امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد آذر ماهان

کارخانه فولاد آذر ماهان

کارخانه فولاد آذر ماهان در سال 1392 تأسیس گردید و سه یسال بعد یعنی در سال 95 عضوگیری کرد. مدیر عامل فعلی شرکت جناب آقای سید قاسم حسینی و رئیس هیآت مدیره این مجموعه صنعتی اقای سید حسین حسینی باقرآباد است. نوع فعالیت این شرکت تولیدی است که در جهت ساخت و و تولید شمش فولادی فعالیت می‌کند.

یکی از طرح‌های توسعه این شرکت افزایش ظرفیت تولید شمش، تیر آهن است. این شرکت در استان خراسان رضوی واقع است واز همان ابتدای تأسیس به عنوان یک بنگاه اقتصادی پیشرو فعالیت کرده است.  ظرفیت تولیدی این مجموعه صنعتی به صورت میانگین 60 هزار تن در سال محاسبه می‌گردد.

محصولات پولاد آذرماهان

محصولات پولاد آذرماهان

شمش فولادی: یکی از محصولات مهم شرکت پولاد آذر ماهان، شمش فولادی است. در صنعت ساخت و ساز و سازه‌های فولادی همچون میلگرد، نبشی و ناودانی، تیرآهن و… نقش دارد.

تیرآهن

از دیگر محصولات این مجموعه صنعتی تیر آهن است که برای ساخت آن ابتدا باید شمش فولادی تهیه کرد.

 

کارخانه فولاد آذر ماهان

 

 منظور از تیرآهن، پروفیلی است که تنش‌های حاصل از نیروی خمشی و برشی را تحمل و موجب افزایش مقاومت می‌گردد. تیرآهن‌ها در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرند و نسبت بال‌ها و عرض آن‌ها در این طبقه بندی مؤثر است.

خرید تیرآهن

نکات ضروری هنگام خرید تیرآهن

  • وزن تیرآهن

وزن یک تیرآهن به حجم و چگالی آن بستگی دارد. حجم آن به ابعاد تیرآهن بر می‌گردد و میزان فضای مورد نیاز در سازه را مشخص می‌کند.

برای تشخیص نمونه اصلی باید وزن نمونه موجود را با جدول استاندارد مقایسه کرده و بر اساس آن متوجه شوید که مورد انتخابی اصل می‌باشد یا نه

  • علامت هک شده روی تیرآهن

تمامی تولیدکنندگان مقاطع فولادی زمانی که تیرآهن تولید می‌کنند، روی محصول نهایی یک علامت اختصاری هک کرده که نشان دهنده نام تجاری آن می‌باشد.

این کار می‌تواند فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان باشد زیرا افراد دیگر  نمی‌توانند هیچ تقلبی کرده و موجب خسارت زدن به آن‌ها شوند.

  • بسته بندی

بسته بندی تیرآهن‌ها با توجه به تولید آن‌ها در حجم زیاد، انجام می‌گیرد. مقاطع فولادی مانند تیرآهن، نبشی و موارد دیگر در حجم مشخصی تولید و برای  بسته بندی آماده می‌شوند که در زمان این فرایند از اصطلاحاتی مانند بندیل استفاده می‌کنند که در میان تولید کنندگان رایج می‌باشد.

بسته‌های تیرآهن‌ها در وزن ۵ تن شکل گرفته اما بر اساس روند تولید، در اندازه‌های ۲ الی ۵ تنی هم به فروش می‌رسند.

  • پلاک

تیرآهن‌ها قبل از ارسال دارای پلاک شده که روی هر بندیل نصب می‌شود.

این پلاک ملاک شناسایی تیرآهن بوده که با بررسی آن می‌توان به اصل بودن آن پی برد. روی پلاک این موارد هک شده است:

نام محصول، نام تولیدکننده،پارامترها، وزن، استاندارد

  • قدرت جوش پذیری

مواد اولیه فولادی، ضخامت و ترکیبات شیمیایی به کار رفته در تیرآهن موجب افزایش کیفیت جوشکاری آن می‌شود به طوری که شما با کمی جوش دادن این تیرآهن‌ها می‌توانید نمونه تقلبی را شناسایی کنید چرا که این نمونه جوش پذیری خوبی نداشته و به راحتی تشخیص داده می‌شود.

خرید تیرآهن آذرماهان

  • رنگ

این مورد یکی از گزینه‌های خوب و مناسب برای تشخیص نمونه اصل از تقلبی است چرا که یک تیرآهن اصل و با کیفیت، دارای رنگ یکنواختی بوده و دچار زنگ زدگی نمی‌شود.

  • استاندارد

تیرآهن‌ها باتوجه به استاندارهای مشخص، دارای یک سری ویژگی‌ها هستند که نمونه اصل آن‌ها را نشان می‌دهد. تیرآهن‌ها در ایران طبق استانداردهای IPE   تولید می‌شوند که طبق آن، دارای ضخامت بال یکسانی هستند.

  • برگ آنالیز

برگ آنالیز که حاوی نتیجه آزمایش‌های کنترل کیفی است تحت عنوان یک برگه‌ای در کنار محصول وجود دارد. با توجه به آن می‌توان از مواردی مانند استحکام کششی، تسلیم، عناصر سازنده و وزن دقیق تیرآهن آگاهی پیدا کرد.

  • خرید از مراکز معتبر

یک از بهترین مواردی که می‌تواند شما را در یک خرید مطمئن کمک کند، تهیه و خریداری محصول مورد نظراز یک فروشگاه و برند معتبر است که به راحتی خیال شما را آسوده کرده و به شما این اطمینان را می‌دهد که انتخابی درست داشته آید.

همان طور که در این مقاله خواندید؛ پولاد آذرماهان در تولید شمش فولادی و تیرآهن فعالیت می‌کند.

هر کدام از این محصولات در واحد کنترل کیفی مورد برسی و آزمایش قرار می‌گیرند. متخصصان در این زمینه عیب‌ها و مشکلات شیمیایی و فیزیکی محصولات تولید شده را کشف می‌کنند. اگر می‌خواهید از پولاد آذر ماهان محصولات فولادی خود را تهیه کنید با دفتر مرکز کارخانه تماس حاصل فرمایید و همچنین از راهنمایی‌های کارشناسان فروش بهره ببرید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد آذر ماهان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر