امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کرمان و کارخانه های فولادی این استان

کرمان و کارخانه های فولادی این استان

کرمان، استانی در جنوب شرقی ایران با مساحتی حدود 183 هزار کیلومتر مربع می‌باشد. این استان از شمال به استان‌های خراسان جنوبی و استان یزد، از شرق به استان سیستان و بلوچستان، از غرب به استان فارس و از جنوب به استان هرمزگان منتهی می‌شود.

فهرست کارخانه‌های فولادی کشور در استان کرمان که شرکت آهن هایپر نمایندگی فروش محصولات آن را برعهده دارد عبارت است از: احیاء استیل فولاد بافت کرمان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، جهان فولاد سیرجان، ذوب آهن و نورد کرمان، سیرجان حدید جنوب، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد بوتیای ایرانیان، فولاد سیرجان ایرانیان، فولاد زرند ایرانیان و فولاد مشیز بردسیر.

 

احیاء استیل فولاد بافت کرمان

شرکت احیاء استیل فولاد بافت کرمان، سال 1394 در کرمان، کیلومتر 12 جاده بافت – سیرجان تأسیس شد. فاز اول این کارخانه، سال 1397 و فاز دوم با تولید 25 میلیون تن گندله به بهره برداری رسید. این شرکت، با تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های تولید این محصول در کشور به شمار می‌آید.

 

کرمان و کارخانه های فولادی این استان | کرمان، استانی در جنوب شرقی ایران با مساحتی حدود 183 هزار کیلومتر مربع می‌باشد. این استان از شمال به استان‌های خراسان جنوبی و استان یزد، از شرق به استان سیستان و بلوچستان، از غرب به استان فارس و از جنوب به استان هرمزگان منتهی می‌شود.

 

محصولات کارخانه احیاء استیل فولاد بافت کرمان عبارت است از: آهن اسفنجی و بریکت سرد.

 

توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)

شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه سال 1386 با هدف سرمایه گذاری، اکتشاف، استخراج و تولید مصالح فولادی تأسیس شد. این شرکت دارای 11 شرکت تابعه می‌باشد. شرکت فولاد زرند ایرانیان، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان و شرکت فولاد بوتیای ایرانیان از جمله این شرکت‌ها هستند.

 

جهان فولاد سیرجان

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان، سال 1388 با هدف تولید سالیانه 6 میلیون تن محصولات فولادی، در سیرجان به بهره برداری رسید. احداث دو کارخانه احیاء به ظرفیت 2 میلیون تن آهن اسفنجی، دو کارخانه ذوب و ریخته گری با ظرفیت 2 میلیون تن شمش فولادی و سه کارخانه نورد و فولاد آلیاژی به ظرفیت 2 میلیون تن محصولات نوردی و آلیاژی از برنامه‌های آتی این شرکت می‌باشد.

اصلی ترین محصولات جهان فولاد سیرجان، انواع آهن اسفنجی، بریکت سرد، شمش فولادی و انواع میلگرد می‌باشد.

محصولات مجتمع جهان فولاد سیرجان عبارتند از:

  • آهن اسفنجی: ترکیب شیمیایی آهن اسفنجی 89.88 درصد آهن، 1.7 درصد کربن، بیش از 3 درصد دی اکسید سیلیسیم، 0.7 تری اکسید آلومینیوم، 0.008 درصد گوگرد و 0.05 فسفر.
  • بریکت سرد با ابعاد 3*3*5 سانتی‌متر.
  • انواع شمش بیلت: انواع شمش بیلت در مقطع 130*130، 150*150 و 180*180 و به طول 6 تا 12 متر
  • میلگرد: میلگردهای ساده (س 240)، آجدار مارپیچ (آج 340) وآجدار جناغی (آج 400) مطابق با استاندارد ملی شماره 3132. لازم به ذکر است تولید میلگردهای آجدار جناغی به روش عملیات حرارتی
    Quench-Temper ، برای بهبود خواص مکانیکی از تولیدات این شرکت می‌باشد.

 

ذوب آهن و نورد کرمان

مجتمع ذوب آهن و نورد کرمان، سال ۱۳۸۵ و در 4 فاز تأسیس شد. فاز اول سال 1387 و فاز دوم با فعالیت در زمینه ذوب و ریخته گری، سال 1389 به بهره برداری رسید. فاز سوم این کارخانه با فرآوری و تأمین مواد ذوب و ریخته گری و فاز چهارم، سال ۱۳۹۱ با ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن شمش فولادی و ۳۵۰ هزار تن انواع میلگرد A3  شروع به فعالیت نمود. مجتمع ذوب آهن و نورد کرمان شامل 3 کارخانه ذوب، نورد و غبارگیر می‌باشد.

 

کرمان و کارخانه های فولادی این استان | کرمان، استانی در جنوب شرقی ایران با مساحتی حدود 183 هزار کیلومتر مربع می‌باشد. این استان از شمال به استان‌های خراسان جنوبی و استان یزد، از شرق به استان سیستان و بلوچستان، از غرب به استان فارس و از جنوب به استان هرمزگان منتهی می‌شود.

محصولات کارخانه ذوب آهن و نورد کرمان عبارتند از:

  • تولید شمش در گریدهای3sp،4sp ، 5sp
  • تولید انواع میلگرد در گریدهای 340،350،400،450
  • انواع میلگرد آجدار A3 با سایز 8 الی 40.

 

سیرجان حدید جنوب

شرکت سیرجان حدید جنوب، سال 1388 تأسیس شد. خط تولید میلگرد استاندارد سال 1392 و خط تولید شمش در سال 1394 به بهره برداری رسید. در حال حاضر، کارخانه سیرجان حدید جنوب یکی از تولیدکنندگان بزرگ انواع میلگردهای A2 و A3 با سایزهای 1۰-۳۲ محسوب می‌شود.

محصولات کارخانه سیرجان حدید جنوب عبارتند از:

میلگرد آجدار به صورت کلاف یا شاخه‌ای از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژ با سایزهای ۱۲ الی ۳۲

میلگرد شاخه‌ای مطابق با مشخصات استاندارد DIN488 و با مشخصه آج ۳۴۰، آج ۴۵۰ و آج ۵۰۰

شایان ذکر است علامت اختصاری میلگرد سیرجان حدید H/SIRJAN  که به فاصله یک متری بر روی محصولات این شرکت حک می‌شود نشانگر اصالت محصول و غیر تقلبی بودن آن است.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سال 1384 در شهرستان سیرجان به بهره برداری رسید. و در حال حاضر، کارخانه معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله بزرگترین تولیدکننده این محصولات در کشور می‌باشد.

شرکت گل گهر سیرجان دارای واحدهای استخراج معدن به شرح زیر می‌باشد:

خطوط ۱، ۲ و ۳ (کارخانه تغلیظ) با ظرفیت ۶ میلیون تن در سال

خط ۴ (تولید کنستانتره آهن) با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال

خطوط ۷،۶،۵ فرآوری با ظرفیت ۶ میلیون تن در سال

 

محصولات کارخانه معدنی و صنعتی گل گهر عبارتند از: گندله سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، سنگ ‌دانه ‌بندی شده

 

کرمان و کارخانه های فولادی این استان

 

فولاد بوتیای ایرانیان

شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، سال 1390 با سرمایه گذاری شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی میدکو به
بهره برداری رسید. این شرکت اقدام به ایجاد کارخانجات تولید کنسانتره،گندله، احیا مستقیم، فولاد سازی و ریخته‌گری و نیروگاه سیکل ترکیبی 450 مگاواتی نموده است. شایان ذکر است واحد گندله سازی به بهره برداری رسیده است و بهره برداری از سایر واحدهای تولیدی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

محصولات مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان عبارت است از: گندله

فولاد سیرجان ایرانیان

شرکت فولاد سیرجان (فولاد سیرجان ایرانیان)، سال 1388 در کرمان تأسیس شد و سپس به فولاد سیرجان ایرانیان تغییر نام داد. استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن واگذار شده، تولید کنسانتره سنگ آهن در شهرستان سیرجان با عیار %68 با ظرفیت سالانه 4 میلیون تن، تولید گندله سنگ آهن با ظرفیت 2.5 میلیون تن درشهرستان سیرجان، تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 1میلیون تن در شهرستان بردسیر و تولید شمش فولادی با ظرفیت 1 میلیون تن در شهرستان بردسیر از فعالیت‌های اصلی این شرکت می‌باشد.

محصولات کارخانه فولاد سیرجان ایرانیان عبارتند از: کنستانتره، گندله سنگ آهن، آهن اسفنجی و بریکت و شمش فولادی.

فولاد زرند ایرانیان

شرکت فولاد زرند ایرانیان، سال 1387 با سرمایه‌گذاری شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در کرمان تأسیس شد. این مجتمع دارای کارخانه‌های کنسانتره سنگ آهن، کارخانه گندله سازی سنگ آهن، معدن سنگ آهن، مجتمع‌های کک‌سازی ۱ و ۲ و پالایشگاه‌ها، معادن ذغال سنگ خمرود و مجتمع فولاد می‌باشد.

 

کرمان و کارخانه های فولادی این استان | کرمان، استانی در جنوب شرقی ایران با مساحتی حدود 183 هزار کیلومتر مربع می‌باشد. این استان از شمال به استان‌های خراسان جنوبی و استان یزد، از شرق به استان سیستان و بلوچستان، از غرب به استان فارس و از جنوب به استان هرمزگان منتهی می‌شود.

 

محصولات مجتمع فولاد زرند ایرانیان عبارتند از: سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله سنگ آهن، زغال سنگ کک شو و کک متالورژی.

فولاد مشیز بردسیر

شرکت فولاد مشیز بردسیر، اولین مجتمع فولادی جنوب شرق کشور و یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ جهاد نصر کرمان است که سال 1369 در شهرستان بردسیر تأسیس شد. در حال حاضر، کارخانه فولاد مشیز بردسیر قابلیت تولید سالانه ۱۵۰،۰۰۰ تن انواع میلگرد و ۴۲۰،۰۰۰ تن شمش فولادی استاندارد دارد. این کارخانه با ۲۵ سال فعالیت در زمینه تولید محصولات فولادی، یکی از بزرگترین تکمیل کنندگان زنجیره تولید فولاد می‌باشد.

 

محصولات کارخانه فولاد مشیز بردسیر عبارتند از: میلگردهای سایز ۱۰ تا ۳۲ و میلگرد آجدار از سایز ۸ تا ۳۲ در گریدهای A2 و A3

مقالات مرتبط:

آشنایی با کارخانه های کرمان

کارخانه های تولید میلگرد کرمان

کارخانه های تولید تیرآهن کرمان