امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه پولاد کف

کارخانه پولاد کف

در این مطلب قصد داریم که یکی از  گروه‌های صنعتی معروف را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با گروه صنعتی پولاد کف

گروه صنعتی پولاد کف از دسته گروه‌های صنعتی قدیمی ایران می‌باشد. تاسیس این کارخانه به سال ۱۳۵۸ خوشیدی بر می‌گردد. این مجموعه با وجود شرکتی به اسم  روتین کف موجودیت خود را در سال گفته شده اعلان داشت.

 

گروه صنعتی پولاد کف

 

روتین کف از گروه‌های صنعتی معروف واقع در استان فارس است. کار روتین کف عرضه‌ی تیرچه و بلوک به سراسر کشور می‌باشد.

امروزه اغلب کارهایی مانند جوشکاری‌ها با دستگاه‌ها انجام می‌شود. اما در سالیان نه چندان دور اعمالی مانند جوشکاری دستی شکل می‌گرفت. شرکت پولاد کف در سال ۱۳۶۳ شروع به رکورد زدن برای آغاز ماشینی شدن دستگاه‌ها کرد و دیری نپایید که بیشتر جوشکاری‌ها به طریق ماشینی در این شرکت انجام شد.

گروه صنعتی پولاد کف

به تقریب تا سال ۱۳۶۷ تمام سیستم‌های پولاد کف به سیستم‌های پیشرفته مجهز شدند که البته این انتهای پیشرفت این شرکت نبود. در واقع پیشرفت اصلی صنایع کشور ما  با اتمام جنگ تحمیلی شروع شد.  صنایع کشور ما و به خصوص پولاد کف پس از طی جنگ مرتب بزرگ و بزرگ‌تر شد.

تولید میلگرد با سقف کامپوزیتی

تولید میلگرد کم کم به مرحله‌ی کامپوزیتی رسید.همچنین تقاضا برای این خرید افزایش یافت. در پی این افزایش تقاضا یک خط تولید جدید از سوی شرکت پولاد کف برای تولید میلگرد به راه افتاد. این خط جدید تولید توانست به حدی پیشرفت کند که در سال ۱۳۸۷ در جهان جزء  برترین تولید کننده‌ها معرفی شد.

پیشرفت بیشتر گروه پولاد کف

خوب است بدانید گروه پولاد کف فقط یک شرکت صنعتی نیست. بلکه این شرکت مجامعی مانند گردشگری را نیز در خود جای داده است. اصلا به همین دلیل به این شرکت گروه پولاد کف گفته می‌شود.

اولین مجموعه ‌تفریحی این شرکت در استان سیستان و بلوچستان واقع می‌باشد. گفته می‌شود نخستین تلکابینی که در جنوب کشور نصب شد از سمت این شرکت بوده است. بسیاری می‌گویند این تلکابین تنها تلکابینی است که بعد از انقلاب احداث گردیده. البته بعضی هم می‌گویند این تلکابین تنها تلکابینی هست که  برای ورزش‌های زمستانی به کار می‌رود.

البته جذابیت وسیله‌های تفریحی زمسانی پولاد کف به تلکابین منتهی نمی‌شود و در این مجموعه گردشگری انواع وسیله‌های تفریحی مانند ماشین اسکوپ  و همچنین تله اسکی موجود است. خارج از تفریحات زمستانی این مجموعه به زمین کارتینگ نیز مجهز می‌باشد. علاوه بر این شما می‌توانید از اسب سواری، دوچرخه سواری، قایق سواری و موتور سواری نیز در این مکان لذت ببرید.

 خدمات مجتمع صنعتی پولاد کف

این مجموعه دارای چندین هتل و مهمانسرای است. در این قسمت از مجموعه چندین زمین بیلیارد نیز نهادینه شده است.

خرپای میلگردی

در صنعت ساخت و ساز نزدیک به هشتاد درصد سقف‌ ساختمان‌ها با استفاده از بلوک و خرپای میلگردی ساخته می‌شود. این امر بنا بر سرعت بالا و مزیت‌‌های اقتصادی، موجب گشته است سازندگان و مهندسان زیادی از آن استقبال کنند. خرپای ساده از اتصال چند میله که به صورت مستقیم به هم متصل شده‌اند، تشکیل می‌شود. خرپای میلگردی با استاندارد 1_2909 تولید می‌گردد.

 زمانی که میلگردهای بالایی، عرضی، کششی زیرین به یکدیگر قلاب شوند، ایستایی مناسبی جهت اجرا و حمل به دست می‌آورند که به شکل دستی جوشکاری می‌شوند. توجه داشته باشید که امروزه این فرایند به صورت ماشینی و مکانیزه هم تولید می‌گردد.

میلگردهایی با درصد کربن پایین به صورت نورد سرد ساخته می‌شوند و به شکل قرقره بسته بندی می‌گردند.

ماشین‌های خرپاسازی به صورت اتوماتیک در ادامه فرایند خم کاری شده و سیستم‌های هیدرولیک جوشکاری به یکدیگر وصل می‌شوند. در نهایت خرپاهای تولیدی در مقاطع و اندازه‌های متفاوت بسته بندی می‌شوند.

میلگرد کارخانه پولاد کف

خرپاهای کارخانه پولاد کف به چند دسته ساده، مرکب، پیچیده و مبهم تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. این خرپاها در ساخت سقف‌های سبک، قطعات پیش ساخته بتنی، نگهدارنده شبکه‌ها، به کار رفتن در شناژهای عمودی و افقی کار برد دارند.

قیمت محصولات پولاد کف

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که مجموعه‌ی فولاد کف را به طور کامل به شما معرفی کنیم. در ابتدای مطلب شما را با کلیات این گروه آشنا کردیم و در اواسط مطلب هم درباره پیشرفت این مجموعه صحبت کردیم. در آخر هم به شما درباره مجموعه گردشگری پولاد کف گفتیم.

اگر مایل به آشنایی با مجموعه‌هایی این چنینی هستید مطالب آینده‌ ی ما را نیز دنبال کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه پولاد کف با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر