امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد کوثر اهواز

کارخانه نورد کوثر اهواز

کارخانه نورد کوثر اهواز از زیر مجموعه های گروه ملی صنعتی فولاد در کشورمان می باشد. این کارخانه در سال 1381 ساخته شد و در سال 1383 به بهره برداری رسید.

این کارخانه به دلایلی مانند موقعیت مکانی مناسب، نزدیک بودن به بنادر جنوبی، ظرفیت بالای تولید، استفاده از افراد توانمند و تکنولوژی برای سیستم اتوماسیون به روز و کیفیت و تنوع محصولات تولیدی آن موجب شده است که کارخانه نورد کوثر اهواز به عنوان مهمترین قطب تامین میلگرد در خارج و داخل ایران به شمار رود، در ادامه در مورد این کارخانه بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

کارخانه نورد کوثر اهواز

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • معرفی کارخانه نورد کوثر اهواز
  • محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز
  • میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز
  • وزن میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز
  • کاربرد میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز
  • قیمت میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز

معرفی کارخانه نورد کوثر اهواز

معرفی کارخانه نورد کوثر اهواز

کارخانه نورد کوثر اهواز در سال 1381 در 9 کیلومتری جاده ی استان اهواز، شهرستان خرمشهر احداث و در سال 1383 به بهره‌برداری رسید. و با ظرفیت تولید 550 هزار تن در سال به منظور شکوفایی اقتصادی و خودکفایی صنعتی در کشور شروع به فعالیت نمود.

از اصلی ترین ویژگی های این کارخانه نزدیک بودن به بنادر جنوبی و بازار خلیج فارس، سیستم خودکار سازی جدید خط تولید آن می باشد. این ویژگی ها موجب تنوع محصولات، ظرفیت تولید بالا، دستیابی به بازارهای جهانی و جلب رضایت مشتریان می شود.

کارخانه نورد کوثر اهواز از زیر مجموعه های گروه صنعتی فولاد در کشورمان می باشد. گروه صنعتی فولاد ایران دارای شش کارخانه که شامل کارخانه نورد کوثر اهواز، کارخانه لوله سازی، کارخانه فولادسازی، کارخانه نورد تیرآهن، کارخانه ماشین سازی و کارخانه نورد میلگرد و مفتول می باشد. این مجتمع در سال 1342 احداث و ظرفیت تولید آن 65 هزار تن در سال است.

محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز

کارخانه نورد کوثر اهواز تولید کننده انواع محصولات مختلف شامل تیرآهن اهواز، میلگرد اهواز، لوله بدون درز، محصولات مختلف قطعه سازی و مفتولی و … می باشد. این شرکت به دلیل بالا بودن کیفیت محصولات، به همراه با سایر صادرکنندگان فولاد در جهان فعالیت می کند. محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز شامل:

  • میلگرد آجدار کارخانه نورد کوثر اهواز از سایز های 10 الی 40 میلیمتر
  • میلگرد ساده کارخانه نورد کوثر اهواز از سایزهای 10 الی 50 میلیمتر
  • مفتول ساده و آجدار کارخانه نورد کوثر اهواز از سایز های 5.5 الی 12 میلیمتر
  • انواع تسمه های فولادی
  • نبشی بال مساوی و با نامساوی اهواز
  • ناودانی کوثر اهواز

میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز

میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز

کارخانه نورد کوثر اهواز در زمینه ی ساخت انواع میلگرد در قسمت جنوب غربی ایران فعالیت می نماید. این کارخانه برای افراد زیادی به صورت غیرمستقیم و مستقیم ایجاد شغل کرده است. محصولات این کارخانه به دلیل افراد متخصص و توانمند از کیفیت و بازدهی بالایی برخوردار است، و عمده ی تولید آن میلگرد است.

این مجتمع تمرکز خود را بر روی ساخت میلگرد قرار داده است. به صورت کلی میلگرد ها در دسته های مختلفی ساخته می شوند، این میلگرد ها در سایز های مشخصی و با توجه به استانداری که در جهان مشخص شده است ساخته می شوند. که هر کدام در سازه های مشخصی مانند فضای کف ساختمان و کف مسیرهای خیابان و اسکلت بندی ساختمانی بکار می روند.

از آنجا که سازه های بتنی بایستی در برابر فشارهایی که از جهات مختلف بر اسکلت بندی ساختمان وارد می شود مقاوم باشند. می توان در این مورد از میلگرد فولادی با سایز مشخصی استفاده نمود. بدین صورت این سازه ها در برابر عوامل طبیعی مقاومت می کنند.

معمولا میلگرد هایی که برای اسکلت بندی بتن استفاده می گردد از نوع اجدار می باشند تا به نحو بهتری با بتن در ساخت و ساز بکار رود. همچنین این کار موجب می شود تا بتن مقاومت بالایی داشته باشد.

محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز

وزن میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز

10121416182022252832سایز میلگرد mm
71114.318.5232934.8465776وزن میلگرد اهواز kg

کاربرد میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز

معمولا میلگرد ها به اشکال مختلف در بتن مصلح بکار می روند. بر خلاف باور عمومی میلگرد ها فقط در ستون ها استفاده نمی شوند و از بالاترین نقطه در ستون ها تا پایین ترین نقطه ساختمان در فونداسیون برای شکل دادن ساختمان کاربرد دارند. از انجا که مقاومت کششی بتن برخلاف مقاومت فشاری ان بسیار پایین می باشد. به همین علت بایستی با استفاده از مصالح دیگر ان ضعف را برطرف نمود.

قیمت میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز

قیمت میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز

از عواملی که بر قیمت میلگردکارخانه نورد کوثر اهواز اثر دارد، خرید به صورت شاخه ای یا عمده می باشد. بدین صورت که اگر یک تن میلگرد را به صورت عمده از این کارخانه یا نمایندگی های فروش آن خریداری کنیم، معمولا به قیمت کمتری نسبت به این که همان 1 تن میلگرد را به صورت شاخه ای جداگانه خریداری نمایم، تمام می شود و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

عامل مهم دیگر در تغییر مداوم قیمت میلگرد، نوسانات ارز و بازار فولاد می باشد که به صورت لحظه ای و یا چند بار در طول هفته و ماه قیمت میلگرد را تغییر می دهد.

شما عزیزان می توانید جهت تهیه محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز و اطلاع از قیمت آن به سایت این کارخانه مراجعه و یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر