امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد توس حجت

کارخانه فولاد توس حجت

کارخانه فولاد توس حجت یکی از تولیدکنندگان نبشی و ناودانی در شرق کشورمان به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا با این شرکت و محصولاتش به طور کامل آشنا شوید.

درباره کارخانه فولاد توس حجت

کارخانه فولاد توس حجت در سال 1372 و به‌منظور تولید انواع محصولات فولادی که شامل نبشی و ناودانی و سپری می‌شود را با ظرفیت حدود 72 هزار تن در سال تأسیس کرد.

این شرکت از جمله اولین مجتمع‌های خدمت‌رسانی فولاد مبارکه است که هدف آن خدمات تبدیلی و توزیع محصولات در شرق کشور است و در طول این سال‌ها یکی از مجهزترین و مهم‌ترین مرکز خدمت‌رسانی فولاد مبارکه بوده است.

 

کارخانه فولاد توس حجت

 

این کارخانه با استفاده از پیشرفته‌ترین و متنوع‌ترین خطوط خدمات تبدیلی تولیدات فولادی در شرق کشور و با نیروهای متخصص و فنی در این زمینه توانسته با بهترین شرایط مواد موردنیاز را به واحدهای صنعتی برساند.

درباره کارخانه فولاد توس حجت

این شرکت باتوجه‌ به این موفقیت‌ها توانسته اعتبارات بالایی از بانک‌ها را جلب کند و موردتوجه سیستم بانکی قرار دارد. این شرکت در مکانی به متراژ 30 هزار مترمربع و همچنین 8500 متر انبار و سالن تولید و ساختمان اداری حدود 330 متر و دارای باسکول تریلی‌کش 60 تنی و خط راه‌آهن اختصاصی به طول 1000 متر که مجهز به سکوی تخلیه بار و بارگیری ویژه واگن قطار و خط برش طولی است.

همین‌طور مدل‌های مختلف کوبل آب گرم و اسیدشویی و نواربری و گیوتین 6 متری و 2 متری و دیگر اینکه شامل خط تولید پروفیل باز سینوسی است و در انتها باید اشاره کرد که این مجتمع دارای امکانات تخلیه و بارگیری و انباشت و خدمت‌رسانی تبدیلی تا 100 هزار تن در سال را دارد.

محصولات کارخانه فولاد توس حجت

 این کارخانه در 22 کیلومتری جاده قوچان در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر ساخته شد.

از طرح‌های این شرکت می‌توان به نبشی 3 و 4 و 5 و 6 و همچنین ناودانی سایز 6 اشاره کرد.

از جمله دیگر محصولات این شرکت می‌توان به تسمه و نوار نورد گرم فولاد ساده کربنی و کم آلیاژ و مقاطع فولادی ساده کربنی و کم آلیاژ به شکل یو و مقاطع فولادی ساده کربنی و کم آلیاژ به شکل تی و مقاطع فولادی ساده کربنی و کم آلیاژ به شکل ال و میله از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژ اشاره کرد.

محصولات مجتمع فولاد توس حجت

خدمات تبدیلی این شرکت

 از جمله خدمات تبدیلی شرکت آهن و فولاد توس شامل تبدیل رول به شیت و نوار بری و سبک‌سازی یا همان رول به رول و برش گیوتین و تولید پروفیل سینوسی یا همان کرکره و تبدیل کلاف سرد گالوانیزه و رنگی به ورق تا ضخامت 3 میلی‌متر و با استفاده از 3 خط شیت و تبدیل کلاف گرم به ورق‌هایی با ضخامت 16 میلی‌متر و با استفاده از 3 خط شیت است.

همین‌طور نواربری کلاف سرد و گالوانیزه و اسیدشویی در ضخامت 0.6 تا 3.7 میلی‌متر و تبدیل کلاف‌های اسیدشویی و گرم به ورق 5 میلیمتر با کمک 2 خط شیت و نوار بری کلاف‌های سرد و گالوانیزه و اسیدشویی و گرم در ضخامت 1.5 تا 3.7 میلی‌متر با کمک 2 دستگاه نواربر و تبدیل کلاف گرم و اسیدشویی به نوار باریک در ضخامت 1.7 تا 4 میلیمتر و دو عدد گیوتین که قابلیت برش ورق با ضخامت 20 میلیمتر در دهانه‌های 6 و 2 متری را دارد.

ناودانی

یکی از تولیدات این شرکت ناودانی است که در کل ناودانی در رده پروفیل‌های باز است و از یک سطح مقطع و دو سطح عمودی تشکیل می‌شود. ناودانی نسبت به جنس به چند دسته تقسیم می‌شود که از خاص‌ترین آن ها می‌توان به گالوانیزه و آلومینیوم و استنلس‌استیل اشاره کرد.

قیمت آن نیز بسته به جنس آن متفاوت است ناودانی با جنس آلومینیوم سبک‌تر است و انعطاف‌پذیری بیشتر و استحکام بالاتری دارد و از این نوع ناودانی برای ساخت چهارچوب در و پنجره و اسکلت سازه و شاسی تریلر استفاده می‌شود.

به‌طورکلی کاربرد ناودانی در اوایل قرن بیستم آغاز شد. در زمان جنگ جهانی از ناودانی برای مقاطع فولادی مهم در ساختمان استفاده می‌شد و به دلیل مصرف زیاد این محصول کارخانه‌های تولیدی آن افزایش پیدا کرد.

ناودانی‌ها از نظر شکل با هم تفاوت دارند و ناودانی‌هایی که ساختمان‌سازی مصرف می‌شوند بیشتر به شکل یو هستند و تولید این محصول به سه روش فابریک نورد سرد و فابریک نورد گرم و پرسی تولید می‌شوند.

تفاوت دیگر ناودانی‌ها در نحوه فرایند تولید آن‌ها است که به دودسته تقسیم می‌شوند ابتدا ناودانی نورد شده است که این فرایند از شمش خام حرارت دیده با عبور از غلتک‌هایی که نورد نام دارد، تولید می‌شوند و سایز ناودانی ها به سایز نورد ها بستگی دارد و با این سایز از خط تولید خارج میشوند که به انها ناودانی فابریک گفته میشود.

محصولات تولیدی توس حجت

 نوع دیگر این فرایند ناودانی پرسی است که با پرس کردن ورق‌هایی با طول 6 متر تولید می‌شود و بسته به سفارش مشتری در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. از این مدل ناودانی در صنایع متخلف استفاده می‌شود و چون دارای لبه‌های صاف و ظریفی دارد در ساختمان کاربرد دارد.

ناودانی‌ها از نظر شکل ظاهری به چهار دسته تقسیم می‌شوند ناودانی ساده که در سایزهای 8 تا 16 تغییر می‌کند و ارتفاع آنها از 30 میلیمتر تا 400 میلیمتر است و مطابق با نیاز مشتری تولید می‌شود. کاربرد این نوع ناودانی در ساخت پایه و قاب دستگاه‌های صنعتی و اتاق کامیون و چهارچوب کاربرد دارد.

نوع دیگر آن ناودانی مشبک است که از ورق گالوانیزه ساخته می‌شود و سوراخ‌هایی روی سطح آن ایجاد می‌شود که کاربرد این سوراخ‌ها برای بستن پیچ‌ومهره است. از این مدل ناودانی در ساخت قفسه‌های فلزی استفاده می‌شود.

 نوع دیگر نادانی سبک است که وزن خیلی پایینی دارد و ناودانی سنگین که از نظر وزن و ابعاد با نمونه‌های جدول اشیا مطابقت دارد و از مهم‌ترین ویژگی‌های ناودانی‌ها می‌توان به مقاومت آنها در برابر تنش‌های فولادی و اشغال فضای کم و سرعت نصب بالا در کار و تحمل ضربه و کارایی این در طول زمان زیاد و کم بودن وزن اسکلت فلزی اشاره کرد. 

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد توس حجت با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر