امروز : دوشنبه 22 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه گروه صنعتی فولاد یزد

کارخانه گروه صنعتی فولاد یزد

گروه صنعتی فولاد یزد یکی از کارخانه های بزرگ تولیدی می باشد که در سال 95 بهره برداری شد. از لحاظ مکان جغرافیایی این شرکت در جاده تفت قرار داشته و از مرکز استان خارج می باشد.

در شرکت گروه صنعتی فولاد یزد انواع میلگردها، مفتول ها و تسمه های آهنی ارائه می شود. به دلیل کیفیت بالای محصولات تولید، گروه صنعتی فولاد یزد موفق شده است تا گواهی نامه های معروف ISO را دریافت کرده و به جمع افتخارات خود اضافه نماید. در این مقاله قصد داریم تا با این شرکت و محصولات آن بیشتر آشنا شویم.

 

بررسی تاریخچه گروه صنعتی فولاد یزد

 

بررسی تاریخچه گروه صنعتی فولاد یزد:

در گروه صنعتی فولاد یزد حدود 5540 سهامدار دارای سهام می باشند که تعداد زیادی از آنها جزء کارمندان شرکت مذکور هستند. از لحاظ اشتغال زایی این شرکت توانسته است تا بیش از 350 نفر را هم اکنون مشغول نماید در صورتیکه در ابتدای فعالیت، تعداد کارمندان آن حدود 52 نفر بوده است.

در سابقه فعالیت های گروه صنعتی فولاد یزد ذکر شده است که شرکت مذکور در بیش از 150 پروژه دولتی و خصوصی نقش تهیه کننده کالای فولادی را داشته که همین امر نیز موجب گسترش آن شده است. تامین فولاد شرکت هایی چون شرکت معدنی چادرملو، شهرداری یزد، شرکت صنایع لاستیک یزد و … تنها بخش از افتخارات آن می باشد.

با توجه به اینکه شرکت مذکور مواد اولیه در صنایعی چون ماشین سازی، شهر سازی و .. را فراهم می آورد از جمله تولیدکنندگان برتر در کشور به حساب می آید.

آشنایی با محصولات گروه صنعتی فولاد یزد:

امروزه در بازار آهن و فولاد؛ محصولات بسیاری از این کارخانه تولیدی دیده می شود که در زیر به معرفی برخی از مهمترین موارد پرداخته شده است

 

گروه صنعتی فولاد یزد

 

  • میلگردهای آجدار:

میلگرد های آجدار در دو نوع استاندارد مختلف به نام میلگرد های A2 و میلگرد های A3 به بازار ارائه می شود. برخی از این میلگردها به صورت شاخه ای و برخی دیگر به صورت کلافی هستند. نوع آجدار آنها می تواند به صورت کلاف 8 یا کلاف 10 باشد. طبیعتا هر اندازه تعداد کلاف ها بیشتر باشد، از میلگردها برای موارد با استحکام بالا استفاده می شود.

  • تیرآهن ها:

یکی دیگر از محصولات گروه صنعتی فولاد یزد، تیرآهن ها می باشد. تیر آهن 20 و تیر آهن 22 از انواع آن است که در تهیه ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. عموما طول تیرآهن های مذکور 12 متر بوده و دارای استانداردهای جهانی هستند.

  • مفتول:

معمولا مفتول هایی که توسط این شرکت تولید می شوند دارای دو نوع صنعتی و ساختمانی هستند. با توجه به اینکه در تهیه این موارد تلاش می شود تا هیچ گونه خطایی رخ ندهد لذا می توان از آنها در صنایع حساس همچون ابزار جنگی و هسته ای نیز بهره برد. در حالت عادی از این محصول به وفور برای تهیه قفس، آرماتور و مواردی از این قبیل استفاده می شود.

گروه صنعتی فولاد یزد

  • تسمه:

تسمه هایی که گروه صنعتی فولاد یزد ارائه می دهند دارای کاربردی فراوانی هستند، امروزه این موارد به وفور در اتومبیل سازی، چاقو سازی، تهیه وسایل آشپزخانه و مواردی از این قبیل استفاده می شود. آلیاژ به کار رفته در این محصولات دارای مقاومت بالایی است.

البته گفتنی است که برای تهیه انواع کابل های گالوانیزه نیز از این موارد استفاده می شود.

در کنار تمام تولیدات بالا در شرکت گروه صنعتی فولاد یزد، برخی از مواد اولیه نیز تولید می شود که در صنایع دیگر به عنوان ماده خام مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال در این شرکت به مقادیر زیاد سنگ آهن تولید می شود. این موارد دارای عیار بالایی است و دانه بندی آنان نیز درشت است. به همین دلیل بابت خلوص بالای آن به خوبی به فروش می رسند.

از سوی دیگر در دسته تولیدات کارخانه مذکور می توان انواع کنسانتره را مشاهده کرد که میزان ناخالصی های آن کم بوده و از لحاظ دانه بندی نیز برای گندله سازی بسیار مناسب می باشند. همواره باید در نظر داشته باشید که کنسانتره نسبت به سنگ آهن دارای عیار بالاتری می باشد و از احیای مستقیم به دست می آید.

بررسی گروه صنعتی فولاد یزد از لحاظ تولید گازهای سمی:

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که در کارخانه مذکور و با این حجم تولیدات، برای مقابله با گازهای سمی تولید شده چه تمهیداتی اتخاذ می شود؟در پاسخ باید بیان داشت که این کارخانه از استراتژی تفکیک گازها استفاده می نماید. به عبارت دیگر، اکسیژن و نیتروژن را که وجود آنها مفید و لازم است، از سایر گازهای استخراج شده جدا می نماید. البته باید بیان داشت که این گازها را می توان در صنایع دیگر همچون پتروشیمی مورد استفاده قرار داد.

بررسی گروه صنعتی فولاد یزد از لحاظ تولید گازهای سمی

جمع بندی:

شرکت گروه صنعتی فولاد یزد جز شرکت های بزرگ و موفق در حوزه تولید فولاد و موارد مرتبط با آن می باشد. این شرکت توانسته است تا از زمان تاسیس خود تا به امروز ظرفیت تولید اسمی خود را دو برابر نماید و فرصت خوبی برای فعالیت جوانان ایرانی به وجود آورد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر