امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

کارخانه فولاد سرمد ابرکوه یکی از شرکت های تولید کننده فولاد در قسمت کویری کشورمان در استان یزد است. این مجتمع دارای محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ای است با ما همراه باشید تا با این مجتمع و محصولاتش بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

در سال 1391 برای توسعه طرح های فولادی و به منظور برنامه های صنعتی کشور در ابرکوه استان یزد تاسیس شد. این مجتمع در در زمینی به مساحت 150 هکتار قرار دارد. مقداری از تولید این شرکت که شامل میلگرد و تیرآهن و شمش و مقاطع فولادی در بازار های داخلی مصرف می شود.

کارخانه فولاد سرمد ابر کوه برای پیشرفت هر چه بیشتر شرکت در حال جذب نیروهای متخصص است تا کیفیت محصولات خود را ارتقا بدهند. همچنین این شرکت فعالیت های خود را افزایش داده و از افراد بومی همین منطقه استفاده کرده و برای تقریبا 400 نفر در قسمت های اداری و نورد این شرکت در سه شیفت کاری مشغول  به کار کرده است.

 

کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

 

این شرکت برای پیشرفت شرکت یک واحد نورد برای تولید میلگرد با ظرفیت حدود 500 هزار تن در سال راه اندازی کرده است.

کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

محصول میلگرد در مجتمع فولاد سرمد ابرکوه

 میلگرد های این شرکت در سایز های 8 تا 32 میلیمتر  و از نظر انالیز ا3 تولید می‌شود. این شرکت برای بهبود کیفیت تولیدات خود از یک شرکت ایتالیایی برای تأمین تجهیزات استفاده کرده اند. البته این شرکت در یک برنامه 5 ساله درنظر دارد تا یک واحد فولاد سازی با ظرفیت 600 هزار تن شمش در سال را احداث کند.

از دیگر تولیدات این خط جدید شامل شمش فولادی در ابعاد 150*150*12000 است و از این شمش تولیدی برای ساخت محصولات فولادی در واحد نورد مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت باتوجه به تأمین آهن الات مورد نیاز کشور برای منطقه ابر کوه باعث رشد اقتصادی این منطقه شده است.

شرکت سرمد ابرکوه میلگرد در سایزهای 8 تا 32 را با استاندارد ا3 تولید می‌کند که مورد نیاز پروژه های عمرانی است البته باید در نظر داشت که قیمت آهن با توجه به نوسانات بازار به صورت لحظه ای اعلام می‌شود. برای خرید محصولات مجتمع فولاد سرمد ابرکوه می توانید از فروشگاه اینترنتی آهن هایپر استفاده کنید و خریدی بی نظیر را تجربه کنید.

میلگرد در مجتمع فولاد سرمد ابرکوه

این مجتمع از لحاظ جغرافیایی و نزدیکی کارخانه به خط ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به شرق باعث کاهش هزینه حمل و نقل شده است. البته این شرکت از جمله شرکت هایی است محصولات متنوعی در زمینه نورد و فولاد سازی دارد.

تولید میلگرد A3 در سایزهای 8 تا 32 با ظرفیت 500 هزار تن در سال و محصولات واحد نورد حدود 450 هزار تن در سال است. باید در نظر داشت که این نوع میلگرد تولیدی بسیار پرمصرف است.

ازجمله تولیدات مجتمع فولاد سرمد ابرکوه میلگرد است. از ویژگی های شهر میتوان به استخراج سنگ آهن اشاره کرد که این شهر دارای معادنی چون چغارت و چادرملو و سه چاهون است که معدن چغارت از اولین معادن سنگ آهن این استان است به طوری که یک سوم سنگ آهن مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

البته این معدن حدود 50 سال است که فعال است و سالانه حدود 9 میلیون تن آهن از ان استخراج می‌شود و کم کم رو به اتمام است. شرکت سرمد ابر کوه با شراکت دو گروه بزرگ توسعه معادن و فلزات و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو افتتاح شد. این شرکت با توجه به محل قرار گیری که به شبکه ریلی و مرکزیت ایران در تولید میلگرد اهمیت زیادی دارد. البته در نزدیکی این کارخانه شرکتی با این نوع تولید وجود ندارد و نیاز استان های نزدیک خود رانیز تأمین می‌کند.

این شرکت ساله موفق به تولید حدود 450 هزار تن میلگرد در سایزهای 8 تا 32 می‌شود و مجتمع فولاد سرمد ابرکوه در نظر دارد واحد کلاف سازی و همچنین فولاد سازی را برای این شرکت راه اندازی کند.

عواملی همچون کیفیت و نزدیکی کارخانه به محور ترانزیتی بر قیمت میلگرد تاثیر مثبت داشته است و به طور کلی صنایع فولاد سرمد به تولید میلگرد خود معروف است و به آن کارخانه میلگرد ابرکوه هم گفته می‌شود.

این شرکت میلگردهایی با سطح مقطع هایی از 8 تا 32 میلیمتر تولید می‌کند و همچنین باید در نظر داشت که تکنولوژی که در تولید میلگرد ها به کار میرود مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی است.

مهمترین شرکت برای تأمین شمش مورد نیاز این کارخانه برای تولید میلگرد از شرکت صنعتی و معدنی چادرملو است. مراحل تولید میلگرد ها به این صورت است که شمش ها در کوره های پیشگرم مورد حرارت یک اندازه قرار می گیرند که ظرفیت این کوره ها حدود 100 تن در هر ساعت است که از سوخت های مانند مازوت و گاز طبیعی برای تغذیه استفاده می کنند.

میلگرد سرمد

در این مرحله وقتی شمش ها به دمای حدود 1000 درجه سانتی گراد رسید از کوره خارج می شوند و به قسمت غلتک های نورد میروند که در طی این مراحل سطح مقطع آنها کاهش میابد ولی طول آنها زیاد می شوند و در مراحل بعد عملیات های آج زنی و برش زدن و خنک شد هم انجام می‌شود تا محصول نهایی تولید شود.

البته باید توجه داشت که مرله آج زنی فقط مخصوص میلگرد آجدار است و برای میلگرد ساده فقط برش داده می شوند. در این نوع از روش تولید با وجود تکنولوژی های مدرن به کار رفته اندازه دی کربنه و اکسیداسیون به کمترین میزان حود میرسد.

برش میلگردها هم مطابق با نیاز مشتریان انجام می‌شود که بیشترین آنها به طول 12 متر است. برای تولید میلگرد بیشتر از روش الیاژی شده و یا ترمکس کاربرد دارد. که این دو روش تقریبا یک جور هستند و تفاوت آنها در قسمت خنک کردن آنها است.

به این صورت که در روش الیاژی محصول تولید شده بعد از مرحله نورد در هوای ازاد خنک می‌شود اما در روش ترمکس محصول به دست امده درون یک تونل با پاشش آب قرار می گیرد تا با سرعت بیشتری خنک شود. در نهایت محصول تولیدی الیاژی سختی کمتر و محصول تولیدی ترمکس سختی بیشتری دارد و تمام این مراحل بر قیمت این محصول تأثیر گذار است.

میلگرد های تولیدی این شرکت به دو استاندارد ملی ایران و استاندارد سرمد ابرکوه یزد تولید می شوند به طوری که کمترین میزان استحکام تسلیم و استحکام کششی این محصولات به ترتیب 400 و600 نیوتن برمیلی متر مربع است و همچنین کمترین میزان درصد ازدیاد نسبی طول ان 16 و زاویه خمش ان 160 تا 180 درجه است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد سرمد ابرکوه با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر