امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
یزد و کارخانه های فولادی این استان

یزد و کارخانه های فولادی این استان

یزد، استانی با جمعیت حدود یک میلیون و دویست هزار نفر و مساحت حدود 75000 کیلومتر مربع در مرکز ایران واقع شده و مرکز آن شهرستان یزد می‌باشد.

فهرست کارخانه‌های فولادی کشور در استان یزد که شرکت آهن هایپر نمایندگی فروش محصولات آن را برعهده دارد عبارت است از:

آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد آلیاژی یزد، فولاد الماس یزد، فولاد آلیاژی ایران، صنایع نورد میلاد یزد، فولاد بافق یزد، فولاد سرمد ابرکوه، فولاد حدید یزد، فولاد سازان کیوان یزد، فولاد یزد (فولاد احرامیان یزد) و مجتمع فولاد اردکان.

 

آهن و فولاد ارفع

شرکت آهن و فولاد ارفع، سال 1383 در تهران و کارخانه زیر مجموعه آن در استان یزد، کيلومتر 25 جاده اردكان به نائين تأسیس شد. این کارخانه دارای 6 واحد می‌باشد که شرح فعالیت‌های آنها به شرح ذیل است:

  • واحد احیا مستقیم (جهت تبدیل گندله به آهن اسفنجی) با ظرفیت 800 هزار تن در سال
  • واحد فولاد سازی (جهت تبدیل آهن اسفنجی به شمش فولاد) با ظرفیت 800 هزار تن
  • پست عظیم برق 400/230 کیلولت با قدرت 630 مگاوات
  • پست داخلی برق 230/33/10 کیلوولت با قدرت 230 مگاوات
  • واحد تولید اکسیژن و ازت و آرگون
  • واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه

محصولات کارخانه آهن و فولاد ارفع عبارتند از: شمش فولاد، آهن اسفنجی و بریکت آهن اسفنجی.

 

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

شرکت آهن فولاد غدیر ایرانیان یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در حوزه تخصصی صنعت و معدن است که سال 1385 تأسیس شد.

شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ مجموعه فولاد غدیر که در حوزه تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کنند، عبارتند از: فولاد آلیاژی ایران، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، سنگ آهن گهر زمین، فولاد غدیر نی‌ریز، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، توسعه فولاد قشم، شرکت‌های زیر مجموعه در حوزه آلومینیوم، مجتمع آلومینیوم جنوب، شرکت‌های حوزه اکتشاف، اکتشاف معادن و صنایع غدیر و سایر شرکت‌های صنعتی موتوژن.

 

یزد و کارخانه های فولادی این استان | یزد، استانی با جمعیت حدود یک میلیون و دویست هزار نفر و مساحت حدود 75000 کیلومتر مربع در مرکز ایران واقع شده و مرکز آن شهرستان یزد می‌باشد.

 

محصولات شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان عبارتند از:

آهن اسفنجی، بریکت و محصولات جانبی آن نرمه آهن اسفنجی، نرمه گندله و لجن آهن اسفنجی محصولات تولیدی این شرکت می‌باشند.

 

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سال 1371 تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در تهران قرار دارد و مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در استان یزد، حاشیه کویر ساغند واقع شده است. مجتمع معدنی این کارخانه شامل معدن چادرملو وکارخانه فرآوری کنسانتره است، مجتمع صنعتی آن شامل کارخانه گندله سازی اردکان، کارخانه فولادسازی، کارخانه احیاء مستقیم و نیروگاه چادرملو می‌باشد.

محصولات مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو عبارتند از:

گندله، کنسانتره سنگ آهن، کنسانتره فسفری و سنگ آهن دانه بندی.

 

فولاد آلیاژی یزد

کارخانه فولاد آلیاژی یزد سال ۱۳۶۹ تأسیس شد. عمده ترین محصولات این کارخانه، انواع میلگرد آهنی و فولادی می‌باشد.

محصولات کارخانه فولاد آلیاژی یزد عبارتند از:

میلگرد تابگیری شده با قطر ۱۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر، میلگرد کشیده شده با قطر ۱۰ تا ۶۰ میلی‌متر، میلگرد پولیش شده با قطر ۱۰ تا ۶۰ میلی‌متر، میلگرد تست شده با قطر ۲۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر، میلگرد پوسته برداری شده (پیل شده) با قطر ۲۰ تا ۸۰ میلی‌متر، تسمه نوردی با ضخامت ۲۵ تا ۶۰ میلی‌متر و عرض ۲۵ تا ۱۶۰ میلی‌متر، تسمه تابگیری شده با ضخامت ۵ تا ۶۰ میلی‌متر و عرض ۲۵ تا ۱۲۰ میلی‌متر، چهارگوش لب گرد از ۴۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر و از ۴۵ تا ۱۲۰ میلی‌متر.

 

فولاد الماس یزد

کارخانه الماس یزد یکی از کارخانه‌های تابعه گروه صنعتی شکفته است که سال 1393 در شهرستان یزد، شهرک صنعتی اشگذر مورد بهره برداری قرار گرفت. در حال حاضر، ظرفیت تولید انواع فولاد در این کارخانه 60 هزار تن در سال است.

محصولات کارخانه فولاد الماس یزد عبارتند از: انواع مقاطع فولادی سنگین و نیمه سنگین (نبشی و ناودانی).

 

فولاد آلیاژی ایران (یزد)

شرکت فولاد آلیاژی ایران، سال 1378 تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در تهران و کارخانه آن در شهرستان یزد قرار دارد. این کارخانه یکی از مدرنترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی در دنیا و بزرگترین تولید کننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود.

محصولات کارخانه فولاد آلیاژی ایران عبارتند از:

میلگرد تابگیری شده با قطر ۱۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر، میلگرد کشیده شده با قطر ۱۰ تا ۶۰ میلی‌متر، میلگرد پولیش شده با قطر ۱۰ تا ۶۰ میلی‌متر، میلگرد تست شده با قطر ۲۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر، میلگرد پوسته برداری شده (پیل شده) با قطر ۲۰ تا ۸۰ میلی‌متر، تسمه نوردی با ضخامت ۲۵ تا ۶۰ میلی‌متر و عرض ۲۵ تا ۱۶۰ میلی‌متر، تسمه تابگیری شده با ضخامت ۵ تا ۶۰ میلی‌متر و عرض ۲۵ تا ۱۲۰ میلی‌متر، چهارگوش لب گرد ۴۰ تا ۱۶۰ میلی‌متری و ۴۵ تا ۱۲۰ میلی‌متری.

 

صنایع نورد میلاد یزد

شرکت صنایع نورد میلاد یزد، سال 1368 با هدف تولید انواع لوله و پروفیل در استان یزد تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۸۳ به شهرک صنعتی خضرآباد یزد منتقل شد و با احداث چندین فاز به بهره برداری رسید. این مجموعه، در حال حاضر یکی از کامل ترین مجموعه کارخانه‌های تولید انواع مقاطع فولادی گرم و سرد در سطح کشور می‌‌باشد.

سال ۱۳۹۰ فاز دوم این کارخانه با تولید انواع نبشی، ناودانی و میلگرد صنعتی از قطر ۳۸ الی ۱۰۰ میلی‌متر راه‌اندازی گردید.

 

یزد و کارخانه های فولادی این استان

 

محصولات شرکت صنایع نورد میلاد یزد عبارتند از: انواع نبشی، ناودانی و میلگرد.

 

فولاد بافق یزد

پروژه‌ مجتمع فولاد بافق در راستای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در سال 1390 به بخش خصوصی واگذار گردید. واحد تولیدی این مجتمع شامل کارخانه گندله ‌سازی، کارخانه احیاء مستقیم، کارخانه ذوب و ریخته‌گری، کارخانه نورد میلگرد و کارخانه نورد مقاطع است.

محصولات مجتمع فولاد بافق یزد عبارتند از: میلگردهای فولادی گرید A3 از سایز 8 الی 32 به صورت آلیاژی شده.

 

فولاد سرمد ابرکوه

شرکت فولاد سرمد ابرکوه سال 1391 در یزد به بهره برداری رسید.

محصولات کارخانه فولاد سرمد ابرکوه عبارتند از: میلگرد در سایزهای 8 الی 32 و شمش فولادی.

 

فولاد حدید یزد

شرکت فولاد حدید یزد، سال 1382 در شهرک صنعتی یزد تأسیس شد.

 

یزد و کارخانه های فولادی این استان | یزد، استانی با جمعیت حدود یک میلیون و دویست هزار نفر و مساحت حدود 75000 کیلومتر مربع در مرکز ایران واقع شده و مرکز آن شهرستان یزد می‌باشد.

 

محصولات فولاد حدید یزد عبارتند از: میلگردهای ساختمانی و صنعتی، نبشی وگلوله‌های فولادی.

 

فولاد سازان کیوان یزد

شرکت فولاد سازان کیوان یزد سال 1387 در یزد، فعالیت خود را با تولید شمش‌های سبک فولادی آغاز نمود.

محصولات فولاد سازان کیوان یزد عبارتند از: انواع مختلف شمش فولادی استاندارد، انواع تیر آهن و انواع میلگرد.

 

نورد یزد (فولاد احرامیان یزد)

شرکت فولاد یزد سال 1359 در یزد تأسیس شد. مجتمع نورد فولاد صنعتی و ساختمانی، سال 1375 با ادامه فعالیت‌های شرکت فولاد یزد تأسیس شد.

محصولات فولاد یزد (فولاد احرامیان یزد) عبارتند از: میلگردهای آجدار، میلگرد ساده، مفتول‌های صنعتی و ساختمانی، تسمه فابریک، تیرآهن، خرپا میلگردی، کنسانتره، سنگ آهن، گازهای صنعتی، شافت پولیشی، شافت رو تراش، شاف کشش شده.

 

مجتمع فولاد اردکان

شرکت فولاد اردکان، سال 1390 فعالیت خود را آغاز نمود و سال 1399در کیلومتر 25 جاده اردکان به نایین، مورد بهره برداری قرار گرفت. بخش‌های تولیدی این کارخانه شامل واحد کنسانتره، واحد گندله‌سازی، واحد تولید آهن اسفنجی، واحد ذوب و فولاد و کارخانه نورد می‌باشد. ظرفیت تولید سالیانه آهن اسفنجی در این کارخانه، بالغ بر 960.۰۰۰ تن می‌باشد.

 

یزد و کارخانه های فولادی این استان | یزد، استانی با جمعیت حدود یک میلیون و دویست هزار نفر و مساحت حدود 75000 کیلومتر مربع در مرکز ایران واقع شده و مرکز آن شهرستان یزد می‌باشد.

 

محصولات مجتمع فولاد اردکان عبارتند از: آهن اسفنجی با روش احیاء مستقیم سنگ‌‌آهن یا گندله.

مقالات مرتبط:

کارخانه های خوزستان

کارخانه های تولید میلگرد یزد

کارخانه های تولید تیرآهن یزد