امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد گالوانیزه دشتستان راد

کارخانه نورد گالوانیزه دشتستان راد

کارخانه نورد گالوانیزه دشتستان راد جزو یکی از کارخانجات تولید کننده فولاد است که در این مقاله از وب‌سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم در رابطه با محصولات و کابردهای آن صحبت کنیم.

محصولات نورد گالوانیزه دشتستان راد

ورق گالوانیزه

از پرکاربردترین مقاطع فولادی در در صنعت ساخت و ساز و عمران ورق گالوانیزه می‌باشد. این ورق‌ها در اشکال متفاوتی تولید می‌شوند. پایه‌های متنوع و گوناگونی دارند. به صورت معمول از ورق‌های فولادی در صنعت ساختمان استفاده می‌شود. ورق گالوانیزه تولید شده در شرکت‌های فولادسازی با عناصر روی خالص یا آلیاژ آهن و روی پوشیده شده‌اند.

کارخانه نورد گالوانیزه دشتستان راد

نحوه تولید ورق گالوانیزه در نورد گالوانیزه دشتستان راد

ابتدا فلز پایه به سمت خطوط تولیدی انتقال می‌یابد. سپس پوششی از جنس روی و آلومینیوم تمام سطح آن را فرا می‌گیرد.  در مرحله بعد و پس از خشک شدن و خنک‌شدن محصول نهایی باید آماده رنگ آمیزی باشد. رنگ آمیزی ورق‌های گالوانیزه در کوره‌های مخصوص انجام میشود.

پوشش‌هایی مانند رنگ در اثر خراش ممکن است آسیب ببینند. حفاظت کاتدی مانع از آسیب دیدگی فولاد می‌شود. پوشش گالوانیزه از فولاد به لحاظ الکتروشیمیایی فعال‌تر است. به همین دلیل با قرار گرفتن میلگرد گالوانیزه در محیط خورنده، این پوشش خورده می‌شود یا به اصطلاح فدای فولاد می‌شود.

جهت جلوگیری از شکست ترد در بتن‌ها از تقویت کننده‌های فولادی استفاده می‌کنند و خواص مکانیکی آن را بهبود می‌بخشند. اما منظور از خواص مکانیکی تقویت کننده‌های فولادی چیست؟ استحکام تسلیم، استحکام کششی و استحکام نهایی از مهم‌ترین پارامترها بعه منظور تقویت کننده‌های فولادی هستند.

استحکام فلزی میلگرد گالوانیزه بالاتر از 600 مگاپاسکال است و استحکام تسلیم آن به بیش از 335 مگاپاسکال می‌رسد. در میلگردهای گالوانیزه افزایش طول ببیشتر از 16 درصد محاسبه می‌گردد و در میان تمامی انواع آن کاهش سطح مقطع 40 میلی متر به چشم نمی‌خورد. انرژی ضربه در این میگرد به 31 ژول می‌رسد.

کاربرد میلگرد گالوانیزه

کاربرد میلگرد گالوانیزه

بنا به دلایل مقاومت، حفظ ظاهر زیبا فولاد، اتصال و چسبندگی بالا از میلگردهای گالوانیزه در بناهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال بناهایی عظیمی همچون خانه اپرا سیدنی و تئاتر ملی لندن از میلگردهای گالوانیزه استفاده زیادی شده است. بنابراین این میلگردها بیشتر جنبه نمادین دارند  و در بناهای عمومی به کار می‌روند. ترکیب شیمیایی میلگرد فولادی عبارت است از کربن، سیلیسیوم، کروم، نیکل و مس. پوشش روی در مقابل نفوذ عوامل خورنده موجود دربتن به عنوان منبع عمل می‌کند.

توجه داشته باشید که در هر کارخانه تولیدی پس از تولید محصول و انجام فرایندهای نام برده شده، باید محصول را مورد ارزیابی قرار دهند تا از صحت و کیفیت آن اطمینان حاصل کنند. از همین رو پس از تولید ورق‌های گالوانیزه، هر کدام را به بخش کنترل کیفی می‌برند تا مورد آزمایش و سنجش قرار بگیرند. از جمله عیب‌هایی که باید در این نوع ورق‌ها از بین رود، خش ان است و محصول عرضه شده باید فاقد هرگونه عیوب ظاهری باشد.

در آزمایش‌های کنترل کیفی، از مهم‌ترین مراحل آزمایش مربوط به رنگ آمیزی ورق‌هاست. همچنین برسی یکنواختی پوشش، طول عمر بالا و… از مواردی هستند که در این زمینه باید مورد برسی قرار بگیرند. به همین دلیل است که این محصول طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

کاربرد میلگرد گالوانیزه

میلگرد

یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت نورد گالوانیزه دشتستان راد، میلگرد است که در سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. در واقع بتن بدون میلگرد کاربرد چندانی در صنعت ساختمان سازی ندارد زیرا استحکام و مقاومت کافی به وجود نمی‌آید. لذا از میلگردهای نورد گالوانیزه دشتستان راد  برای مصارف ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود.

همان طور که در این بخش مطالعه کردید؛ از مهم‌ترین محصولات شرکت نورد گالوانیزه دشتستان راد ، میلگرد ساده یا آرماتور فولادی است که در بتن جهت افزایش مقاومت کششی به کار می‌رود. از این میلگرد در اغلب موارد برای مصارف صنعتی استفاده می‌کنند و در ساخت خاموت کاربرد دارد. زمانی که از میلگرد ساده صحبت می‌کنیم منظورمان میلگردهای گرید A1 می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نام گذاری اسم میلگردها از کجا نشأت گرفته است، این اسم بر اساس استاندارد روسی GOST 2590  است.

قیمت محصولات نورد گالوانیزه دشتستان راد

قیمت محصولات نورد گالوانیزه دشتستان راد

در هنگام خرید میلگرد و سایر قطعات فولادی از این مجموعه صنعتی به مواردی مانند مشخصات حک شده روی میلگرد، بسته‌بندی و کیفیت آن توجه فرمایید. میلگرد‌های ساده تولیدی نورد گالوانیزه دشتستان راد  پس از بسته‌بندی به بازار روانه می‌گردند.  جهت سفارش محصول از این کارخانه با دفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید یا با مراجعه به وب‌سایت شرکت از به روز‌ترین تغییرات مطلع شوید.

جمع بندی:  همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید؛ میلگردهای تولیدی کارخانه نورد گالوانیزه دشتستان راد برای مصارف ساختمانی بسیار مناسب ‌اند. این کارخانه انواع ورق گالوانیزه، میلگرد و… را به بازار عرضه می‌دارد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد گالوانیزه دشتستان راد با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر