امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

گاردریل چیست و انواع آن

وجود گاردریل باعث شده تا تخلفات ناشی از رانندگی های غیر اصولی تا حد زیادی کاهش یابد و هم چنین انحراف به چپ و یا راست نیز به واسطه ی گاردریل منجر به صدمات زیادی نخواهد شد. شاید مکانیزم گاردریل چندان پیچیده نباشد، اما مزیت های ناشی از نصب آن به حدی زیاد است که در هر خیابان و جاده ای طلب می کند از گاردریل استفاده شود.

ترافیک جاده ای باعث شده در حین تردد رانندگان به طریقی قصد دور زدن شلوغی را داشته باشند، که البته منجر به تصادف های زیادی خواهد شد. خوشبختانه گاردریل یک حریم و حد ترخص برای جاده تعیین می کند و از ایجاد هرج و مرج حین ترافیک جلوگیری خواهد کرد. در این مبحث گاردریل چیست و انواع آن را بررسی خواهیم کرد. خواهشمندیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

گاردریل چیست؟

در مبحث گاردریل چیست و انواع آن، ابتدا شکل ظاهری و ویژگی های فیزیکی گاردریل را بیان خواهیم کرد. برای تشریح بهتر می توان گفت که گاردریل مجموعه ای از فلزات محکمی است که در امتداد هم قرار گرفته اند. این فلزات تخت در کنار جاده و وسط آن ها نصب می شوند. گاهی اوقات گاردریل با عبارت جان پناه نیز شناخته می شود.

 

گاردریل چیست؟

 

شاید در ظاهر گاردریل تنها چند فلز ساده باشد، اما می توان جان افراد و سرنشین خودرو ها را حفظ کند. گاردریل یک قانون است که راننده را ملزم می کند، در یک چارچوب خاص حرکت کند.

اگر به جاده های کوهستانی دقت کرده باشید، آن ها درای پیچ و خمش های زیادی هستند، خودرو هایی که این مسیر را طی می کنند مدام در خطر انحراف قرار گرفته اند. زمانی که گاردریل در کنار جاده نصب شده باشد، راننده با خیال راحت از کناره های جاده عبور خواهد کرد. اما زمانی که هیچ گاردریلی در جاده نصب نشده است، شانه ی جاده مشخص نبوده و انحراف یک چرخ خودرو می تواند آن را به سقوط بکشاند.

اگر در طول ترافیک، راننده ها قصد سبقت را داشته باشند، وجود گارد ریل مانعی شده تا نتوانند عرض جاده را بپیمایند. هم چنین زمانی که گاردریل در کنار جاده قرار گرفته است و خودرویی با سرعت زیاد در حرکت می باشد، امکان انحراف آن بسیار زیاد می باشد. وجود گاردریل باعث شده تا یک مانع در مقابل خودرو قرار بگیرد و از پرت شدن آن جلوگیری کند.

گاردریل تنها چند فلز ساده نیست، بلکه مکانیزیمی است که از خطرات بسیار جاده ای می کاهد و رعایت قوانین را اجرا خواهد کرد. تا این قسمت از مبحث گاردریل چیست و انواع آن، به خوبی گارد ریل و مزیت های ناشی از آن را بیان کردیم. برای پرداخت به آیتم دوم یعنی انواع گاردریل ادامه مطلب را از دست ندهید.

انواع گاردریل

گاردریل محافظی برای جاده می باشد که بنا به مکانی که در آن قرار خواهد گرفت به انواع محتلف تقسیم می شود. که البته انواع گاردریل نیز دارای زیر مجموعه های مخلفی می باشند.

 

انواع گاردریل

 

  • گاردریل میانی : این گاردریل در وسط جاده نصب می شود. جاده هایی که دارای لاین های متعدد می باشند، برای جداسازی قسمت رفت از برگشت آن یک نوع گارریل خاص در میانه ی آن ها قرار خواهد گرفت که به آن گاردریل میانی می گویند.
  • گاردریل کناری: در دو طرف خیابان لازم است تا گاردریل نصب شود، این نوع از جان پناه تحت عنوان گاردریل کناری شناخته شده که وظیف حفاظت از کنار جاده و تعیین شانه ی جاده را دارد.
  • گاردریل ضربه گیر: این نوع از گاردریل شکل و ظاهر متفاوتی نسبت به بقیه گاردریل ها دارد. به شکل بشکه هایی هستند که کاملا از پلاستیک فشرده پر شده اند. گاردریل ضربه گیر انرژی جنبشی ناشی از سرعت بالای ماشین را دفع می کند و مانع از پرت شدت و یا تصادف های مختلف خواهد شد.

تا این قسمت از مبحث گاردریل چیست و انواع آن، تنها سه نمونه ی ساده از گاردریل را معرفی کردیم. اما همان گونه که ذکر شد، تنوع این گاردریل ها بیشتر می باشد که به صورت مختصر آن ها ذکر می کنیم.

 انواع گاردریل میانی:

  1. گاردریل انعطاف پذیر
  2. گاردریل نیمه صلب
  • حفاظ دو موجی با پایه ضعیف
  • نرده دو موجی
  • سه موجی
  • محافظ بتنی
  1. گاردریل صلب

انواع گاردریل کناری:

  1. گاردریل انعطاف پذیر
  • حافظ سه کابلی
  • گاردریل دو موج
  • گاردریل سه موج
  1. گاردریل نیمه صلب
  • سپر دو موج با پایه قوی
  • سپر سه موج با پایه قوی
  • سپر سه موج اصلاح شده
  • سپر قوطی شکل
  1. گاردریل صلب

در مبحث گاردریل چیست و انواع آن، به خوبی تمامی انواع گاردریل نام برده شده اند. این نمونه از گاردریل ها تنها در شکل ظاهری با هم دیگر تفاوت دارند. هدف اصلی آن ها حفاظت از جاده و خودرو ها می باشد. با توجه به نوع جاده و مدلی که دارد، یک گاردریل مناسب برای آن انتخاب خواهد شد و بدین صورت نیست که هر گاردریلی را در هر کجا که خواستیم نصب کنیم.

 

خرید انواع گاردریل

 

نحوه ی خرید انواع گاردریل

مجموعه آهن هایپر انواع آهن آلات هم چون میلگرد، پروفیل، لوله فولادی و… را از تولید کنندگان و یا تجار وارد کننده خریداری کرده و در بازار مصرف و فروش عرضه می کند. شرکت های بزرگ که پیمان راه سازی را انجام می دهند، با اطمینان کامل از محصولات جاده ایشان را خریداری می کنند. برای خرید انواع گاردریل می توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

جمع بندی

در مبحث گاردریل چیست و انواع آن، علاوه بر معرفی کامل گاردریل، انواع آن را نام بردیم. گاردریل یک ابزار و سازه ی کوچک می باشد که احداث آن در کنار جاده ها می تواند مزایای بسیار زیادی برای ترافیک جاده ای ایجاد کند. با وجود گاردریل رانندگان ملزم به رعایت قوانین جاده ای، ایجاد نظم و هم چنین رانندگی با احتیاط  هستند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ریل فولادی و دسته بندی های آن بر اساس کاربرد

https://ahanhyper.com//?p=25375

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *