امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

۷ مطلب مهم لوله که باید بدانید

بهتر است بدانید لوله ها انواع مختلفی دارند که برای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرند. در این مبحث قصد داریم به بررسی ۷ مطلب مهم لوله که باید بدانید؛ بپردازیم‌. از شما مخاطبان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

لوله ها برای انتقال مایعات و پسماندها مورد استفاده می باشد و در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند. در زمان خرید لوله باید به چند نکات مهم توجه کرد. در نظر داشته باشید که این محصول در انواع و سایزهای مختلفی موجود می باشند.

لوله

آشنایی با لوله فولادی و انواع آن

لوله از مقاطع توخالی است که به شکل استوانه است. این مقطع فولادی از مقاطع پرکاربرد در صنعت و ساختمان سازی است. این محصول به دو روش بدون درز و درزدار تولید می شود‌. جنس لوله ها شامل، فولادی، پلاستیکی پلیمر، فلزی و … می باشد که هر کدام برای کاربردی ساخته می شوند‌.

به طور کلی لوله ها به دو دسته تقسیم می شوند که یک دسته آن برای انتقال آب و مایعات و لوله کشی ساختمانی استفاده می شود و دسته دیگر آن که همان لوله های فولادی هستند در صنایع نفت و پتروشیمی و پالایشگاه ها استفاده می شوند. از مهم ترین ویژگی های فولادی می توان به تحمل فشار زیاد آن اشاره کرد. لوله ها انواع مختلفی دارند؛ که شامل لوله پلاستیکی، گالوانیزه، روغنی، اسپیرال و جدار چاه می شود.

مزایا و معایب لوله ها

بهتر است بدانید لوله ها مزایا و معایب زیادی دارند. اگر این محصول به درستی و در مکان خاص خود استفاده نشود؛ با گذشت زمان فرسوده شده و از بین می رود. اتصال لوله های پلاستیکی نسبت به دیگر لوله ها آسان است؛ و وزن کمی دارد. این مقطع فولادی در برابر سایش و خوردگی مقاومت بالا دارند.

از معایب آن نیز می توان به آسیب پذیر و شکننده بودن آن در دمای بالا اشاره کرد. لوله های گازی طول عمر بالایی دارند و هزینه های آن کم است چون سال ها مورد استفاده قرار می گیرند. این مقاطع فولادی در برابر ترکیبات شیمیایی گاز مقاوم هستند. از معایب این لوله ها حمل و نقل سخت و احتمال ترک خوردن و پوسیده شدن به شمار می رود.

 لوله گالوانیزه دوام بالایی در برابر فشار، ضربه و رطوبت دارند. این لوله ها با محیط زیست سازگار هستند و آسیبی به آن وارد نمی کنند. وزن این لوله ها زیاد بوده و نصب آم زمان زیادی طول می کشد. همچنین این لوله ها به صورن نصب رو کار جلو خوبی ندارند. لوله مانیسمان به دلیل نداشتن جوش در آن استحکام بالایی داشته و طول عمر آن زیاد است. لوله های جدار چوه از ریزش شن و ماسه در چاه جلوگیری کرده و هزینه های حفر چاه و لوله گذاری را کم می کنند‌.

مزایا و معایب لوله ها

مقایسه انواع لوله های فولادی

یکی دیگر از مطالب مهم در لوله این است که با انواع آن آشنا بوده و در مورد مزایا، معایب و کاربرد آن ها اطلاعات کافی داشته باشید. این اطلاعات می تواند به کسانی که در این زمینه فعالیت دارند؛ کمک کننده باشد. هر کدام از لوله ها کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال از لوله گازی در دو نوع روکار و توکار استفاده می شود که نوع توکار آن در برابر خوردگی مقاومت و استحکام بالاتری دارد. بنابراین مهم است که با ویژگی ها، کاربردها و انواع لوله آشنا باشید.

کارخانه تولید کننده انواع لوله

کارخانه های تولید کننده لوله از نکات مهم دیگر است که باید بدانید. تولید کنندگان این محصول در ایران زیاد بوده و هر کدام به نحوی تلاش دارند؛ محصولات تولیدی خود را با کیفیت مناسب و بالا تولید کنند. مهم است که با توجه به کاربرد مورد نیاز خود این نوع مقطع فولادی را انتخاب و خریداری کنید.

برخی از کارخانه های این محصول عبارتند از: کارخانه یاران، مجموعه لوله گستر اسفراین، مجموعه ایران اسپیرال،کارخانه کچو و مجموعه سپنا. البته در نظر داشته باشید که این کارخانه ها علاوه بر این نوع مقطع فولادی جهت تولید ناودانی، میلگرد، نبشی، تیرآهن، ورق استیل و … نیز فعالیت دارند.

کارخانه های تولید کننده لوله

ویژگی های بهترین لوله در ایران

از دغدغه های افراد فعال در عرصه استفاده از آهن آلات این است که کدام لوله بهتر است. این نوع مقطع فولادی ویژگی های بسیاری دارد که به شرح زیر می باشد:

مواد اولیه تولید این مقطع فولادی از نوع با کیفیت و مرغوب باشد. لوله در برابر فشار ناگهانی مقاوم باشد‌. از ویژگی های دیگر بهترین لوله می توان به آرام بودن سرعت فرسودگی آن اشاره کرد. همچنین باید دچار تغییرات فیزیکی و شیمیایی نشود.‌

جدول استاندارد لوله های درزدار

از دیگر مطالب مهم در مورد لوله می توان به جدول استاندارد لوله های درزدار اشاره کرد. این لوله ها به صورت یکنواخت تولید شده و در ساخت آن از جوشکاری استفاده نشده است. در ساخت این مقطع فولادی دو سر ورق به هم جوش می خورند. یکی از انواع لوله های درزدار، لوله اسپیرال است. جدول استاندارد لوله های درزدار به جدول استاتدارد لوله فولادی نیز معروف است. اطلاعاتی که در این جدول ثبت شده برای خریداران این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. اطلاعات این جدول شامل وزن. ابعاد و استاندارد تولید لوله های درزدار است.

راهنمای خرید بهترین لوله برای ساخت و ساز

بهتر است بدانید در هر قسمت از ساختمان سازی به یک لوله خاصی نیاز است. با توجه به بودجه مورد نظر، محیط و کاربرد لوله استانداردهای لوله در هر بخش مشخص می شود. قبل از خرید این نوع مقطع باید اطلاعاتی در مورد آلیاژ، جنس، ضخامت و …‌ داشته باشید. لوله کشی هر ساختمان شامل بخش های مختلفی است که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

لوله کشی آب گرم و سرد

لوله کشی گاز

لوله کشی فاضلاب

لوله کشی شوفاژ و پکیج

شما مخاطبین گرامی برای خرید لوله فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشید؛ کافیست با کارشناسان مجموعه تخصصی آهن هایپر در تماس باشید. تمامی این محصولات توسط برترین و معتبرترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند. به همین خاطر از نظر کیفی در سطح بالایی قرار دارند.

راهنمای خرید لوله

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

لوله چیست؟

لوله یک مقطع توخالی است که شکل آن استوانه ای بوده و کاربردهای زیادی دارد.

ویژگی های بهترین لوله کدامند؟

با کیفیت و مرغوب باشد. عدم تغییرات فیزیکی و شیمیایی، سرعت آرام فرسودگی

لوله کشی هر ساختمان شامل چه بخش هایی است؟

بخش های مختلف لوله کشی ساختمان

لوله کشی گاز، شوفاز و پکیج، فاضلاب، آب گرم و سرد

https://ahanhyper.com//?p=70608

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *