امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا

کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا

کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا جز یکی از تولید کننده‌های انواع شمش‌های فولادی است و محصولات فولادی تولید شده کاویان شرق آسیا دارای کیفیت بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه ای است. با ما همراه باشید تا با این شرکت بیشتر آشنا شوید.

معرفی کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا

در سال ١٣٨٩ در شهرک صنعتی کاویان واقع در کیلومتر ٣٥ جاده مشهد – فریمان کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا  تاسیس شده و فعالیت خود را با دو ست کوره القائی و سیستم ریخته گری پیوسته ( ccm) با توان تولید شمش فولادی با کیفیت و مرغوب آغاز کرده است.

کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا

در حال حاضر با بیش از یک دهه تجربه، تلاش و حضور فعال و موثر در صنعت کشور فولاد کشورمان تعداد قابل توجهی نیرو به صورت مستقیم و روزانه مشغول به کار و فعالیت در این واحد تولیدی می‌باشند که با توجه به قابلیت و توانایی افزایش توان تولید و با نظر به اهداف و چشم انداز آینده این شرکت جهت احداث خط نورد افزایش و رشد قابل توجهی در اشتغال زایی شده است.

کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا سبب کاهش نرخ بیکاری جوانان شده است و هم چنین این شرکت چرخه تولید داخلی و ارائه محصول به بازار داخلی را نیز تامین کرده است. هم اکنون کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا توان تولید شمش فولادی ساده کربنی و ساختمانی، ck ، st ، mo40 و آنالیز سفارشی در ابعاد ١٢٠ * ١٢٠ و ١٥٠ * ١٥٠ را با کیفیت بسیار مطلوبی تولید و به بازار داخلی عرضه می‌کند.

 

محصولات فولاد کاویان شرق آسیا

 

محصولات فولاد کاویان شرق آسیا

کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا به تولید و عرضه انواع شمش‌های فولادی با استفاده از روش کوره القایی پرداخته است. در ادامه با ما همراه باشید تا با شمش فولادی تولید شده توسط کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا بیشتر آشنا شوید.

محصولات فولاد کاویان شرق آسیا

شمش فولادی

از جمله محصولات کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا تولید شمش با استفاده از کوره القایی است که به آن شمش القایی نیز می‌گویند که این روش یکی از جدیدترین و بروز ترین روش‌های تولید شمش شناخته می شود. به طور کلی کوره‌های القایی با کمک جریان برق آهن ضایعات و یا شمش فلزات را ذوب کرده و این ماده بدست آمده را در قالب‌های مورد نظر ریخته و به شکل شمش فولاد در می‌آورند.

از این روش کوره القایی در کشورهای قاره اروپا نیز برای ذوب فلزات استفاده می‌شود و از این شمش‌های القایی بدست آمده در کارخانه‌های نورد برای ساخت میلگرد و نبشی و ناودانی استفاده می‌شود.

تولید شمش القایی و سایر قطعات توسط کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا  به این روش یک راه پرسوده و مطمئن است و دیگر این که کمبود این محصول راجبران می‌کند و باعث کاهش واردات این محصول می‌شود. باید در نظر داشت که این روش از سرعت عمل بالایی برخوردار است و تولید کنندگان تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در این روش دارند.

 نکته قابل بیان و توجه دیگر این است که این کوره‌ها دارای تنوع در ظرفیت خود هستند که این موضوع باعث شده که از این روش حتی در کارگاه‌ها نیز قابل اجرا باشد و البته در مقیاس‌های بالا می‌توان خط مداوم بیلت فولادی استفاده کرد.

نبشی و ناودانی شرکت شرق آسیا

 به این صورت که ماده بدست آمده از کوره القایی به طور مداوم به ریخته گری منتقل می‌شود و بیلت در ابعاد بزرگ تولید می‌شود. و از این روش القایی به دلیل سرعت بالا در صنایع قطعه سازی نیز کاربرد دارد.

 این جایگزینی کوره‌های قدیمی به جای کوره‌های القایی باعث افزایش سود واحدهای ریخته گری شده است. عملکرد کوره القایی به این صورت است که با ایجاد جریان بالادر مواد باعث ذوب انها می‌شود که این جریان توسط سه الکترود موجود در کوره به وجود می‌آید.

 کوره به صورت اتوماتیک و خوکار کار می‌کند به این صورت که بعد از ذوب شدن مواد الکترودها برداشته می‌شوند و در مرحله بعد فلز ذوب شده به درون یک بوته آهنگری ریخته می‌شود که این ماده می‌تواند به خط تولید هم انتقال پیدا کند. برای کنترل دمای کوره به 20 نقطه برای اندازگیری دمای اطراف و داخل کوره نیاز است.

مهم‌ترین مزایای کوره‌های القایی به شرح زیر است:

  • بهبود در اندازگیری و محاسبات که سبب شده خطا در آن کاهش یابد.
  • اطمینان لازم برای از بین بردن وشکستن مداوم کابل‌ها که مزیتی مهم به شمار می‌رود.
  • کاهش مدت زمان نگهداری و رسوب زدایی کوره‌ها
  • انعطاف پذیری در تغییر کوره بعد از هربار مشخص شده و استفاده شده از آن کوره مورد نظر
  • ایمنی و امنیت بالا در مقابل تداخل الکتریکی با فشارهای زیاد که این به عنوان یکی از مزیت‌های مهم محسوب و شناخته می شود.
  • این کوره نسبت به کوره‌های قدیمی فضای کمتری را اشغال می‌کند.
  • دارای بازدهی و اثر بخشی بیشتری است
  • برای محیط زیست الودگی و مخاطرات به هیج وجه ایجاد نمی‌کنند

در این کوره‌ها می‌توان از آهن اسفنجی تا 50 درصد با جای ضایعات آهن استفاده کرد. در کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا قراضه‌ها برطبق درجه و اندازه در انبارهای مجزا نگهداری می‌شوند. که این آهن‌های قراضه به کمک دستگاه‌های کوچک و یا با دست بسته بندی می‌شوند این بسته هادر سایزهای 16*16 با کمک جرثقیل به کوره‌های القایی منتقل می‌شوند.

خرید محصولات شرکت شرق آسیا

در این کوره‌ها مواد تا 16500 درجه سانتی گراد حرارت می‌بینند. در زمانی که کل این مواد به شکل مذاب در میایند. با توجه به متالوژی فولاد مورد نظر عناصری مانند کربن و فسفر و دیگر مواد به آن افزوده می‌شود. ودر مرحله بعد برای تولید شمش داخل قالب ریخته می‌شود. این دستگاه دارای ملاقه ای مخصوص است تا این مواد مذاب را به اندازه لازم در قالب بریزد.

 در انتها این شمش‌ها باکمک جرثقیل جابجا می‌شوند وبرطبق درجه و کیفیت ذخیره می‌شوند. این کوره‌های القا یی از جریان متناوب برای تولید گرما استفاده می‌شود و پوشش این کوره‌ها از جنس الومینا و سیلیس و منیزیم است. این کوره‌ها برای ذوب آهن و فلزهای غیر آهنی هم مناسب است و برای شارژ این کوره‌ها از سیم پیچ الکتریکی استفاده می‌شود    

حرف آخر

در این مطلب کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا و محصولاتش را به طور کامل برایتان بیان کردیم. برای خرید محصولات این کارخانه با بهترین کیفیت بازار به صورت آنلاین می‌توانید از وب سایت آهن هایپر خریداری کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد کاویان شرق آسیا با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر