امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد فولاد تهران

کارخانه نورد فولاد تهران

کارخانه نورد فولاد تهران با هدف تولید انواع مقاطع فولادی احداث گردید، و فعالیت خود را در حوزه ی ساخت مقاطع فولادی مانند ناودانی، نبشی، میلگرد، سپری، تسمه و … گسترش داده است. این کارخانه صنایع تولیدی نورد فلز را با تجارب چند ساله خود با بالاترین کیفیت ممکن تولید می کند.

منظور از نورد روشی است که می توان از طریق آن به فلزات شکل دلخواه را القا نمود. در ادامه در مورد این کارخانه بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

  • معرفی کارخانه نورد فولاد تهران
  • محصولات کارخانه نورد فولاد تهران
  • استاندارد محصولات کارخانه نورد فولاد تهران
  • نورد چیست؟
  • قیمت محصولات نورد فولاد تهران

 

کارخانه نورد فولاد تهران

 

معرفی کارخانه نورد فولاد تهران

در سال 1373 کارخانه نورد فولاد تهران با هدف ایجاد اشتغال و ساخت مقاطع با کیفیت بالا در 20 کیلومتری شهر تهران تاسیس شد. صاحبان این شرکت با بهره گیری از تجهیزات بروز و نیروهای متخصص با ظرفیت تولید 6400 تن در یک شیفت کاری در ساخت سپری آهنی چهار و پنچ شروع به فعالیت کردند.

در حال حاضر این کارخانه با بیش از 24 سال تجربه با استفاده مواد اولیه ی مرغوب مانند شمش فولادی در سایزهای 100*100 و 125*125 و با ظرفیت تولید بالغ بر 100 هزار تن در سال در ساخت انواع میلگرد، نبشی، ناودانی، سپری و تسمه … فعالیت دارد.

در سال 1386 به دنبال تولیدات مرغوب، بهینه و نتایج مثبت این کارخانه مدیران آن اقدام به راه اندازی فاز دوم این کارخانه نمودند. آقای مصطفی عبداللهی با به کار بردن مساحت 8040 متر مربع در شهرک صنعتی شمس آباد و ظرفیت تولیدی زیاد، انواع مقاطع تولیدی به روش نورد گرم فولادی تولید می کنند.

طبق گفنه ی مدیرعامل شرکت آقای عبداللهی، ظرفیت تولیدی این کارخانه تولید ناودانی 6 تا 10، نبشی 3 تا 8 به میزان 50 هزار تن در سال می باشد. این مجتمع با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و سیستم پی ال سی به صورت کاملا اتوماتیک مطابق با استاندارد بین المللی و همچنین داشتن خط تولید نورد گرم اقدام به تولید انواع مقاطع فولادی نموده است.

کارخانه نورد فولاد تهران

از ویژگی دستگاه ها و تجهیزات این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1-دو عدد دستگاه صاف کن و بسته بندی برای طول 6 و 12 متر با تسمه کش و پلاک اسمی شرکت نورد فولاد تهران.

2-هفت استند و دو غلطک به قطر 450 میلیمتر با سیستم پی ال سی اتوماتیک.

3- رافینگ به قدرت 1000 کیلو وات و غلطکی با قطر 500 میلیمتر.

4-بستر خنک کننده با اره اتوماسیون.

محصولات کارخانه نورد فولاد تهران

به صورت کلی این کارخانه به تولید نبشی، ناودانی، میلگرد، سپری و … می پردازد. و با بهره گیری از مواد اولیه و امکانات با بالاترین کیفیت ظرفیت تولید 70000 تن ناودانی نمره 6 تا 10 در سال داراست. ناودانی ساخت این کارخانه صنعتی در دو نوع سبک و سنگین در شماره های 6، 8 و 10 تولید شده به شیوه نورد گرم و در موارد ساختمانی و صنعتی کاربرد دارند.

همچنین در این کارخانه نبشی نمره 3 تا 10 تولید می شود. نبشی ساخت این کارخانه در سایزهای بین 3 تا 8 ، محصول میلگرد 8 تا 40 میلی متر و سپری در سایز های 2 تا 14 میلی متر موجود می باشد.

محصولات کارخانه نورد فولاد تهران

استاندارد محصولات کارخانه نورد فولاد تهران

اساسی‌ترین هدف شرکت نورد فولاد تهران بهبود مستمر کیفیت محصولات، به منظور افزایش رضایت ‌مندی مشتریان است که دریافت گواهینامه‌های، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO14001 ، سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ISO 18001 گواه این واقعیت می باشد.

نورد چیست؟

نورد روش شکل دهی فلزات که از طریق غلتک ها بزرگ و کوچک انجام می گرد، این روش بسیار پرکاربرد است. غلتک ها به وسیله موتور حرکت دورانی در جهت عکس یگدیگر نموده و به این صورت اگر شمش بین آنها قرار گیرد، از شکاف بین غلتک ها عبور نموده و در اثر این عمل جسم طویل و پهن می شود.

اگر این عمل به دفعات صورت گیرد و با نزدیک نمودن غلتک ها به هم، فلز طویل تر، نازکتر و پهن تر می شود. محصولات نورد شامل نبشی، تیرآهن، ناودانی، میلگرد، تسمه باریک، ریل، ورق و صفحه های فولادی با ضخامت های مختلف، مقاطع دایره ای بیضی و لوله های بدون درز چند ضلعی می باشند .

انواع نورد

نورد می تواند به طور سرد یا گرم انجام گیرد، که هر کدام مزیت خود را دارد و بسته به شرایط کاربرد دارند. برتری روش نورد نسبت به روش فورجینگ در پیشرفته بودن تکنولوژی آنها می باشد. به طور کلی از نظر کمیت و حجم تولیدات این روش در مقام اول فرایند های شکل دادن فلزات می باشد.

نورد گرم : به این معناست که فلزات در در دمایی بالاتر از درجه حرارت تبلور مجدد آنها (دمایی كه كریستال های فلزی رشد می كنند) تغییر شکل یابند.

نورد سرد : عبارتست از تغییر شکل پلاستیکی فلزات در دمای کمتر از درجه حرارت تبلور مجدد، در بیشتر اوقات این روش در دمای محیط انجام می شود. در روش نورد سرد به وسیله ی نیروی اصطحکاکی بین غلتک ها فلزات به درون غلتک ها رفته و با نیروی فشاری دو غلتک که معمولاً در خلاف جهت یکدیگر و با یک سرعت مساوی می چرخند، تغییر شکل می دهند.

در فرآیند نورد هیچ گونه ذوب و براده برداری صورت نمی گیرد. به همین دلیل این روش، بهترین روش شکل دهی به فلزات شناخته شده است. ماده اولیه این فرایند از از تولیدات ریخته گری می باشد که قبل از گرم شدن و انجام  نورد گرم از نورد سرد برای به دست آوردن ابعاد دقیق نهایی عبور داده می شود، همچنین می توان تولیدات نیمه تمام را گرم کرده و اعمال بالا را بر روی آنها انجام داد.

قیمت محصولات نورد فولاد تهران

مراحل نورد و شکل گیری فلزات

همان طور که گفته شد نورد، روش شکل دهی فلزات است و شمش ماده اولیه تولید محصولات فولادی می باشد. بنابراین قبل از ورود به فرآیند نوردکاری، باید ماده اولیه یا همان شمش تولید گردد. شمش های فولادی به روش ریخته گری پیوسته تولید و آماده می گردند. مراحل نورد شامل موارد زیر است:

1-ریخته گری پیوسته شمش 2-نورد گرم 3-کوره پیش گرمکن 4-نورد مقدماتی خشن 5-میز انتقال 6-نورد نهایی 7-اسیدشویی 8-نورد سرد 9-عملیات حرارتی و نورد پوسته ایی.

قیمت محصولات نورد فولاد تهران

قیمت محصولات نورد فولاد تهران با توجه به کیفیت محصولات قابل توجیه است. قیمت تمام محصولات بصورت روزانه در سایت این شرکت بروزرسانی می شود. آخرین تاریخی که روبروی محصول مشاهده می کنید اخرین تاریخ بروزرسانی محصولات می باشد.

شما می توانید قیمت محصولات نورد فولاد تهران را در این سایت جستجو نمایید و یا نسبت به سفارش محصولات مورد نظر خود با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد فولاد تهران با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر