امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه خاور صنعت هما

کارخانه خاور صنعت هما

شرکت خاور صنعت هما یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مستقل لوله و پروفیل فولادی مبلی است. این شرکت یکی از پیشگامان صنعت فولاد سبک کشور است و با توجه به درخواست مصرف‌کنندگان دائماً در حال ارتقا محصولات خود است. یکی از نقاط قوت این شرکت تأمین اندازه‌های مختلف لوله و پروفیل فولادی و استنلس استیل است.

کارخانه هما

 

درباره شرکت خاور صنعت هما

این شرکت قصد دارد که تا لوله و پروفیل سبک استنلس استیل را در یک محدوده کامل از ضخامت 4 تا 2 میلیمتر تولید و به بازار عرضه کند.

این شرکت با به‌کارگیری نیروی متخصص و ماهر به تولید باکیفیت محصولات بر اساس شناخت نیاز صنعت است. خط تولید این شرکت در راستای تولید پروفیل‌های مربعی و مستطیلی با ضخامت‌های متنوع است که ضخامت لوله‌های صنعتی و ساختمانی تولیدی بین نیم تا 16 اینچ است.

شرکت خاور صنعت هما در سال 77 باهدف تولید انواع لوله و پروفیل سبک فولادی است در زمینی به متراژ 7000 مترمربع و در یک خط تولید شروع به فعالیت کرد. وبا نیروهای مجرب در رده شرکت‌های پیشگام صنعت فولاد است.

 

شرکت خاور صنعت هما

 

 با پیشرفت شرکت خط تولید لوله فولادی به 16 خط تولید و استنلس استیل به 3 خط و رشته کن به 6 خط و شیت کن به 3 خط افزایش‌یافته است و به تولید لوله از سایز 10 تا 76 میلیمتر و ضخامت 0.3 تا 2 میلیمتر پرداخته است و تولید پروفیل از سایز 10 در 10 تا 80 در 40 میلیمتر با ضخامت مشابه است.

چشم‌انداز شرکت خاور صنعت هما

 هدف این شرکت تأمین نیاز کندانسور سازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی و خودروسازان و قطعه سازان و تولیدکنندگان موتورسیکلت است و همچنین صادرات محصولات خود را به کشورهای مجاور مانند افغانستان ارمنستان و تاجیکستان و… شروع کرده است. این شرکت توانایی سفارش‌های با طول و مقطع موردنیاز مشتری را دارد. کلیه مواد اولیه موردنیاز به‌صورت رول وارد کارخانه می‌شود و به کمک دستگاه نوار بر برش داده می‌شود و وارد خط تولید می‌شود و تمام قالب‌ها در این واحد تولیدی به‌وسیله دستگاه سی‌ان‌سی طراحی و ساخته می‌شود.

استنسل استیل خاور صنعت هما

استنلس استیل از خانواده الیاژهای فولادی مقاوم در برابر خوردگی با کروم%10 .5 یا بیشتر گفته میشود تمامی این استنلس استیل ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.که این مقاومت به دلیل وجود یک لایه نازک کروم اکسید شده است که سطح فولاد را پوشانده است.

با این که این لایه بسیار نازک است و با چشم قابل مشاهده نیست اما بسیار چسبنده است و در مقابل خوردگی مقاومت بالایی دارد.اما این لایه با قرار گرفتن در معرض سایش و بریدگی و  یا ماشین کاری قرار گیرد با اکسیژن هوا به سرعت خود را ترمیم میکند.مقاومت در برابر خوردگی به شرایط محیط بستگی دارد و با افزایش مولیبدن و کروم مقاومت استنلس استیل در مقابل نفوذ کلراید زیاد میشود ونیکل مقاومت را در محیط اسیدی افزایش می‌دهد.

شایان‌ذکر است که تمام مواد اولیه موردنیاز این شرکت از کارخانه فولاد مبارکه و ورق‌های اروپایی و آسیایی تولید می‌شود و تست‌های مخصوص ازجمله تست کشش و خم و فشار برای کنترل هر چه‌بهتر کیفیت انجام می‌شود.

محصولات کارخانه خاور صنعت هما

 

پروفیل بسته و میلگرد در شرکت خاور صنعت هما

یکی از تولیدات این شرکت تولید پروفیل‌های بسته است پروفیل بسته به پروفیل‌هایی با سطح مقطع مربع یا مستطیل که کاربرد آن در تولید ساخت در و پنجره و نرده کاربرد دارد. پروفیل با سطح مقطع دایره نیز جز پروفیل‌های بسته است و پروفیل با سطح مقطع دایره توپر که دارای آج هست. از ویژگی‌های مهم میل‌گردها شکل ظاهری و سطح مقطع و مقاومت حد جاری شدن، گسیختگی، شکل‌پذیری و جوش‌پذیری است. در هر کشور هر میلگرد با استانداردهای متفاوتی تولید و طبقه‌بندی می‌شود که ارتباط مستقیم با خواص مکانیکی فولادها دارد.

پروفیل یا همان قوطی بر اساس ضخامت در بازار به‌صورت سبک و سنگین دسته‌بندی می‌شود. نوع دیگری از پروفیل‌های تولید شده توسط این شرکت پروفیل‌هایی با سطح مقطع باز هستند از جمله آن‌ها مانند پروفیل تسمه، ناودانی، هاش، میلگرد و… هستند.

پروفیل الومینیوم

پروفیل آلومینیوم هم از دیگر تولیدات این شرکت است که در کشور مصرف بالایی دارد و همچنین به کشورهای اطراف صادر می‌شود. برای به‌دست‌آوردن چگالی هر شاخه از پروفیل باید وزن هر شاخه در ابعاد و ضخامت‌های مختلف بررسی شود. پروفیل‌های سنگین که همان پروفیل‌های صنعتی است به روش نورد گرم تولید می‌شوند. روش دیگر تولید که به‌صورت غیرمستقیم است که به آن نورد سرد گفته می‌شود است که در آن قوطی در دستگاه اصلی نورد با همان مراحل ویکی از روش‌های خم کردن و به لوله تبدیل و بعد از جوش دو لبه در سایز رینگ و پیچ گیر در اثر فشارهایی بالایی و پایینی و کناری به شکل‌های مختلف تبدیل می‌کند و با نیاز روزافزون به آلومینیوم مصرف این پروفیل زیاد شده است.

برای انتخاب پروفیل موردنیاز ابتدا باید در نظر داشت که برای چه کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد تا با درنظرگرفتن این موضوع ورق مناسب را انتخاب کنیم.

به طور مثال در پروفیل صنعتی ورق به‌کاررفته از جنس ورق سیاه است و یا پروفیل استیل و یا پروفیل گالوانیزه و … است. در این کارخانه برای برش سریع و آسان مقاطع توخالی مستطیلی دایره‌ای‌شکل از دستگاهی به نام مولر استفاده می‌کند.

شکل‌گیری و پیشرفت صنعت لوله‌سازی بیش از یک قرن قدمت دارد که در ابتدا برای تولید پروفیل از کوره استفاده می‌شد و بعد کم‌کم روش فریتسمون و استفاده از الکتریسیته برای جوش دادن و یا استفاده از جریان القایی با فرکانس متوسط و بعد فرکانس بالا و انتقال به‌صورت تماس با لبه‌ها و در آخر به‌کاربردن فرکانس بالا و انتقال غیرتماسی به‌وسیله اندکتور سیر تکامل این صنعت را کامل می‌کند.

پروفیل‌های مربعی کوچک معمولاً برای در و پنجره منازل، راه پله  ها، نرده ها و.. مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در صنعت خودروسازی از انواع پروفیل‌ها استفاده می‌شود. از پروفیل قوطی مربعی در ساخت پایه میز و صندلی و پوشش سقف قابل‌استفاده است. در روش تولید مستقیم یا همان نورد گرم قوطی با عبور از بین قالب‌های بالا و پایین و در کنار هرزگردها به‌تدریج شکل می‌گیرد و بعد از جوش خوردن دو لبه با جوش هاب فرکانسی و در آخر در قسمت سایزینگ به طور کامل شکل می‌گیرد. 

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه خاور صنعت هما با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر