امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه ذوب آهن آسیا

کارخانه ذوب آهن آسیا

این مجموعه صنعتی در استان سمنان واقع است و در سال 1385 تأسیس گشت. نوع فعالیت کارخانه ذوب آهن آسیا تولیدی است و مدیرعامل فعلی شرکت جناب آقای سید محسن سعیدی راد می‌باشد.  این کارخانه در 50 کیلومتری شهر تهران قرار دارد و 250 نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند. تاریخ عضویت شرکت ذوب آهن آسیا  در سال 1398 است. با توجه به این تاریخ از زمان تأسیس تا عضویت نزدیک به 4 سال وقت صرف تکمیل پروژه‌های شرکت گشته است.

کارخانه ذوب آهن آسیا

محصول اصلی تولیدی این شرکت؛ شمش فولادی ساختمانی است که ظرفیت تولیدی آن معادل 60 هزار تن در سال می‌باشد. این کارخانه در زمینی به مساحت دوهکتار و زیربنای 3 هزار و973 متر مربع احداث شده است. شماره ثبت کارخانه ذوب آهن آسیا 2254 می‌باشد که در جنت آباد ایوانکی بلوار توسکا واقع است.

محصولات شرکت ذوب آهن آسیا

از مهم‌ترین محصولات  شرکت ذوب آهن آسیا شمش فولادی است که در گرید‌های متنوعی تولید می‌شود. این محصولات حاصل فرایند ذوب قراضه و آهن اسفنجی می‌باشند که در کوره‌های القائی و ریخته‌گری مداوم تولید می‌شوند. همچنین از این شمش‌های فولادی به عنوان ماده اولیه بسیاری از کارخانه‌های فولادسازی استفاده می‌گردد. همان طور که می‌دانید؛ شمش‌های فولادی در تولید میلگرد، نبشی و ناودانی و سایر قطعات فولادی کاربرد دارند.

 

شرکت ذوب آهن آسیا

 

یکی از دسته‌بندی‌های شمش‌های فولادی براساس میزان درصد کربن آن است. بنابراین شمش‌های فولادی تولیدی شرکت ذوب آهن آسیا به دو دسته sp3 و sp5 تقسیم می‌شوند. مطابق با آنچه که توضیح دادیم هر یک از این نوع شمش‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

شمش فولادی گرید sp3: سطح مقطع این سازه فولادی 100 میلی متر است و دارای طول 6 ‌متر می‌باشد. شرکت ذوب آهن آسیا این شمش را با کیفیت قابل قبولی به بازار عرضه می‌دارد. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این سازه فولادی می‌توان به انعطاف پذیری بالای ان اشاره کرد که به خمش کششی بیشتری احتیاح دارد و از قیمت بالاتری نسبت به شمش فولادی sp5 برخوردار است.

محصولات شرکت ذوب آهن آسیا

شمش فولادی گرید sp5:  این نوع شمش فولادی سطح مقطع 125 میلی متری دارد و طول آن همانند شمش فولادی گریدsp3،6 متر است. این شمش فولادی مقاومت کمتری دارد اما انعطاف پذیری آن در مقایسه با sp3  بیشتر است. زمانی از شمش فولادی sp5 استفاده می‌کنند که مینیموم فشار و نیرو به قطعه وارد شود. این شمش برای تولید میلگردهایی تا سایز 25  کاربرد دارد.

یکی ازروش‌های تولید شمش فولادی احیای مستقیم است که در زبان لاتین Direct reduction  نام دارد. در ابران با استفاده از سوخت گازطبیعی در کوره‌ها، شمش فولادی تولید می‌کنند. از خروجی‌های این کوره آهن اسفنجی می‌باشد که به شکل بریکت به کار می‌رود‌‌. در این شیوه آهن‌های قراضه را داخل کوره قوس الکتریکی می‌ریزند و در مراحل بعد با استفاده از ذوب فولاد نمونه گیری می‌کنند.

 همان طور که می‌دانید شمش‌های فولادی به سه دسته بیلت، بلوم و اسلپ تقسیم بندی می‌شوند. بیلت و بلوم در مقایسه با اسلپ کاربرد بیشتری دارند و در ساخت سازه‌های اسکلتی همچون مفتول و میلگرد، ناودانی و نبشی به کار می‌روند. لوله‌های بدون درز و لوله های مانیسمان از لوله‌های پرکاربردی هستند که از شمش‌های فولادی بلوم و بیلت تهیه می‌شوند.

موقعیت مکانی؛ از نظر موقعیت مکانی، شرکت ذوب آهن آسیا در نزدیکی مراکزی مانند بانک تجارت، دفتر مدیر منطقه گرمسار شهرک صنعتی ایوانکی، کارخانه باورس، شهرک صنعتی ایوانکی قرار دارد.

شمش فولادی ذوب آهن آسیا

قیمت محصولات شرکت ذوب آهن آسیا

جهت اطلاع از به روزترین لیست قیمت‌های شرکت ذوب آهن آسیا به وب سایت اینترنتی شرکت مراجعه نموده همچنین با عضویت در شبکه‌های مجازی اینستاگرام و تلگرام ذوب آهن آسیا از آخرین اخبار و اطلاعات شرکت اطلاع یابید.

با توجه به نوسانات ارزی در سال‌های اخیر، قیمت محصولات فولادی کارخانه ذوب آهن آسیا  اعم از شمش‌های فولادی نیز تغییراتی داشته است. عوامل متعددی روی قیمت نهایی شمش فولادی تأثیر می‌گذارد که می‌توان به مواد اولیه مورد نیاز، کیفیت محصول، هزینه ساخت و تجهیزات به کار رفته، شرکت سازنده و … اشاره کرد.

 جمع بندی؛   همان طور که در این مقاله بیان کردیم؛ ظرفیت تولیدی این کارخانه به صورت سالیانه 33 هزارتن است. جهت ساخت تجهیزات این کارخانه هفتاد و چهار میلیارد ریال هزینه صرف شد. این کارخانه در شهرک صنعتی ایوانکی واقع در 53 کیلومتری جاده تهران سمنان قرار دارد. دفتر مرکزی شرکت ذوب آهن آسیا  در تهران، شهرک غرب، فلامک شمالی می‌باشد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه ذوب آهن آسیا با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

 

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر