امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

۵ مزیت ساخت اسکلت فلزی

امروزه استفاده از اسکلت های فلزی در ساختمان سازی گسترش یافته است. در این مبحث قصد داریم به بررسی ۵ مزیت ساخت اسکلت فلزی بپردازیم. از شما مخاطبان گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

معرفی اسکلت فلزی

در ابتدای مبحث ۵ مزیت ساخت اسکلت فلزی لازم است ابتدا با اسکلت فلزی آشنا شوید. چارچوب ساختمان حکم ستون فقرات را در ساختمان ایفا می کند. کیفیت چهارچوب ها مقاومت ساختمان در برابر شرایط محیطی و … را مشخص می کند. از بین چارچوب های ساختمانی اسکلت فلزی بیشترین مقاومت و پایداری سازه را ایجاد می کند. اسکلت فلزی سازه ای است که جنس آن از فولاد بوده و دارای تیر و ستون است که به صورت افقی و عمودی روی هم قرار می گیرند.

تیر و ستون به وسیله جوشکاری و یا پیچ و مهره به هم وصل شده و پیکره ساختمان را تشکیل می دهند. اسکلت های فولادی مقاومت و پایداری بالایی دارند. یکی از دلایل اصلی که از اسکلت فلزی در ساختمان استفاده می کنند وزن کم، خاصیت انعطاف پذیری و تحمل ضربه و فشار می باشد.

مزیت ساخت اسکلت فلزی

مزیت ساخت اسکلت فلزی

بهتر است بدانید اسکلت فلزی مزایای زیادی دارد که در زیر به بررسی ۵ مزیت مهم آن می پردازیم:

بادوام

از مزیت ساخت اسکلت فلزی می توان بادوام بودن آن ها است. فریم های فولادی از مصالح با دوام در ساخت و ساز بوده و در برابر آسیب های فیزیکی به راحتی آسیب نمی بینند. استفاده از اسکلت های فلزی استحکام و مقاومت سازه را بیشتر کرده و احتمال آسیب دیدن آن را بسیار پایین‌ می آورد. همچنین این مقاطع حاوی الیاف شکننده ای هستند که به مرور زمان تخریب و پوسیده نمی شوند.

مقرون به صرفه

از مزیت های دیگر این مقاطع فولادی قابل بازیافت بودن آن ها است. این محصول در بازار زیاد بوده و به مقدار بالا تولید می شود که موجب قیمت به صرفه آن شده است. همچنین به دلیل بازیافتی بودن این مقاطع می توان آن ها را تغییر کاربری داد بدون آنکه مزایای آن کم شود.

مزایای ساخت اسکلت فلزی

قابلیت تولید در سایزهای مختلف

دیگر مزیت ساخت اسکلت فلزی ، قابلیت تولید در سایزهای مختلف اشاره کرد. اسکلت های فلزی را با انواع روش های عملیات حرارتی می توان در اندازه های مختلف برش داد. برش این محصول به سادگی انجام می شود و می توان هم در محل و هم خارج از محل با توجه به نیاز پروژه آن را برش زد.

کنترل باد

باد یکی از عواملی است که باید در ساختمان سازی در نظر گرفته شود. باد می تواند ناشی از عوامل طبیعی بوده و یا به دلیل ارتفاع ساختمان و کیفیت مصالح باشد. باد و هر گونه فشاری که در نمای بیرونی و داخلی ساختمان رخ دهد بر روی اسکلت فلزی اثر نمی گذارد. لازم به ذکر است که اسکلت فلزی در هر کجای ساختمان که استفاده شود ثابت می ماند.

مقاوم در برابر آتش

با توجه به مبحث ۵ مزیت ساخت اسکلت فلزی بابد ذکر شود مقاومت در برابر آتش از دیگر مزایای اسکلت های فلزی می باشد. معمولا آتش سوزی به دلیل سیم کشی معیوب و یا خطای انسان پیش می آید. اگر مواد استفاده شده در سازه مقاوم به آتش نباشد باعث می شود آتش سوزی گسترش یابد و حتی امکان دارد به سازه های مجاور نیز منتقل شود. اسکلت های فلزی در برابر آتش مقاوم هستند و از گسترش آتش جلوگیری کرده و آن را مهار می کند.

مراحل ساخت اسکلت فلزی

با توجه به مبحث ۵ مزیت ساخت اسکلت فلزی باید ذکر شود نکته مهم در ساخت هر  سازه زیرساخت و امنیت آن است. قبل از ساخت اسکلت ساختمان به عواملی چون کیفیت مصالح، شرایط آب و هوایی، نظر کارفرما، شرایط اجرای طرح و قیمت اسکلت فلزی ساختمان باید توجه کرد. قبل از شروع به ساخت اسکلت فلزی باید زمین مورد ارزیابی قرار بگیرد و مشخص شود آیا زمین مناسب برای ساختمان سازی می باشد یا نه و اگر زمین تایید شد؛ شروع به خاکبرداری زمین طبق اصول می کنند.

بعد از انجام خاکبرداری باید توسط سنگ و ملات سیمان سطح را برای آرماتوربندی آماده کرد. در مرحله بعدی ستون ها، تیرها و بادبندها نصب می شوند‌. اول باید ستون ها و پروفیل ها برش خورده و در جای مناسب قرار گیرند؛ سپس تیرها در جای خود قرار می گیرند. از طریق جوشکاری و پیچ و مهره می توان این اتصالات را انجام داد. سپس باید بادبندها را نصب کرد. بادبندها مقاومت ساختمان در برابر باد شدید و زلزله را افزایش می دهند.

مراحل ساخت اسکلت فلزی

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

پس از اینکه با مزیت ساخت اسکلت فلزی حال برای ساخت این سازه ها  نیاز به مقاطع و محصولات فولادی دارید.  از پرکاربردترین این محصولات می توان به میلگرد، تیرآهن، نبشی، پروفیل، ورق استیل و …. اشاره کرد. برای خرید این محصولات از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

اسکلت فلزی چیست؟

اسکلت فلزی سازه ای است که جنس آن از فولاد بوده و دارای سطر و ستون است که به صورت افقی و عمودی رو هم قرار می گیرند.

مزیت های ساخت اسکلت فلزی را ذکر کنید؟

با دوام، مقرون به صرفه، قابلیت تولید در سایزهای مختلف، کنترل باد، مقاوم در برابر آتش

مراحل ساخت اسکلت فلزی را شرح دهید؟

فرایند ساخت سازه فلزی

اول زمین مناسب را انتخاب کرده سپس خاکبرداری انجام می شود‌. سپس آرماتوربندی انجام شده و بعد از آن ستون ها، تیرها و بادبندها وصل می شوند.

https://ahanhyper.com//?p=70584

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *