امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صنعتی اسفراین

کارخانه صنعتی اسفراین

کارخانه صنعتی اسفراین، سال ۱۳۷۰ در خراسان شمالی و شهر اسفراین تشکیل گردید. بخش‌هایی از مجتمع مانند آهنگری و واحد حرارتی در سال ۱۳۷۷ مشغول به فعالیت شدند. همچنین در سال ۱۳۸۳ آهنگری قالب باز با ظرفیت 63000 تن راه اندازی شد. در نهایت در سال 1384 واحد فولاد سازی این مجتمع شروع به کار کرد. در این مقال قصد داریم با مجتمع صنعتی اسفراین و امکانات و محصولات تولیدی آن بیشتر آشنا شویم.

هدف از ساخت مجتمع صنعتی اسفراین، استقلال کشور از واردات مقاطع فولادی بود. این هدف منحصر به فرد، پس از انقلاب اسلامی به تحقق پیوست.  در حال حاضر این مجتمع صنعتی مقاطع مورد نیاز شرکت‌های نفت، گاز، نیروگاه‌ها و معادن، صنعت فولاد و… را تأمین می‌کند.

 

آهن در صنایع دستی چه نقشی دارد؟

 

 از بزرگ‌ترین شرکت‌های تأمین کننده مقاطع فولادی در ایران، کارخانه صنعتی اسفراین است که علاوه بر محدوده کشور در خاورمیانه نیز جایگاه خوبی دارد. عملیات‌هایی مانند تابگیری و ماشین‌کاری در این کارخانه با جدیدترین تکنولوژی‌ها و سیستم‌های روز دنیا انجام می‌شوند.

کارخانه صنعتی اسفراین

امکانات مجتمع صنعتی اسفراین

قطعه سازی: جهت تولید فولادهای آلیاژی باید بتوان مقدار عناصر اضافی را به کمترین حد ممکن رساند. عناصری مانند فسفر و گوگرد هر چقدر کمتر باشد، فولاد آلیاژی کیفیت بالاتری خواهد داشت. به صورت کلی محصول تولیدی باید تمیز و همگن باشد.

ریخته گری پیوسته: کارخانه صنعتی اسفراین دارای قاب­های ریخته گری با سایزهای 530, 420, 460, 630 میلی متر است. در این بخش, تجهیزات پیشرفته ­ای به کار برده شده است که برخی از مهم­ترین آن­ها عبارتند از کوره ذوب قوس الکتریکی, واحد تولید اکسیژن, تولید گازهای صنعتی, امکانات کنترل کیفیت, تجهیزات پیشرفته آماده سازی قر اضه,  تجهیزات حمل و نقل سبک و سنگین و….

عملیات حرارتی: عملیات حرارتی در دو مرحله آهنگری و ماشین کاری به انجام می­رسد.  ظرفیت کوره­ های واگنی  مورد استفاده در این واحد به 120 تن می­رسد.

محصولات مجتمع صنعتی اسفراین

مجتمع صنعتی اسفراین در تولید محصولاتی مانند انواع چرخ دنده با وزنی حدود ۳۴۰۰ کیلوگرم، پاتیل‌های سرباره،  تجهیزات صنایع ساختمانی، میلگرد، هندوال، سنگ شکن و… فعالیت می‌کند. وزن سنگ‌ شکن‌ها تولیدی این مجتمع صنعتی بین ۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ کیلوگرم محاسبه می‌گردد.

هندوال نام ابزاری است که در آسیاب کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد و  وزنی حدود 2800 کیلوگرم دارد. غلطک کاری و غلطک پشتیبان از دیگر قطعات تولید شده در این کارخانه میباشد.

شمش ­های فولادی: یکی از محصولات فولادی که در بخش ریخته گری و ذوب تولید می­گردد, شمش­های فولادی می­باشند که در ابعاد مختلف بین 500 تا 1850 میلی متر ساخته می­شوند. از دیگر محصولاتی که در واحد ریخته گری و ذوب تولید می­شود, پاتیل سرباره می‌باشد. بهره برداری از این واحد در سال 1383 به وقوع پیوست.

محصولات مجتمع صنعتی اسفراین

کاربردهای محصولات مجتمع صنعتی اسفراین

  • کاربرد نیروگاهی: شافت توربین بادی و دیسک یکی از ابزارآلات مهم و پرکاربرد در صنایع نیروگاهی محسوب می‌شود که در این کارخانه صنعتی تولید می‌گردد. وزن شافت توربین بادی معادل ۵۷۵۰ کیلوگرم است.
  • صنعت خودروسازی: شافت اصلی نیسان که در ساخت و طراحی محور خودرو نیسان استفاده می‌شود، وزن ۵۷۵۰ کیلوگرمی دارد و دارای استحکام بالا می‌باشد. در تولید این شافت‌ها، از ورق‌های فولادی کم آلیاژ استفاده می‌شود.
  • صنایع کشتی سازی: ورق کم آلیاژ‌با استحکام بالا، در صنعت کشتی سازی کاربردهای زیادی دارد و در ساخت بدنه‌ها پر کاربرد است. میلنگ، شافت موتور قایق و میلگردهای فولادی نیز در این صنعت استفاده می‌شوند.
  • صنایع معدنی: چرخ دنده هایی با وزن ۴۳۰۰ کیلوگرم، پاتیل حمل سرباره، کوره‌های سیمانی، استخراج معدن، منتل لوله‌ای، غلطک پشتیبان، تجهیزات صنایع سیمان، باتوم شل و…. در عملیات‌های نورد گرم و سرد کارخانه صنعتی اسفراین تولید می‌شوند و در صنایع معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • صنایع ریلی: از جمله صنایع ریلی می‌توان به ساخت واگن اشاره کرد که در مجتمع صنعتی اسفراین با وزنی حدود ۳۸۰ کیلوگرم تولید می‌شوند.
  • صنایع مدرن: منظورمان از صنایع مدرن، صنعت خودروسازی و دریایی می‌باشد که با استفاده از ورق‌های کم آلیاژ با استحکام بالا تولید می‌گردند. وزن این ورقه ها بین 1100 تا 4240 کیلوگرم است.

قیمت محصولات مجتمع صنعتی اسفراین

با توجه به کیفیت محصولات و دستگاه‌هایی که در این راستا از آن‌ها بهره برداری شده، محصولات فولادی مجتمع صنعتی اسفراین از قیمت مناسبی برخوردار هستند.  در نظر داشته باشید که به دلیل نواسانات ارزی در کشور، قیمت محصولات تولیدی این کارخانه نیز به صورت ثابت و مشخص نیست و ممکن است در طول یک هفته چندین بار تغییر کند.

قیمت محصولات مجتمع صنعتی اسفراین

واحد کنترل کیفیت: مجتمع صنعتی اسفراین دارای واحدی مدرن و به روز است  که محصولات در آن تست و مورد برسی قرار می‌گیرند. وجود افراد متخصص و با تجربه در این بخش کمک می‌کند که محصولات به صورت مرغوب و با کیفیت به بازار عرضه گردند. از جمله عملیات‌هایی که در این بخش انجام می‌شوند عبارتند از؛  تست مایع نافذ، کنترل ابعادی، آزمایش آنالیز و سختی سنجی، تست  ذرات مغناطیس و…

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه صنعتی اسفراین با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر