امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه ذوب آهن اردبیل

کارخانه ذوب آهن اردبیل

ذوب آهن اردبیل در سال ۱۳۸۴ در شهرک صنعتی نوده در شهرستان اردبیل شرکت فولاد مهیار، بنا گردید. این شرکت در زمینی به وسعت 52 هکتار تاسیس شد. شرکت ذوب آهن اردبیل در زمینه تولید آهن آلات و فولاد فعالیت می‌کند. از اهداف تاسیس این گروه صنعتی احداث خط ذوب آهن و همچنین ریخته‌گری با ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار تن  به صورت سالیانه می‌باشد.

جناب آقای تقی بهرامی نوشهر مدیر عامل فعلی کارخانه ذوب آهن اردبیل می‌باشد. اقای اسحاق جهانگیری وزیر صنعت و معدن حدود ده سال پیش این شرکت را به صورت رسمی افتتاح کرد. با این کار شرکت ذوب اهن اردبیل در سال حدود 4 میلیون تن به تولید داخلی کشور اضافه کرد.

هرکارخانه به صورت اختصاصی دارای آزمایشگاهی برای برسی سطح کیفی محصولات تولیدی خود می‌باشد. مجتمع ذوب آهن اردبیل با بهره مندی از افراد مجرب و کارآزموده از آزمایشگاه مدرن و پیشترفته‌ ای برخوردار است. به صورت مداوم کیفیت محصولات این کارخانه در بخش‌های متنوع آزمایشگاه مورد برسی وآزمایش قرار می‌گیرد.

 

ذوب آهن اردبیل

 

دراین شرکت تعداد 2500 نفر به صورت رسمی داخل کارخانه ذوب آهن اردبیل و 57000 نفر به صورت غیر مستقیم در بخش‌های مختلف این مجتمع تجاری فعالیت می‌کنند.

کارخانه ذوب آهن اردبیل

تولیدات شرکت ذوب آهن اردبیل

کارخانه ذوب آهن اردبیل به طور میانگین در سال ۳۰۰ هزار تن مقاطع فولادی تولید و وارد بازار آهن می‌کند. شرکت فولاد مهیار، ذوب آهن اردبیل انواع میلگرد از نوع میلگرد ساده، میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی عرضه می‌نماید. همچنین در بخش عمده تولیدات این شرکت تولیدات  تسمه به چشم می‌خورد.

شرکت ذوب آهن اردبیل در تولید وتهیه‌ی شمش فولادی و تیرآهن نیز فعالیت می‌کند. در ادامه‌ی محتوا با هر کدام از محصولات کارخانه ذوب آهن اردبیل به صورت اختصاصی آشنا خواهیم شد.

میلگرد آجداراردبیل: میلگردهای شرکت ذوب آهن اردبیل از نوع A2 , A3 می‌باشند که در سایزهای ۸ تا ۱۰ میلی متر به بازار آهن عرضه می‌شود. این میلگردها با استاندارد GOST380(2005)ST5SP و همچنین DIN4881:2009 ساخته و وارد بازار میگردد. از میلگرد A2 و میلگرد A3 در‌مصالح و ساختمان سازی استفاده می‌شود.

نکته قابل توجه میزان کربنی است که در ساخت این میلگردها به کار برده می‌شود. کربن به کاربرده شده در این میلگردها نسبت به بقیه انواع میلگرد بیشتر و موجب تردتر شدن این میلگردها می‌شود. در جوشکاری نیز از میلگردهای تولیدی شرکت ذوب آهن اردبیل استفاده می‌شود که بسیار پرکاربرد می‌باشد.

کارخانه ذوب آهن اردبیل

نبشی بال مساوی ذوب آهن اردبیل: انواع نبشی بال مساوی شرکت ذوب آهن اردبیل تولید می‌گردد که با استاندارد ISIRl13968_1  و DINI7100 وارد بازار آهن می‌شوند. ابعاد این نبشی بال‌ها ۴*۴۰*۴۰، ۵*۵۰*۵۰ و ۶*۶۰* ۶۰ ساخته و تهیه می‌گردند.

شمش فولادی اردبیل: شمش تولیدی کارخانه ذوب آهن اردبیل در ابعاد ۱۵۰*۱۵۰ ساخته می‌شود. استاندارد شمش‌های فولادی این کارخانه با استاندارد  DIN 1700 است. بیلت دارای ترکیبات شیمیایی می‌باشد.

تیرآهن اردبیل: شرکت ذوب آهن اردبیل با استاندارد IN SO17 91 و DIN EN 10025  در ابعاد 140 تا 200 تیرآهن ‌های خود را تولید می‌کند. این تیرآهن‌ها دارای بال‌هایی هستند که ضخامت یکسانی داشته و تیرآهن معمولی نام دارد و به آن IPE  گفته می‌شود.

برای ساخت انواع میلگرد در شرکت ذوب آهن اردبیل از شمش فولادی PS5 استفاده می‌شود. در شرکت‌های صنعتی ساخت فولاد عملیاتی به نام نورد داریم که به معنای کاهش ضخامت تسمه و صفحه‌های فولادی می‌باشد. عملیات نورد در شرکت ذوب آهن اردبیل به سایزشمش‌های فولادی بستگی دارد. عملیات نورد طی ۳ یا ۵ مرحله انجام می‌شود.

نوردهایی که شرکت ذوب آهن اردبیل تولید میکند؛ حالت‌های متفاوتی دارد. در‌حالت تک شاخه در سایزهای ۱۸ تا ۳۲ می‌باشد. در حالت دو شاخه ۱۶و ۱۲ و در حالت چهار شاخه در سایز های ۸ و ۱۰ تولید و وارد بازار می‌شود.

آشنایی با محصولات کارخانه ذوب آهن اردبیل

از جمله فعالیت‌های شرکت ذوب آهن اردبیل در آغاز تاسیس شرکت شامل؛ گالوانیزه کردن انواع مختلف ورق‌‌های سیاه و روغنی، تولید و عرضه‌ی انواع لوله‌های گالوانیزه و تولید پروفیل‌های مبلی و همچنین صنعتی می‌باشد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم؛ قیمت دلار و ارز می‌باشد. همه‌ی محصولاتی که  در ایران تولید می‌شوند به ارزش دو مورد یاد شده بستگی دارند. بنابراین با افزایش قیمت دلار در کشور ما شاهد افزایش نجومی بقیه‌ی محصولات تولیدی خواهیم بود.

قیمت محصولات شرکت ذوب آهن اردبیل:

با توجه به نواسانات لحظه‌ای در قیمت‌ها، نمی‌توان قیمت ثابت ومشخصی برای میلگرد، تیرآهن و دیگر محصولات شرکت ذوب آهن اردبیل در نظر گرفت. برای راهنمایی محصول مورد نظر خود از این شرکت باید با کارشناسان فروش فولاد مهیار در ارتباط باشد.

کارخانه ذوب آهن اردبیل

جمع بندی؛

محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن اردبیل شامل شمش‌های فولادی در ابعاد ۱۵۰*۱۵۰، تیر آهن وانواع میلگرد می‌باشد. همان طور که گفته شد میلگردهای تولیدی فولاد مهیار از نوع A2 , A3 می‌‌باشد.

جهت خرید و مشاوره لازم با واحد فروش کارخانه فولاد مهیار به صورت مستقیم تماس حاصل فرمایید. از اهداف این شرکت احداث خط ذوب آهن و ریخته‌گری بود که در این عمل موفق و ظرفیت را به 500 هزار تن رساند.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه ذوب آهن اردبیل با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر