امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه لوله سازی اهواز

کارخانه لوله سازی اهواز

کارخانه لوله سازی اهواز در سال 45 هجری شمسی مورد بهره برداری قرار گرفت. هدف اولیه این کارخانه تولید انواع لوله های مورد نیاز جهت انتقال نفت و گاز یود. خوشبختانه در طی چندین دهه فعالیت های مستمر هم اکنون این واحد دارای 4 کارخانه مخصوص تولید لوله و 3 کارخانه مخصوص تولید پوشش لوله می باشد.

کارخانه های مجتمع لوله سازی اهواز به ترتیب در سال های 46 – 55 – 72 – 90 تاسیس گردیدند تا نیاز ایران را به لوله ها در صنایع مختلف مرتفع سازند. امروزه از تولیدات کارخانه مذکور در صنایعی چون نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب و … استفاده می شود. البته با توجه به اینکه لوله های تولید شده دارای بالاترین میزان کیفیت می باشند، بخشی از آن نیز به خارج از کشور صادر می گردند.

 

کارخانه لوله سازی اهواز

 

آشنایی با محصولات کارخانه لوله سازی اهواز:

همان گونه که از نام این کارخانه می توان متوجه شد، هدف اصلی آن تولید لوله های مورد نیاز صنایع مختلف در کشور است. در زیر برخی از محصولات نهایی شرکت فوق معرفی شده اند:

  • انواع لوله قطر بزرگ:

قطر لوله های فوق حدود 24 تا 55 اینچ می باشد. به گفته مسئولان این خط تولید سالانه حدود 290 تا 420 تن از این مورد ساخته شده و به بازار عرضه می گردد.در خصوص ضخامت آنها نیز باید بیان داشت که عموما دارای ضخامتی در حدود 250 اینچ هستند. برای تهیه این لوله ها از استانداردهای بین المللی همانند IPS, API5L ,IGS و … استفاده می شود که کیفیت محصولات را تضمین می نمایند.محصولات کارخانه لوله سازی اهواز

  • لوله های اسپیرال:

از این لوله های فولادی به صورت اختصاصی برای انتقال نفت و گاز استفاده می شود. با قاطعیت می توان بیان داشت که کارخانه مذکور جزء بزرگترین کارخانه ها در جنوب کشور است که می تواند انواع لوله های اسپیرال را تولید کرده و روانه بازار سازد. این تولیدات نیز دارای استانداردهای بین المللی بوده و با خیالی راحت از آنها برای جابه جایی آب خوراکی نیز استفاده می شود.

  • انواع لوله های قطر کوچک:

در سال حدود 60 الی 70 هزار تن از این لوله ها در لوله سازی اهواز تولید می شود. این لوله ها به کمک آخرین تکنولوژی ساخت به نام جوش مقاومتی فرکانس بالا تولید می گردند که کارایی لوله ها را افزایش دهند. قطر این لوله ها در حالت عادی بیت 6 تا 16 اینچ متغیر می باشد. طول لوله های قطر کم نیز بین 5 تا 13 متر می باشد.

معرفی کارخانه لوله سازی اهواز

  • پوشش لوله:

همان طور که در بالا هم توضیح داده شد، یکی دیگر از محصولات کارخانه فوق، پوشش لوله ها است. اولین کارخانه مربوط به این محصول در سال 72 تاسیس شد. پوشش های تولید شده عمدتا از دسته پلی اتیلن سه لایه می باشد. لوله هایی که از این پوشش ها استفاده می نمایند می بایست دارای قطر بین 15 تا 60 اینچ باشند.

پوشش لوله هایی که در این کارخانه تولید می گردد، خود به دسته های زیر تقسیم می گردد:

  • پوشش غلافی
  • پوشش جداره ای داخلی
  • پوشش جداره ای خارجی

عموما برای اینکه لوله های پوششی در این کارخانه تولید شود از روش قوس الکتریکی استفاده می گردد که دارای کارایی بالایی بودهو استحکام لوله ها را نیز افزایش می دهد. جالب است که بدانید در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگان کشوری یکی از سرمایه گذاران اصلی این کارخانه می باشد.

به عبارت دیگر 55 درصد از سهام کارخانه را در اختیار دارد. پس از آن نیز شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت به ترتیب 25 و 19 درصد از سهام لوله سازی اهواز را خریداری نموده اند. گفته می شود که این کارخانه موفق در جنوب کشور در حال حاضر موقعیت شغلی برای بیش از 1500 نفر را فراهم آورده است.

همچنین باید توجه داشت که شرکت هایی چون آهن ریل کاران، شرکت سیال سازه روشن و دانشگاه جامع علمی و کاربردی از جمله شرکت های وابسته به کارخانه مذکور می باشند.

بررسی لوله سازی اهواز

جمع بندی:

لوله سازی اهواز به صورت رسمی از سال 46 فعالیت خود را آغاز نمود و بنیانگذار اصلی آن یعنی وزارت نفت وقت پس از مدتی آن را به بخش خصوصی واگذار نموده اند. هم اکنون این شرکت با استفاده از آخرین تکنولوژی ها و به کمک دانش و فعالیت های جوانان ایرانی توانسته است که به جایگاه خوبی در جهان و منطقه برسد.

یکی از جنبه های مثبت شرکت فوق این موضوع می باشد که دارای واحد تضمین کیفیت است. این واحد به صورت مستمر در تلاش می باشد تا نیاز بازار را شناخته و بر اساس آن اقدام به تنظیم استراتژی نماید.

همچنین تمام محصولات تولید شده در لوله سازی اهواز با تایید واحد مذکور روانه بازار می شود تا نیاز و خواست مشتریان را برطرف سازد. اخذ گواهی نامه های ISO 14001 و ISO 3834 از جمله افتخارات این شرکت می باشد که در کارنامه فعالیت های آن ثبت شده است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر