امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان

کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان

کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان  یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و تأمین کنندگان بازار فولاد کشور به شمار می رود. با ما همراه باشید تا با محصولات این شرکت بزرگ بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان

کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان زیر نظر هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه میدکو در سال 1390 تاسیس شد. هدف از راه اندازی این شرکت تکمیل تامین زنجیره فولاد کشور و در مرحله بعد ممانعت از خام فروشی مواد معدنی و همچنین احداث کارخانه تولید کنسانتره، گندله، احیا مستقیم، ریخته گری، فولاد سازی و نیروگاه سیکل ترکیبی 450 مگا واتی  کرده است.

 

کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان

 

این شرکت در استان کرمان و در 27 کیلومتری غرب شهر کرمان در زمینی به مساحت 663 هکتار که حدود 103 هکتار از آن فضای جانبی و غیر صنعتی و بقیه صنعتی است احداث شد. این شرکت شامل واحدهای مختلفی از جمله این واحد ها است:

  1. واحد مکانیزه دریافت و تخلیه و انباشت و برداشت و انتقال مواد
  2. ایستگاه مانوری راه آهن
  3. واحد گندله سازی
  4. واحد احیا مستقیم
  5. ایستگاه گاز
  1. واحد های ذوب و ریخته گری مداوم
  2. واحد تولید اکسیژن
  3. سیستم تصفیه اب و بازیافت پساب آب
  4. پست اصلی برق
  5. نیروگاه سیکل ترکیبی
  6. ابنیه جانبی و انبارها و فضای سبز

کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان

واحد گندله سازی

یکی از واحدهای شرکت فولاد بوتیای ایرانیان واحد گندله سازی است که ظرفیت ان چیزی حدود 2.5 میلیون تن در سال است و در زمینی به متراژ 50 هکتار تاسیس شده و زمینه کار برای 200 نفر را به صورت مستقیم و حدود 2600 نفر را به شکل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

این شرکت از تکنولوژی زیر نظر شرکت الیس چالمرز و دیگر شرکت ها مانند اس دی ام چین و معیار صنعت و مانا به عنوان تکنولوژیست استفاده می کند.

از مهم ترین مزایای این شرکت می توان به این موارد اشاره کرد که دارای قابلیت کنترل رطوبت و بلین کنساتره به عنوان مشخصه مهم در افزایش کیفیت محصول است. کاهش میزان آلایندگی های مجاز با بکارگیری سیستم های بگ فیلتر و الکترو فیلتر و همچنین انعطاف پذیری بالای طرح در دریافت مواد اولیه است.

از دیگر بخش های این کارخانه می توان به واحد احیا مستقیم 2 میلیون تنی و همچنین فولاد سازی 1.5 میلیون تنی است. با تاسیس این واحد در سال حدود 2 میلیون تن آهن اسفنجی سرد و گرم  تولید می شود.

این دو واحد تولیدی در یک زمین به متراژ 276 هکتار اجرا شده که در مرحله راه اندازی 700 نفر به شکل مستقیم و حدود 17000 نفر به شکل غیر مستقیم می توانند برای این شرکت کار کنند. تکنولوژی که در این شرکت به کار رفته اچ وای ال نسل سوم است که با استفاده از سیستم هیتمپ برای شارژ آهن اسفنجی با دمای 600 درجه سانتی گراد است.

در این مجتمع شرکت دنیلی ایتالیا تکنولوژیست این شرکت است و شرکت مانا هم از زیر مجموعه های هلدینگ میدکو مجری این پروژه است.

محصولات شرکت فولاد بوتیای ایرانیان

محصولات شرکت فولاد بوتیای ایرانیان

این شرکت توانایی تولید انواع بیلت و بلوم و اسلب و شمش با مقاطع گرد که در تولید مقاطع فولادی خاص مانند تیر آهن بال پهن و ریل و لوله بدون درز با تکنولوژی وی دی است. این شرکت برای جلوگیری از مصرف اب و بالاترین بازدهی برای خنک کردن اب در گردش در طی فرایند فولاد سازی و استفاده از به روز ترین دستگاه های تصفیه پسماند فاضلاب با استفاده از سیستم زد ال دی و استفاده از کارخانه فراوری سرباره است.

این شرکت برای برطرف کردن محدودیت برق در استان کرمان نیروگاه سیکل ترکیبی 450 مگا واتی با توربین های کلاس اف و با بازدهی 58.4 درصد را در محیطی به متراژ 46 هکتار در مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان تاسیس شد و همچنین برق مازاد این شرکت به سیستم برق سراسری و به شرکت هلدینگ میدکو داده می شود.

این شرکت برای معرفی محصولات فولادی خود و همچنین برای بازاریابی در داخل و خارج کشور در ششمین نمایشگاه بین المللی معدن وصنایع معدنی و فراوری مواد معدنی و همچنین تجهیزات مورد نیاز استان فعال بوده است.

باید توجه داشت که طبق سخنان مدیر عامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان حدود 99 درصد از نیروهای این شرکت بومی هستند و یک درصد از افرادی هستند که دارای سابقه درخشانی در صنعت فولاد دارند که برای مدتی مهمان ما هستند و درمرحله بعد مدیریت را نیروهای بومی واگذار می کنند.

همچنین ایشان افزودند که این شرکت به شکل مستقیم برای هر یک نفر در شرکت وبه طور غیر مستقیم 15 نفر را مشغول به کار کرده است. همچنین این شرکت برای پشتیبانی از منابع طبیعی وآب خیز داری استان کرمان شروع به کاشت 1606 هکتار فضای سبز در اطراف این شرکت کرده است و حتی در مرحله بعد هم شروع به کاشت 62 هزارو 500 نهال در 100 هکتار زمین برای پروژه زراعت چوب کرده است.

همچنین برای ابیاری تحت فشار و قطره ای برای حدود یک هزار و 200 هکتار از این درخت کاری های زیرساخت های لازم برای ابیاری انجام شده است و دیگر اینکه این شرکت حدود 600 هکتار بادام تلخ را کاشته است.

محصول گندله کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان

محصول گندله کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان

یکی از محصولات کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان گندله است که به آن می پردازیم. در این مرحله به معرفی محصولات این شرکت می پردازیم. اولین مورد تولیدی این شرکت گندله است. از این گندله برای مصرف در واحد های احیا مستقیم استفاده می شود.

ترکیبات شیمیایی این محصول که شامل 67.1 درصد آهن و 2.62 درصد از ترکیب اکسید الومینیوم  ودی اکسید سیلیسیم و 1.8 درصد از ترکیب اکسید کلسیم و اکسید منیزیم و 0.08 درصد گوگرد و 0.5 تا 0.8 درصد بور است و در انتها این محصول دارای قطری بین 9 تا 16 میلیمتر است. دومین محصول تولیدی این شرکت آهن اسفنجی است که این محصول نیمه نهایی توسط واحد احیا مستقیم در کوره قوس الکتریکی برای تولید فولاد مذاب استفاده میشود. میزان خلوص این محصول حدود 85 درصد است و میزان فشردگی ان 90 است.

 به گلوله های تولید شده از نرمه سنگ آهن و بعضی مواد افزودنی که در ابتدا خام و در مرحله بعد پخته و سخت می شود. برای تولید گندله ابتدا نرمه سنگ آهن با مش 225 را به همراه اب و سایر مواد افزودنی مانند هیدروکسید کلسیم یا همان شیر اهک و اهک و بنتونیت و دیگر چسب های الی و معدنی مانند نشاسته و سیمان مخلوط می شود و با کمک دستگاه گندله ساز چرخیده می شود محصول مورد نظر ساخته شود.

از جمله دستگاه های مناسب گندله سازی شامل کوره و دیسک گندله ساز و دیگواره گندله ساز و خط انتقال است. از واحد های سازنده این مجتمع گندله سازی شامل واحد انباشت و برداشت کنسانتره و دریافت و ذخیره بنتونیت و دریافت و ذخیره سنگ آهن و خردایش و مخلوط سازی و گوی سازی و پخت گندله و واحد انباشت و برداشت محصول و تاسیسات جانبی است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

 

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر