امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه کویر کاشان

کارخانه کویر کاشان

کویر کاشان یکی از کارخانه های تولیدی در زمینه فولاد می باشد که در بخش آران و بیدگل از توابع کاشان تاسیس شده است. این کارخانه تولیدی را بسیاری از افراد با نام سپید فراب کویر در ذهن دارند زیرا در انتهای دهه 70 شمسی با این نام به بهره وری رسید اما در سال های بعد به دلیل تغییرات ساختار، نام خود را تغییر دارد.

کویر کاشان از سال 1386 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و محصولات فراوانی اعم از محصولات ساختمانی چون میلگرد، محصولات فولادی و … را وارد بازار نمود. از لحاظ کیفیت، فولاد های تهیه شده توسط این کارخانه دارای ارزش متوسطی می باشند.

به صورت کلی می توان بیان داشت که میلگرد های مورد استفاده در صنایع ساختمانی که توسط این کارخانه تولید می شوند در دو دسته ساده و آجدار طبقه بندی می گردند.

 

کویر کاشان

آشنایی با کارخانه فولاد کویر کاشان:

همانگونه که در بالا عنوان شد کارخانه کویر کاشان، کمتر از سی سال است که به صورت رسمی در حال فعالیت می باشد اما توانسته است در مدت فعالیت خود، رکوردهای بی نظیری را ثبت نماید. به گونه ای که در که در سال 1390 ظرفیت تولیدات خود را به دو برابر رسانیده و رکورد خوبی از خود به جای گذاشت. تاسیس این کارخانه در منطقه محروم کاشان گزینه خوبی بود که فرصت درآمدزایی و اشتغال زایی را برای جوانان کشور فراهم آورد. خوشبختانه با تکیه بر همت همین جوانان کشور ایران به درجه ای از خود اتکایی رسیده است که نیازی به وارد نمود فولاد و میلگرد به داخل نمی باشد. به صورت کلی محصولات این کارخانه خوشنام به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • میلگردهای ساده:

میلگرد های ساده بیشتر با عنوان مفتون در بازار شناخته می شوند و هیچگونه آج یا برآمدگی بر روی آن وجود ندارد.

کارخانه فولاد کویر کاشان

  • میلگردهای آجدار:

میلگرد های آجدار در دسته های میلگرد A1 تا میلگرد A4 در بازار وجود دارند و دارای برش های عرضی بر روی مفتول های گروه قبل هستند که حالت آج داری را ایجاد می نماید.

البته باید در نظر داشته باشید که محصولات کارخانه کویر کاشان همگی دارای استانداردهای لازم در بازارهای بین المللی هستند به همین دلیل انواع گواهینامه های استاندارد ملی، مدیریت برند، مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و .. را توانسته است، دریافت نماید.

این کارخانه برای اینکه بتواند به جایگاه خوبی از لحاظ تولید فولاد برسد، انواع آزمایشگاه ها و واحدهای ارزیابی کیفیت را در کارخانه ایجاد نموده است تا بتواند سطح کیفی مواد را بالا ببرد. واحدهایی چون واحد آنالیز شیمیایی، واحد تست مکانیکی و متالوگرافی از این دست واحد ها می باشند.

چرا محصولات کارخانه کویر کاشان گزینه خوبی در بازار می باشند؟

این واحد صنعتی هم اکنون محصولات فراوانی را به بازار عرضه می دارد و خوشبختانه مورد توجه عموم نیز قرار گرفته است. از جمله مزایای محصولات فوق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع میلگرد ها با شیارها و ضریب های فولاد در این کارخانه تولید می شوند. با توجه به اینکه میلگردها می توانند هم به صورت آجدار و هم به صورت ساده باشند لذا نیاز خیل عظیمی از مصرف کنندگان در بازار را می تواند برآورده نماید.
  • با توجه به این که میلگردهای این کارخانه استاندارد های لازم در صنعت ساختمان را دارند لذا با تهیه آن می توان در هزینه های جانبی صرفه جویی نمود تا دیگر نیاز به خرید میلگردهای بیشتر برای افزایش استحکام نباشد.
  • در حال حاضر انواع میلگردهایی که در بازار وجود دارند دارای طولی بین 9 تا 12 متر می باشد اما این کارخانه می تواند در شرایط سفارشی، میلگردهای طویل تر را نیز تولید نماید. با این کار هزینه ها برای پیمانکاران بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

آشنایی با کارخانه فولاد کویر کاشان

  • با توجه به اینکه فولاد تهیه شده در این واحد گزینه مقبولی در بازار می باشد لذا می توان انتظار داشت که با راه اندازی فاز دوم کارخانه، فرصت اشتغال زایی خوبی برای جوانان این مرز و بوم ایجاد شود.
  • بسیاری از مصرف کنندگان که فولاد کارخانه مذکور را به کار گرفته اند، در عمل بیان می داند که این فولاد ها دارای قابلیت جوشکاری بوده و استحکام بالایی می باشند لذا ترس و نگرانی برای استفاده از آنها در پروژه های عظیم و حساس وجود ندارد.

کارخانه کویر کاشان

جمع بندی:

خوشبختانه امروزه کشور ما در زمینه تولید فولاد جایگاه خوبی را در منطقه و حتی در جهان دارد. کارخانه فولاد کویر کاشان با اینکه در منطقه محرومی تاسیس شده است اما خوشبختانه به جایگاهی رسیده است که امروزه نام آن را می توان در کنار کارخانه های بزرگ مشاهده کرد. فرصت اشتغال زایی خوب این مجموعه باعث شده تا مشکل بیکاری افراد متخصص بسیاری برطرف گردد. از سوی دیگر فعالیت های مستمر و بازخورد خوب آن منجر شده است تا ارز کمتری از کشور برای تهیه فولاد خارج شود. انتظار می رود در آینده با بهره برداری از فازهای بعدی کارخانه شاهد پیشرفت های بیش از پیش آن باشیم.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر