن ناودانی فابریک گفته می‌شود.

نوع دیگر که از نام ان مشخص است ناودانی پرسی است که این محصول با پرس کردن ورق هایی با طول 6 متر بدست می آید. و به سفارش مشتریان در ابعاد مختلف تولید می‌شود. این نوع ناودانی پرسی بسته به ورق تولید کننده آن در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و در جاهایی که نیاز به لبه های صاف است از این نوع ناودانی استفاده می‌شود.

گذشته از فرایند تولید ناودانی ها از نظر شکل ظاهری هم با هم فرق دارند. ابتدا نوع ساده ناودانی که مصرف زیادی در ساختمان سازی و صنعتی دارد. این نوع محصول در سایز های مختلف از 8 تا 16 قابل تغییر است. البته ارتفاع این ناودانی ها از 30 میلی متر تا 400 میلی متر است و این ابعاد نسبت به نیاز مشتریان قابل تغییر است.

 از این ناودانی ساده در پایه و قاب دستگاه های صنعتی و اتاق کامیون ها و چهار چوب ها و… استفاده می‌شود. نوع دیگر ان ناودانی مشبک است که از ورق گالوانیزه بدست می آید. در این نوع ناودانی سوراخ هایی گذاشته شده که برای بستن پیچ و مهره کاربرد دارد و همچنین برای ساخت قفسه های فلزی کاربرد دارد. نوع دیگر ناودانی سبک است که این نام با وزن ان ارتباط مستقیم دارد.

محصولات فولاد ماهکار اشتهارد

نوع دیگر ناودانی سنگین است. این نوع ناودانی هم از نظر وزن و ابعاد مانند جدول استاندارد اشتا است. به طور کلی ناودانی های سبک و سنگین  از نظر ابعاد و وزن مظابق الگوی اشتا است این دو نوع ناودانی از نظر قیمت هم با هم فرق دارند.

ناودانی با در نظر گرفتن جاهای مصرف آن از ویژگی های خاصی برخوردار است:

  1. مقاومت در مقابل تنش های فولادی
  2. فضای کم اشغال میکند.
  3. سرعت نصب ان بالا ست.
  4. در مدت زمان بالا کارایی زیادی دارد.
  5. وزن اسکلت نهایی را کم می کند.

به طور کلی ناودانی ها ازساخت به دو شکل یو و سی تقسیم می‌شوند که تفاوت آنها در بال هایی است که در ان به کار رفته است. به طوری که بال های موازی در ناودانی های یوپی ای به کار رفته و در ناودانی با استاندارد سی بال های مخروطی شکل دارد. از ناودانی در خودرو سازی و ساختمان سازی لستفاده می‌شود و مهمترین کاربرد ناودانی در ساخت پایه و قاب است

همین طور در سازه های پل ها هم استفاده می‌شود بیشترین مصرف ناودانی در ساخت نما ی ساختمان و ساخت چهار چوب و بناهای معماری و در تشکیلات دریایی و ساخت خرپا و کاربرد در تیر یا ستون و در ماشین آلات است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد ماهکار اشتهارد با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر