امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه لوله های دقیق کاوه

کارخانه لوله های دقیق کاوه

کارخانه لوله‌های دقیق کاوه یکی از تولیدکننده لوله‌های دقیق صنعتی با روش کشش سرد در کشورمان است. این شرکت با تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب و تحویل به‌موقع به مشتریان گامی مهم در جلب نظر مشتریان داخلی و خارجی برداشته و به خودکفایی در واردات رسیده است. با ما همراه باشید تا با شرکت لوله‌های دقیق کاوه بیشتر آشنا شوید.

این شرکت با تجهیزات مدرن و متخصصین مجرب موفق به تولید انواع لوله‌های فولادی بدون درز و درز مخفی و کاندوئیت مطابق استانداردهای بین‌المللی شده است. تولیدات این شرکت در سایزهای مختلف عرضه می‌شود از جمله لوله با قطر خارجی 6-90 میلیمتر و با ضخامت دیواره 0.8 – 5 میلیمتر و طول آن تا 20 متر است.

از بیشترین مصرف‌کنندگان لوله‌های فولادی دقیق صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و مبدل‌های حرارتی و کندانسور و دیگ‌های بخار و لوله‌های ضد انفجار عبور جریان برق و لوله‌های فین دار است.

کارخانه لوله‌های دقیق کاوه

درباره کارخانه لوله‌های دقیق کاوه

یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم لوله‌کشی لوله‌های دقیق کاوه است و محصول پرکاربرد آن از جنس فولاد است. این لوله‌ها به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر گرما و مقاومت نسبی در مقابل خوردگی دارای اهمیت ویژه‌ای در سیستم لوله‌کشی است و با وجود اهمیت این لوله این شرکت اقدام به تولید لوله‌های بدون درز دقیق فولادی و باکیفیت کرده است.

محصولات کارخانه لوله های دقیق کاوه

محصولات تولید شده در این شرکت به سه دسته تقسیم می‌شود.

  • ابتدا حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاه‌ها است که از این محصولات در مبدل‌های حرارتی ، دیگ‌های بخار، تیوب‌های فین دار و کندانسورها استفاده می‌شود.
  • دومین کاربرد آن صنایع خودروسازی و هر قطعه‌ای که در خودرو نیاز به یک استوانه فولادی دارد مثل کمک‌فنر و ستون فرمان و دسته موتور و میل فرمان و… سومین کاربرد آن در کارخانه‌های قند و شکر است که تمام این کارخانه‌ها تیوب‌های فولادی موردنیاز خود را از شرکت لوله دقیق کاوه تأمین می‌کنند. از جمله محصولات تولیدی شرکت لوله دقیق کاوه عبارت است از لوله دقیق کاوه فولادی و لوله دقیق کاوه گازی و لوله دقیق کاوه سبک است.
  • علاوه بر این محصولات شرکت لوله دقیق کاوه لوله‌های بدون درز فولادی که به دو روش کشش سرد و نورد گرم را نیز تولید می‌کند. این شرکت سالانه 15000 تن تیوب بدون درز به روش کشش سرد تولید می‌کند و در حدود 75000 تن لوله به روش نورد گرم تولید می‌کند. این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند و حتی به خارج از کشور صادر می‌شوند.

محصولات کارخانه لوله های دقیق کاوه

محصول لوله‌های بدون درز در کمپانی لوله های دقیق کاوه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله‌های بدون درز فولادی کیفیت بالای آن نسبت به لوله‌های درزدار است و چون در مراحل تولید این لوله‌های دقیق از جوش استفاده نمی‌شود. این لوله‌ها از استحکام بالایی برخوردار است و به‌طورکلی قطر لوله دقیق کاوه بدون درز بسیار کم است که این مورد به‌خاطر سختی فرایند تولید لوله‌های بدون درز با قطر زیاد است. ساخت لوله‌های دقیق بدون درز با قطر زیاد هزینه بالایی دارد.

لوله‌های فولادی شرکت لوله‌های دقیق کاوه به روش‌های مختلف و گوناگونی نظیر ریخته‌گری، نورد اکسترود، اکستروژن، کشش عمیق کشش لوله، فلو فرمینگ و نورد لوله فولادی است که در سال‌های اخیر روش نورد لوله فولادی بیشترین کاربرد را داشته است. نورد فولادی به سه روش نورد سوراخ‌کاری، نورد پیلگر و نورد اصلاحی انجام می‌شود.

بیشترین استفاده لوله‌های بدون درز دقیق کاوه در لوله‌های انتقال نفت و گاز و پالایشگاه‌ها و مواد پالایشگاهی و سیستم‌های حمل مایعات هیدروکربنی و خطوط شبکه گاز و لوله‌های شهری و همین‌طور برای انتقال هر نوع سیال پرفشار مصرف می‌شود و همچنین تیوب‌های بدون درز هم از محصولات این شرکت است که به روش کشش سرد تولید می‌شود که از این تیوب‌ها برای استفاده در مبدل‌های حرارتی و همچنین در دیگ‌های بخار و استفاده به‌عنوان تیوب دقیق خودرو و ضد انفجار و دیگر کاربرد آن در تیوب‌های انتقال فشار هیدرولیکی لوله‌های کاندوئیت و بوش‌های صنعتی است. به‌طورکلی لوله‌های فولادی به دو صورت درزدار و بدون درز تولید می‌شود.

به لوله‌های فولادی بدون درز مانسمان و یا سیم لس گفته می‌شود و از لوله‌های فولادی درزدار در خطوط انتقال سیالات پرفشار استفاده می‌شود که دارای تحمل بالایی دبی زیادی هستند. از کاربردهای لوله‌های درزدار در اعماق دریا و در دل کوه‌ها و نواحی سرد مانند مناطق قطبی است.

این لوله‌ها به دو روش درزجوش مستقیم و درزجوش اسپیرال است. در ساخت لوله‌های دقیق از شمش فولادی استفاده می‌شود و در مرحله بعد شمش فولادی حرارت می‌بیند و در مرحله بعد فرایند کشش انجام می‌شود. تفاوت این دو نوع لوله در ماده اولیه و نوع جوشکاری در فرایند تولید، کیفیت تولید و قیمت محصولات است. در شرکت لوله‌های دقیق بدون درز فرایند نورد به سه نوع طولی و عرضی و مایل انجام می‌شود.

محصول لوله‌های بدون درز در کمپانی لوله های دقیق کاوه

در نورد طولی محور غلتک‌ها با هم موازی هستند و چرخ‌ها در خلاف جهت می‌چرخند. ولی در نورد عرضی محور غلتک‌ها با هم موازی هستند و غلتک‌ها در خلاف جهت هم می‌چرخند. درنورد مایل قطعه دارای حرکت طولی و چرخشی به‌صورت ترکیبی است.

 

فرآیند هیدروفرمینگ لوله

 

فرایند کنترل ضخامت دیواره لوله فولادی دقیق بسیار دشوار است. این دلایل باعث بهبود دقت ضخامت دیواره این لوله‌ها می‌شود در ابتدا گرمایش لوله است که این گرمایش باید به طور یکنواخت باشد و باید از افزایش ناگهانی دمای لوله جلوگیری کرد یعنی در هر بار سردوگرم کردن لوله باید ثبات و مقاومت به طور یکنواخت و به‌آرامی باید انجام شود.

در مرحله دوم غلتک مرکزی است که برای تعیین موقعیت نصب غلتک مرکزی باید به‌اندازه غلطک در مرکز رول فولادی را باز کرد و حجم هسته مرکزی را باید کاملاً محاصره و محدود کرد تا زاویه بازشدن مربوطه و اقدامات مختلف تنظیم شود. در مرحله سوم باید خط وسط را چرخاند تا مطمئن شویم که خط میانی دستگاه نورد مطابق با خط میانی پانچ نورد است. به صورتی که برای ممانعت از بالا و پایین رفتن لوله دقیق از خط مستقیم نگه‌داشته می‌شود.

در مرحله بعد ابزارها و تجهیزات نورد سایشی سطح بالا و سایر ابزارهای نورد باید به‌موقع تعویض و جایگزین شوند.

در روش کشش سرد دیواره‌های داخلی و خارجی لوله‌های دقیق فاقد اکسیداسیون است. برای ممانعت از زنگ‌زدگی سطوح داخلی و خارجی لوله تحت‌فشار زیاد و بدون نشت قرار می‌گیرد و دقت زیاد و طول عمر بالا خمش سرد و عدم تغییر شکل دهانه شفاف و بدون ترک لوله دقیق است. این نوع از لوله‌ها برای سازه‌های مکانیکی و تجهیزات هیدرولیک و اجزای پنوماتیک یا هیدرولیک برای خودرو و موتورسیکلت مثل استوانه یا سیلندر کاربرد دارد.

لوله‌های بدون درز فولادی از ورق یا میله ساخته می‌شود و به شکل یک جسم گرد سخت شکل می‌گیرد این اجسام بعد از گرم‌شدن به شکل یک میله سوراخ شده و در قالب ریخته می‌شود تا لوله با یک پوسته توخالی ایجاد شود. این لوله‌ها به‌خاطر مقاومت در مقابل فشار با سایر روش‌های تولید لوله یک روش مقرون‌به‌صرفه است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه لوله های دقیق کاوه با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر