امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه ذوب آهن سهند غرب

کارخانه ذوب آهن سهند غرب

در این مطلب قصد داریم کارخانه ذوب آهن سهند غرب را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با این شرکت و محصولات تولیدی آن با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید کارخانه ذوب آهن سهند غرب در سال ۱۳۸۷ در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان عجب شیر فعالیت خود را آغاز کرد. این کارخانه یکی از بزرگترین تولید کنندگان شمش فولادی در استان آذربایجان شرقی می باشد. برخی از واحدهای مختلف این کارخانه عبارتند از:

  • واحد فرآوری قراضه
  • واحد ذوب
  • واحد فولاد سازی ثانویه
  • واحد ریخته گری پیوسته شامل سه خط ریخته گری
  • سیستم جمع آوری و تصفیه دود و گرد و غبار
  • واحد آزمایشگاه و کنترل کیفی
  • تولیدات فولاد کارخانه ذوب آهن سهند غرب به قراضه آهن بستگی دارد.

 

کارخانه ذوب آهن سهند غرب

 

تولیدات کارخانه ذوب آهن سهند غرب

تولیدات این کارخانه انواع شمش فولادی می باشند که در ادامه شرح می دهیم.

کارخانه ذوب آهن سهند غرب

شمش فولادی چیست؟

بهتر است بدانید امروزه کالایی که جهت تولید فولاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ شمش فولادی است. با توجه به نیاز صنایع مختلف به صورت فیزیکی و شیمیایی تولید و عرضه می شود. بهتر است بدانید شمش های فولادی معمولاً به شکل ذوزنقه تولید و عرضه خواهد شد.

شمش ها دارای طول 2 متر می باشند. یکی از ویژگی های بسیار مهم این شمش حمل و نقل راحت می باشد.

بهتر است بدانید ورق های فولادی به صورت بیلت، فابریک یا بلوم و اسلب تولید و عرضه خواهد شد.

انواع شمش فولادی

بیلت

اگر شمش به طور مستقیم از تولید ccm به مصرف برسد، بیلت می باشد که به نام شمشال نیز معروف است. برای تولید میلگرد از این شمش ها استفاده می کنند چرا که دارای طول بیشتری می باشد. بهتر است بدانید سطح مقطع بیلت یا شمشال به صورت مربع یا دایره ای است که عرض آن کمتر از ۱۵ سانتیمتر می باشد.

بلوم

توجه داشته باشید به بلوم معمولاً فابریک نیز گفته می شود که در ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار می شود. پس از اینکه این شمش فرآیند نورد را بگذرانند به سایز های مختلفی تبدیل خواهد شد. در پایان برای استفاده در نورد های مقاطع مختلف سپری، نبشی و ناودانی و … مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید روش تولید این شمش ها به صورت یکسان و یک شکل می باشد و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

 شمش ابتدا در مقاطع بزرگ تولید شده سپس توسط نورد نهایی به مقاطع کوچکتر تبدیل خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت بلوم نیز همان بیلت ها می باشند ولی عرض آن بیشتر است. معمولا عرض بلوم از ۱۵ سانتی‌متر کمتر می باشد. به همین خاطر بیلت و بلوم را در یک دسته بندی قرار می دهد. برای ساخت ریل، سپری، تیرآهن و … از بلوم استفاده می‌شود.

اسلب

اسلب یکی دیگر از شمش های فولادی است که توسط شرکت ذوب آهن سهند غرب تولید می شود. اسلب از لحاظ ظاهری از شمش های دیگر متفاوت می باشد که دارای سطح مقطع مستطیل شکل می باشد. معمولا ضخامت اسلب ۲۳۰ میلیمتر و عرض آهن آن نیز ۱.۲۵ متر در طول ۱۲ متر می باشد. برای ساخت ورق های فولادی از اسلب استفاده خواهد شد. بهتر است بدانید اسلب به نام تختال نیز شناخته می شود.

کاربرد شمش فولادی

همانطور که ذکر شد شمش فولادی انواع مختلف دارد که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلف و متنوعی می باشد. بهتر است بدانید در شمش های فولادی برای تولید تیرآهن، مفتول، انواع مختلف میلگردها، نبشی، ناودانی و … استفاده می شود که کیفیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

شمش های مورد استفاده در تولید میلگرد

بهتر است بدانید در تولید میلگرد از شمش‌های خاصی استفاده می‌شود. به همین خاطر تولید شمش فولادی در کشور گسترش پیدا کرده است. برای تولید میلگرد مناسب بیشتر شمش هایی که در روش کوره قوس الکتریکی تولید می شوند استفاده می شود. توجه داشته باشید طول شمش که در تولید میلگرد ها مورد استفاده قرار می گیرد چندان اهمیتی ندارد ولی میزان کربنی که به آن اضافه شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نسبت کربن اضافه شده میلگرد های مختلف و متنوع تولید می‌شود.

شمش های مورد استفاده در تولید میلگرد

 میلگردهای سایز ۱۴ تا ۴۰ از شمش ‌های با کربن ۳۵ درصد تولید می‌شود. در سایزهای پایین میلگرد کشش و نرمی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد به همین خاطر باید سعی شود درصد کربن کمتر باشد. بسیاری از کارخانه ها با توجه به خط نورد خود از ۱۵۰ برای تولید میلگرد استفاده می‌کنند. بررخی کارخانه‌های دیگر که مورد می‌باشند از شمش ۱۲۵ برای تولید میلگرد بهره‌مند خواهند شد.

 بهتر است بدانید از بلوم نیز می توان برای تولید میلگرد ها استفاده کرد. انواع شمش به تکنولوژی مورد استفاده کارخانه بستگی دارد. برای تولید میلگرد های ریز معمولا از شمش ۱۲۰ و ۱۳۷ استفاده می کنند. برای تولید میلگرد های صنعتی بیشتر از بلوم استفاده می کنند.

در این مقاله محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن سهند غرب را مورد بررسی قرار دادیم که شما می توانید از آن در کاربردهای مختلفی استفاده نمایید. تمامی کارخانه ها برای اینکه محصولات تولیدی خود را عرضه کنند با شرکت ها و نمایندگانی صحبت می کنند تا محصولات تولیدی خود را به خریداران معرفی نمایند.

کارخانه سهند غرب

 مجموعه آهن هایپر به عنوان نماینده رسمی کارخانه ذوب آهن سهند غرب فعالیت خود را آغاز کرده است. تمامی محصولات تولیدی این کارخانه را به صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه می کند. شما کاربران و بازدیدکنندگان گرامی می توانید محصولات تولیدی این کارخانه را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن در بهره مند شوید.

 بهتر است بدانید در هر مرحله‌ای از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید می توانید با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید. راهنمایی های لازم را به صورت رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه ذوب آهن سهند غرب با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر