امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صبا فولاد خلیج فارس

کارخانه صبا فولاد خلیج فارس

صبا فولاد خلیج فارس یکی از شرکت‌های صنعتی ایران است که در زمینه ساخت فولاد فعالیت می‌کند. این کارخانه در سال ۱۳۸۳ با شماره ثبت  ۲۳۵۸۵۳ تآسیس گردید.  صبا فولاد خلیج فارس دارای مالکیت هلدینگ ۲۵ درصد و مالکیت گروه صندوق ۸۸درصد می‌باشد.

موقعیت مکانی صبا فولاد خلیج فارس امتیازات زیادی دارد. این کارخانه صنعتی در 20 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است و در شهر هرمزگان بنا گردیده است. این منطقه از لحاظ امکانات ریلی، بارگیری مواد معدنی، امکانات بندری، تجهیزات تخلیه بسیار مناسب است. به همین علت در تولید گسترده گنله فعالیت می‌کند. یکی از برترین امتیازات این ناحیه، دسترسی داشتن به آب، برق و گاز است.

 

صبا فولاد خلیج فارس

 

مساحتی که برای ساخت این کارخانه در نظر گرفته شد،  413 هکتار در خیابان شهید رجایی بود. ظرفیت تولیدی آهن اسفنجی در صبا فولاد خلیج فارس به صورت سالیانه حدود 5.4 میلیون تن است. در سال 1388بخش احیا در این کارخانه مشغول فعالیت شد که ظرفیت آن به صورت سالیانه به 1.5 میلیون تن می‌رسد.

محصولات تولیدی شرکت صبا فولاد خلیج فارس

سنگ‌های معدنی: سنگ‌های معدنی نام دیگر کانسنگ‌ها می‌باشند که از معادن استخراج و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سنگ‌ها دارای عناصر مهمی هستند که در صنایع مختلف کارایی دارند.

بیلت: یکی از مهم‌ترین محصولات صبا فولاد خلیج فارس بیلت‌های فولادی می‌باشد که بسیاری از افراد آن را با شمش‌های فولادی اشتباه می‌گیرند. ظرفیت تولیدی بیلت و اسلب در این مجتمع صنعتی به صورت سالیانه معادل 5.4 میلیون تن می‌باشد.

محصولات تولیدی شرکت صبا فولاد خلیج فارس

فولاد گالوانیزه: فولاد گالوانیزه در صنعت فولادسازی از اهمیت بالایی برخوردار است و جلوی زنگ زدگی و خوردگی فولاد را می‌گیرد.

شمش‌های فولادی: در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس تولید شمش‌های فولادی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. این شمش‌ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. همان طور که می‌دانید میلگرد از شمش فولادی ساخته می‌شود و بدیهی است که هر‌چه کیفیت و مرغوبیت شمش‌های فولادی بیشتر باشد میلگرد نیز کیفیت بالاتری دارد.

اسلب: مکعب مستطیلی شکل است که از جنس فولاد می‌باشد و از محصولات مهم صبا فولاد خلیج فارس به حساب می‌آید.  این سازه فولادی درست برخلاف بیلت است. ضخامت آن 230 میلی متر می‌باشد که به آن تختال نیز می‌گویند. نکته قابل توجه این است که بلوم را از کنار اسلب تهیه می‌کنند همچنین برای ساخت و تولید  ورق فولادی از  اسلب بهره می‌گیرند که جزو مواد اولیه ساخت ورق فولادی محسوب می‌شود.  طول اسلب ها 12 متر و عرض آن 1.25 متر می‌باشد.

قیمت محصولات تولیدی صبا فولاد خلیج فارس

قیمت محصولات فولادی تولید شده در یک شرکت به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال سطح کیفیت، مرغوبیت، تجهیزات و ماشین آلات به کار رفته در ساخت آن و… همگی از مواردی هستند که در قیمت نهایی قطعه فولادی اثر می‌گذارند.

برای اطلاع از به روزترین قیمت‌های محصولات تولیدی کارخانه صبا فولاد خلیج فارس به وب سایت شرکت مراجعه کرده یا با عضو شدن در کانال‌های تلگرام و همچنین دنبال کردن پیج اینستاگرام شرکت از جزئیات فروش با خبر شوید.

فعالیت‌های صبا فولاد خلیج فارس

زمینه فعالیت صبا فولاد خلیج فارس در زمینه  انجام فعالیت‌های مرتبط  با معادن و مواد معدنی، صادرات و واردات می‌باشد. نکته قابل ذکر این است که  انواع مواد اولیه تولیدات نیمه کامل، کالاهای فلزی و غیر فلزی به اتمام رسیده است.

اگر تمایل دارید در این کارخانه صنعتی مشغول به کار شوید باید در آزمون استخدامی آن شرکت کرده و پس از انجام فرایند و سلسله مراتبی، فرم پذیرش را کامل کنید. در صورت داشتن شرایط کاری، می‌توانید درآمد خوبی از این طریق کسب کنید.

قیمت محصولات تولیدی صبا فولاد خلیج فارس

در شهریور ماه سال 1400 مدیر عامل صبا فولاد خلیج فارس به صورت رسمی اعلام کرد که در بورس کالای ایرانی برکیت گرم عرضه می‌شود. مدیر عامل شرکت در آخرین احضاریه خود بیان کرده است: وجود جوانانی که خلاقیت داشته باشند، در جایگاه مدیریت ضروری است زیرا موجب رشد و پیشترفت شرکت می‌گردد.

صادرات و واردات صبا فولاد خلیج فارس

 واردات و صادرات گندله، انواع مختلف سنگ‌های معدنی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، بیلت و فولاد گالوانیزه و تولیدات فلزی است.

صبا فولاد خلیج فارس در محل PGSIZ  بنا گردید که در  267 کیلومتری جنوب غربی کرمان و 327 کیلومتری  گندله سازی گلگهر قرار دارد. با وجود موارد مذکور، شرایط مساعدی برای رسیدن به اهداف مطلوب کارخانه را فراهم می‌گردد. صبا فولاد خلیج فارس در همسایگی آلومینیوم المهدی، کارخانه فولاد هرمزگان، پالایشگاه نفت و فولاد کاوه جنوب واقع است.

همان طور که گفته شد این کارخانه در 13 کیلومتری اسکله شهید رجایی واقع است و یک منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این کارخانه در شهر تهران قرار دارد و‌ پایین تر از اتوبان شهید همت واقع است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر