امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه بازرگانی فولاد پردازان تکین

کارخانه بازرگانی فولاد پردازان تکین

کارخانه فولاد پردازان یکی از شرکت‌هایی که در صناعت فولاد کشور فعالیت می کند و محصولات با کیفیتی ارائه می‌دهد با ما همراه باشید تا با این شرکت بیشتر آشنا شوید.

شرکت بازرگانی فولاد پردازان تکین

شرکت بازرگانی فولاد پردازان تکین فعالیت خود را در سال 1386 و به منظور راه اندازی خط تولید ماشین ها و تجهیزات لازم در صنایع فولادی شروع کرد و با بهره مندی دانش تخصصی مدیران توانسته اند خدمات ویژه ای به مصرف کننده های داخلی ارائه دهند. این شرکت با کمک کارفرمایان و شرکت های تراز اول اروپایی توانسته پیمانکاری و اجرای پروژه های کلید در دست برسد.

کارخانه فولاد پردازان

این شرکت با قابلیت های فنی و موفقیت در اجرای دیگر پروژه های فولادی بر ان شد تا زمینه ورود به قسمت های دیگر صنعت را فراهم کند که برای محقق شدن این تصمیمات به انعقاد قرارداد همکاری با شرکت های اروپایی ودیگر تحولات ساختاری زمینه را برای فعالیت در بخش های مختلفی فراهم ساخته اند.

از جمله این پروژه ها اجرای پروژه کلید در دست صنایع تولید فولاد و خط نورد سرد و گرم فولاد و تولید فرو الیاژ، دیگر پروژه تأمین تجهیزات لازم برای پروژه فولادی در قالب قرارداد عاملیت تأمین و خرید پروژه و همچنین طراحی و ساخت قطعات سنگین و فوق سنگین صنایع فولادی است.

چشم انداز کارخانه بازرگانی فولاد پردازان تکین

کارخانه فولاد پردازان تکین برای اولین بار در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران شرکت کرد که هدف از این کار معرفی توانمندی ها و قابلیت در تأمین نیاز صنعت فولاد و همچنین تأمین قطعات و وسایل و همچنین انتقال تکنولوژی و دانش فنی به بخش های دیگر صنعت در داخل کشور است.

این شرکت با استفاده از شبکه های ارتباطی پیشرفته و نزدیک  با صاحبان تکنولوژی در کل جهان توانسته دسترسی به دانش روز را با بومی سازی در کشور فراهم کند.

شرکت بازرگانی فولاد پردازان تکین

این شرکت برای تبادل نظر و کسب اطلاعات بیشتر در پی ملاقات با دیگر دست اندر کاران صنعت فولاد در نمایشگاه هستند. از جمله تولیدات شرکت تکین تولید آهن اسفنجی از هماتیت کم عیار با روش احیای مستقیم با زغال سنگ کک نشو است.

این نوع سنگ اهن کم عیار از مواد اولیه باکیفیت پایین محسوب می شود که ارزش تجاری ندارد و این موضوع باعث کاهش چشمگیر هزینه های تولید می شود. دیگر فایده استفاده از این محصول حذف مرحله پر هزینه گندله سازی است که تاثیر زیادی در صرفه جویی اب می شود به دلیل شکل دانه بندی این محصول است. نکته مهم دیگر اینکه با استفاده از این محصول مرحله کک سازی حذف شده و همچنین در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

دیگر اقدامات این شرکت تولید اهن اسفنجی با عیار و بازیابی و درجه فلزی و ترکیب قابل قبول برای استفاده در کوره های ذوب و فولاد سازی است. از جمله طرح های دانش بنیان استفاده شده در این بخش اجرای طرح پایلوت است که با سرمایه ای کم در مقابل سرمایه گذاری های عظیم در صنعت فولاد است که برای اولین بار در کشور اجرا شده است. همچنین علاوه بر فروش محصولات تولیدی این شرکت میتوان دانش فنی به دست آمده در این صنعت را هم به دیگر تولید کنندگان داخلی و خارجی فروخت.

محصولات کارخانه فولاد پردازان تکین

از جمله محصولات تولیدی در شرکت بازرگانی فولاد پردازان تکین به این شرح است:

  • فولادهای مقاوم درعملیات حرارتی
  • فولاد های مناسب ابزار سرد کار
  • فولاد فنری
  • فولاد سمانتاسیون
  • فولاد مناسب ابزار گرم کار
  • قالب های پلاستیک
  • فولاد های مقاوم در برابر دمای بالا
  • فولاد های ابزار کربنی
  • فولاد های ضد زنگ
  • فولاد های نسوز
  • فولاد های تندبر
  • همچنین فولاد های ساختمانی
  • فولاد های کربنی

برای خرید محصولات شرکت بازرگانی فولاد پردازان تکین می توانید از فروشگاه اینترنتی هایپر آهن استفاده کنید و خریدی بی نظیر را تجربه کنید.

فولاد سمانتاسیون

یکی از محصولات تولیدی شرکت فولاد تکین فولاد سمانتاسیون است که این نوع فولاد به دو دسته سمانته نیکل دار و سمانته غیر نیکل دار تقسیم می شوند که میتوان فولاد 1.7131 را دسته سمانته های غیر نیکل دار به شمار آورد.

به طور کلی سمانته یعنی سختکاری سطحی است که یک عملیات حرارتی است سطح نمونه مورد نظر را سخت می کند و در مغز نمونه تأثیری ایجاد نمی کند که به آن سطح سخت و مغز چقرمه گفته می شود. این نوع فولاد در دمای 880 تا 980 درجه سانتی گراد کربن دهی می شود در دمای 780 تا 820 هم سطح ان سخت می شود و در دمای 150 تا200 درجه سانتی گراد هم تمپر می شوند.

محصولات کارخانه فولاد پردازان تکین

از جمله موارد استفاده این نوع فولاد در چرخ های دندانه دار و اجزا فرمان است. باید توجه داشت که مقدار کربن به کار رفته در فولاد سمانته کم و در حدود 0.3 درصد است این محصول علاوه بر کربن آلیاژهایی مثل منگنز و سیلیسیم و کرم و مولبیدن و نیکل را هم دارد که در مرحله کربن دهی تولید می شوند و چون درصد فولاد در این محصول کم است بعد از مرحله حرارت دهی سختی بالایی نخواهد داشت و برعکس اگر فولاد پر کربن تحت حرارت قرارگیرد از سختی بالایی برخوردار خواهد بود.

حداکثر نفوذ  کربن در سطح فولاد 2 میلی متر است. این نوع سمانته ها مقاومت بالایی نسبت به سایش دارند و همچنین مقاومت بالایی هم نسبت به ضربه دارند. فولاد های سمانته نسبت به استاندارد به کار رفته دو دسته هستند.

 در نوع اول به دلیل وجود کروم و نیکل بالا در برابر فشارو اصطکاک مقاومت بالایی دارند. که از آن در ساخت چرخ دنده پیستون و میله های هزار خارو گژن پین میل فرمانو مواردی دیگر استفاده می شود. وهمچنین با پلیش کاری عالی در صنایع ملامین و پلاستیک استفاده می شوند.

از نوع دوم سمانته در ساخت قطعاتی که دارای سطحی سخت و مغزی نرم دارند استفاده می شود مانند چرخ دنده و میل فرمان و کرانویل و پیتیون و غیره استفاده می شود و همچنین در پوسته های فک اسیاب و میل جک های هیدرو لیکی هم استفاده می شود.

انجام فرایند حرارتی سطحی شامل سطح وسیعی از روش های متفاوت است که برای بالا بردن سختی و بهبود مقاومت سایشی و بالارفتن مقاومت نسبت به خستگی و حتی مقاومت در مقابل خوردگی استفاده می شود و این در حالی است که خواص درونی قطعه هیچ تاثیری ندارد. برای پوشش دهی با استفاده از روش سمانتاسیون بسته ای که برای ایجاد یک پوشش نفوذی است برای پوشش کروم روی سه نوع فولاد کربنی ساده کاربرد دارد.

در این عملیات اثر متغیر هایی مانند زمان و مقدار کربن بررسی می شود. فولاد هایی با درصد کربن 4 و 13و 45 هستند در زمان 2 و 4 و 6 و 8 و 10 ساعت در عملیات  کروم دهی قرار می گیرند.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد پردازان تکین با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر