امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد امیرکبیر خزر

کارخانه فولاد امیرکبیر خزر

فولاد امیرکبیر خزر یکی از مهمترین شرکت های تامین کننده کشور در زمینه تولید محصولات فولادی است که در سال 1383 در شهرک صنعتی رشت، شروع به فعالیت کرد. این شرکت با بکارگیری نیروهای انسانی مجرب در زمینه طراحی خطوط تولید و همچنین استفاده از ماشین آلات پیشرفته توانست در سال 1385 به ظرفیت تولیدی 500 هزار تن سازه های فولادی به صورت سالانه، دست یابد.

 

فولاد امیرکبیر خزر

 

در سال های بعد شرکت امیرکبیر خزر توانست که یک خط تولید دیگر در زمینه تولید میلگردهای آجدار ایجاد نماید و بتواند محصولات تولیدی خود را به صورت سالانه و با ظرفیت 750 هزار تن به بهره برداری کامل برساند.

از سال 1391 به بعد این شرکت با تلاش های شبانه روزی کارکنان و مدیران به گسترش واحدهای تولید و سالن های انبار خود پرداخت و از این طریق توانست حدود 600 نفر از جوانان بیکار را به صورت مستقیم و 3000 نفر را به صورت غیر مستقیم، صاحب شغل کند و بیشترین سهم را در آینده اقتصادی کشور به نوبه خود داشته باشد.

البته ناگفته نماند که شرکت فولاد امیرکبیر خزر در روند فعالیت های توسعه طلبانه خود با بهره گیری از تکنولوژی و استانداردهای بین المللی کنترل کیفیت در ساخت، توانسته محصولاتی را تولید و در دسترس مشتریان بازار داخلی قرار دهد که از بهترین کیفیت در مقایسه با تولیدات رقبای خود برخوردار هستند.

این شرکت همچنین محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر از جمله: افغانستان صادر و در بازار مصرفی به فروش می رساند. در ادامه به گواهینامه های کسب شده در تولید سازه های فولادی شرکت فولاد امیرکبیر خزر می پردازیم:

  1. دریافت گواهینامه هایی به نشان استاندارد ملی ISO 14001:2004 و ISO 9001:2008
  2. کسب گواهینامه کنترل کیفیت به نشان استاندارد بین المللی OHSAS 18001:2007

کارخانه فولاد امیرکبیر خزر

روند فرآیند تولید محصولات در شرکت فولاد امیرکبیر خزر:

جهت اطلاع بیشتر شما عزیزان یادآوری این نکته ضروری است که میلگردهای شرکت فولاد امیر کبیر در دو خط تولید جداگانه ساخته می شوند و در دسترس مشتریان قرار می گیرند.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از محصولات فولاد امیر کبیر این است که تمامی تولیدات این شرکت با رعایت استانداردهای بین المللی تولید می شوند و به همین خاطر است که شرکت فولاد امیر کبیر تا به الان توانسته به موفقیت های زیادی در زمینه تولید مقاطع و سازه های فولادی دست یابد. میلگردهای شرکت در طی مراحل مختلفی آماده می شوند که در ادامه به روند فرآیند تولید این محصولات اشاره می کنیم:

  1. در ابتدا، مقاطع فولادی جهت ساخت باید از کوره های حرارتی عبور کنند و بعد از انجام مراحل مختلف بر روی شمش های فولادی در سه مرحله پیش گرم، مرحله جوش حرارتی و مرحله یکنواخت کننده، کم کم جهت تبدیل به مقاطع فولادی آماده می شوند.
  2. شمش های فولادی بعد از گذراندن مراحل قبلی از استندهای پیش نورد شده عبور می کنند و طی انجام تغییراتی بر روی آنها در واحد استند میانی، جهت ورود به غلطک های کاهش ضخامت محصول نهایی فرستاده می شوند.
  3. این قطعات در واحد کنترل کیفی شرکت فولاد امیرکبیر خزر توسط سیستم های PLC مورد آزمایش قرار می گیرند. از جمله تست هایی که بر روی قطعات فولادی جهت استحکام و دوام هر چه بیشتر آنها انجام می شوند، عبارتند از:

آشنایی با کارخانه فولاد امیرکبیر خزر

  • آزمایش کشش
  • آزمایش خمش
  • آزمایش متالوگرافی
  • آزمایش کوانتومی
  1. وجود واحد کنترل کیفیت و آزمایش های مختلف بر روی مقاطع فولادی باعث می شود که شرکت محصولاتی را تولید نماید که از کیفیت بسیار مرغوب و نابی برخوردار باشند.
  2. در نهایت، میلگردهای تولید شده به سمت دستگاه های برش فرستاده و در ابعاد مشخص 24 یا 36 متر برش داده می شوند و در کل این مقاطع فولادی تولید شده قبل از ارسال به بازار مصرف داخلی به انبار جهت بسته بندی ارسال می شوند.

محصولات تولیدی فولاد امیرکبیر خزر:

  1. میلگرد A2 امیر کبیر خزر:

  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 8 و با وزن 4.7 تولید و در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد.
  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 10 و با وزن 7.5 تولید و در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد.

کارخانه فولاد امیرکبیر خزر

  1. میلگرد A3 امیرکبیر خزر:

  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 10 و با وزن 7.5 تولید و در بازار داخلی فروخته می شوند.
  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 12 و با وزن 10 تولید و در بازار داخلی فروخته می شوند.
  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 14 و با وزن 14 تولید و در بازار داخلی فروخته می شوند.
  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 16 و با وزن 18 تولید و در بازار داخلی فروخته می شوند.
  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 18 و با وزن 23 تولید و در بازار داخلی فروخته می شوند.
  1. میلگرد A4 امیرکبیر خزر:

  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 14 و با وزن 14 تولید و در بازار مصرفی مورد استفاده مشتریان قرار می گیرد.
  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 16 و با وزن 18 تولید و در بازار داخلی مورد استفاده مشتریان قرار می گیرد.
  • میلگرد آجدار فولاد امیرکبیر در سایز 18 و با وزن 23 تولید و در بازار داخلی مورد استفاده مشتریان قرار می گیرد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد امیرکبیر خزر با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر