امروز : سه‌شنبه 26 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
اصفهان و کارخانه های فولادی این استان

اصفهان و کارخانه های فولادی این استان

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با کارخانه های فولادی استان اصفهان آشنا کنیم .همان طور که میدانید استان اصفهان یکی از قطب های صنعتی کشور است به همین خاطر کارخانه های صنعتی زیادی در زمینه های مختلف در این استان وجود دارد.

از جمله صنعت های پیشرفته و و پر رونق ایران صنعت فولاد میباشد که ایران در تولید و صادرات آن از رتبه ها اول جهانی می باشد؛ بیش تر کارخانه های تولید فولاد کشور در استان اصفهان قرار گرفته اند.

 

اصفهان و کارخانه های فولادی این استان

 

کارخانه های فولادی اصفهان را بشناسید

تعداد کارخانه موجود در اصفهان را در این مقاله خواهید شناخت و به این باور خواهید رسید که اصفهان قطب فولاد ایران است و از لحاظ اقتصادی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

در اینجا تعدادی از کارخانه های فولادی اصفهان را برایتان ذکر نموده ایم که عبارت اند از:

فولاد مبارکه اصفهان

 ذوب آهن اصفهان

فولاد کویر کاشان

امیرکبیر کاشان

 پروفیل آسیا 

  گروه صنعتی اصفهان

نیکان پروفیل

 فولاد ماهان سپاهان  

فولاد مبارکه اصفهان

بزرگ ترین و یکی از مهم ترین قطب های تولید فولاد کشور کارخانه فولاد مبارکه می باشد. این کارخانه بزرگ از جمله شرکت های فعال و پیشرفته در زمینه تولید ورق های فولادی می باشد. کارخانه فولاد مبارکه به سمت توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور پیشرو می باشد.

محصولات این کارخانه بیش از ۵۰ درصد از مصرف فولاد کشور را تامین می نماید و در زمینه خودرو سازی، قطعه سازی، صنایع فلزی سبک و سنگین و لوله های انتقال سیالات و صنایع لوازم خانگی و لوله پروفیل کاربرد دارد. کارخانه فولاد مبارکه دارای هفت مجتمع در نقاط مختلف شرکت می باشد. با این گستردگی توانسته بسیاری از متخصصین و جوانان ایران را در دل خود جای دهد.

اما میخواهیم شما را با مهم ترین محصولات این شرکت بیش تر آشنا کنیم:  ورق شاه و ورق روغنی فولاد مبارکه دو محصول مهم در این شرکت می باشند. ازجمله شرکت‌های وابسته مجتمع فولاد مبارکه اصفهان می‌توان به شرکت فولاد هرمزگان جنوب، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان و … اشاره کرد.

اصفهان و کارخانه های فولادی این استان

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

ورق سیاه یکی از مهم‌ترین محصولات تولید شده در مجتمع فولاد مبارکه است، این ورق های فولادی کاملاً صاف و صیقلی هستند که به دو صورت رول و شیت به بازار عرضه می‌شود.

ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان

یکی دیگر از محصولات مهم مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ورق روغنی است که به شیوه نورد سرد تولید می‌شود. این ورق از سه نوع فولاد ST12، ST13 و ST14 تولید می‌شود که در میزان سختی باهم متفاوت هستند.

شرکت ذوب آهن اصفهان

اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی در ایران می باشد. ذوب آهن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی تولید می نماید. ذوب آهن اصفهان اولین کارخانه تولیدکننده مقاطع فولادی در ایران است که به تولید فولاد ساختمانی و ریلی می‌پردازد.

این کارخانه بزرگ‌ترین توليدكننده محصولات طويل در خاورميانه است؛ این کارخانه در جنوب غربی اصفهان قرار دارد. به دلیل نقش مهمی که این کارخانه در زمینه صنایع فولادی ایفا می نماید.

این شرکت بزرگ لقب مادر صنعت فولاد را به خود گرفته است و تعداد زیادی از جوانان و متخصصین ایران را در این عرصه به کار گرفته است. شمش فولادی، چدن جامد، قطران، گسيلن، تولوئن، بنزن، سولفات‌آمونيوم، كك، سر باره فولادسازی و كوره بلند، غبار مرطوب فولادسازی ،آهك، اكسيژن گاز و مايع و ازت مايع از دیگر محصولات این شرکت است.

فولاد کویر کاشان

محصولات این کارخانه به شکل ساختمانی و صنعتی در بازار عرضه میشود و از داکتیلیتی بالا و استحکام بالایی برخوردار هستند و از مزیت های دیگر محصولات این کارخانه میتوان به مقاوم بودن در مقابل بارهای دینامیکی و سیکلی و ضربه ای و قابلیت جوشکاری اشاره کرد .

از محصولات این کارخانه میتوان میلگردهای فولادی در انواع گوناگون را نام برد نظیر میلگرد ساده و میلگرد آجدار و میلگرد شاخه ای و انواع میلگرد ها.

اصفهان و کارخانه های فولادی این استان

فولاد امیر کبیر کاشان

فولاد امیر کبیر کاشان سابقه طولانی در صنعت فولاد ایران دارد این هلدینگ با هدف تولید ورق گالوانیزه تاسیس اکنون ظرفیت تولید این کارخانه ۱۳۰ هزار تن در سال می باشد. فولاد امیرکبیر کاشان به عنوان اولین تولیدکننده ورق گالوانیزه ایران نیز می باشد.

موقعیت جغرافیایی فولاد امیرکبیر کاشان و دسترسی آسان به راه آهن و جاده ترانزیت کشور و قرارگیری در مرکز آهن ایران و شهر آهن ایران که اصفهان است، برای ارسال محصولات به سراسر کشور از نظر حمل و نقل و زمان بارگیری به صرفه می باشد و تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم را در خود جای داده است

گروه صنعتی سپاهان

یکی دیگر از گروه های بزرگ تولیدی فولاد در استان اصفهان گروه صنعتی سپاهان میباشد این گروه در سال ۱۳۵۲ در شهری نزدیک اصفهان تاسیس شد. گروه صنعتی سپاهان تولید کننده لوله های فولادی در سایزها و ضخامت های مختلف می باشد که در طیف گسترده ای از صنایع مثل لوازم خانگی، اتومبیل، موتورسیکلت، دوچرخه، مبلمان و ساختمان کاربرد داشته و به اشکال گوناگون از قبیل شافت کولر، مشعل، کمک فنر، اگزوز، فرمان، نرده، حفاظ، داربست، غلاف چاه، لوله شوفاژ، لوله گاز، لوله بویلر و… مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت پروفیل آسیا

شرکت پروفیل آسیا در سال 1371 در شهر اصفهان شهرستان مبارکه تاسیس گردید و در سال 1374 مورد بهره برداری قرار گرفت شرکت پروفیل آسیا تولید کننده انواع پروفیل های فولادی، نبشی، قوطی، زد، آبرو و سوله جلب رضایت مشتریان و تامین نیازهای کارکنان و سایر طرف های ذینفع شرکت را به عنوان خط مشی اصلی خود تعیین نموده است.

نیکان پروفیل

شرکت لوله و پروفیل نیکان در سال 1364 در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع تاسیس شد و در سالیان متمادی در زمینه تولید انواع قوطی  و پروفیل فعالیت های خود را سوق داد. مجموعه نیکان در سال 1384 با ارتقاء ظرفیت های تولیدی  در زمینه تولید انواع پروفیل، قوطی، زهوار و چارچوبی درب و محصولات فولادی از این قبیل بار دیگر موفقیت های خود را به اثبات همگان رسانید.

این مجموعه فعالیت های رسمی خود را ابتدا از برش ورق و تولید پروفیل آغاز نمود سپس خطوط تولیدی خود را ارتقاء داد و با افزایش ظرفیت های تولیدی، امروزه به مجموعه ای عظیم جهت تامین نیازهای بازار داخلی تبدیل شده است.

فولاد کیمیا

شرکت فولاد کیمیا علاوه بر تولید انواع شمش چدن به تولید فولاد با خط CCM دسترسی یافت .در این راستا با اتکا به تجارب چندین ساله و امکانات گسترده شرکت، بخش بازرگانی و بازاریابی خارجی نیز توانست موفقیت چشمگیری در یافتن بازارهای خارج از مرزهای کشورمان بدست آورد و شرکت توانست علاوه بر پاسخگویی به بازار داخل به کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صادرات داشته باشد

فولاد کیمیا

 فولاد ماهان سپاهان

ماهان سپاهان در سال 1383 در شهر اصفهان سه راهی مبارکه مقابل شهرک صنعتی مبارکه تاسیس گردید. این کارخانه در راستای هدف خود برای تولید انواع لوله و پروفیل در سال 1387 و با ظرفیت 300 هزار تن در سال مورد بهره برداری قرار گرفت. از محصولات این شرکت برای کاربرد در صنایع مختلف از جمله انتقال انرژی (آب، گاز و نفت) و همچنین در صنایع ساخت و ساز فولاد می شود.

آهن هایپر را بیشتر بشناسید

یکی از ارائه دهندگان بزرگ تیرآهن و میلگرد ایران زمین آهن هایپر است. تیم آهن هایپر، فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه اطلاع رسانی بازار آهن از دهه ۸۰ شمسی آغاز کرد و با ایجاد سایت پر بازدید تحت عنوان آهن هایپر دهه ۹۰ تاسیس نمود.

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد پردیس آسیا با برند آهن هایپر ارائه دهنده، انواع آهن‌آلات ساختمانی، صنعتی و سایر محصولات وارداتی از جمله میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه، نبشی، جاودانی، پروفیل، ورق‌های آلیاژی و صنعتی، ورق‌های روغنی، گالوانیزه، انواع مقاطع استنلس استیل، مس و آلومینیوم است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه اصفهان و کارخانه های فولادی این استان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

کارخانه های تولید میلگرد اصفهان

کارخانه های تولید تیرآهن اصفهان