امروز : چهارشنبه 27 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه هرمزگان جنوب

کارخانه فولاد هرمزگان جنوب

کارخانه فولاد هرمزگان جنوب یکی از بزرگترین کارخانه‌های خلیج فارس محسوب می‌شود. این شرکت در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در شمال تنگه هرمز تأسیس گردیده است. از بزرگ ترین مزیت‌های این مجتمع صنعتی دسترسی داشتن به آب‌های آزاد است. با ما همراه باشید در این مقاله قصد داریم فولاد هرمزگان جنوب را بیشتر بشناسیم و با محصولات و کاربردهای آن‌ها آشنا شویم.

مخازن گازی که در عسلویه وجود دارد، مجتمع بندری شهید رجایی، حمل و نقل به دو شیوه جاده‌ای و ریلی، همچنین نزدیکی به زخایر سنگ آهن گلگهر امکان پیشترفت را در این کارخانه افزایش داده است.  در سال 1378  این کارخانه در یکی از جنوبی‌ترین مناطق ایران تأسیس شد. حدود 10 سال بعد واحد مستقیم احیا افتتحاح گردید و در سال 1389 واحد فولاد سازی استارت کار خود را زد.

 

کارخانه فولاد هرمزگان جنوب

 

اولین تختال تولیدی شرکت نیز در سال 1390 مورد تست و برسی قرار گرفت.  در این کارخانه فولاد سازی ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم  فعالیت می‌کنند. با طرح توسعه‌ای که شرکت فولاد هرمزگان جنوب به راه انداخته است، تعداد افرادی که به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند ۳۰۰۰ نفر و افرادی که به صورت غیر مستقیم در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند به ۱۲۰۰۰ نفر می‌رسد.

ویژگی‌های برتر فولاد هرمزگان جنوب

در ادامه قصد داریم برترین ویژگی‌های کارخانه فولاد هرمزگان جنوب را برای شما عزیزان شرح دهیم.

  • مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات صنعتی در واحد ریخته گری
  • به پاتیل سرباره دیگر نیازی نیست و جهت افزایش بازدهی و راندمان تخلیه بر روی زمین صورت می‌گیرد.
  • مجهز به کوره آهک پزی دو قلو
  • ساخت و تولید تختال یا همان بلیت. جالب است بدانید که سنگین‌ترین تختال ساخته شده در کشور به وزن 46 تن در فولاد هرمزگان جنوب تولید گشته است.
  • فولاد هرمزگان جنوب جهت کاهش آلودگی هوا و در راستای حفظ محیط زیست از سیستم کنترل آلودگی Dog house بهره می‌گیرد.
  • از ستودنی‌ترین ویژگی‌های فولاد هرمزگان جنوب داشتن یکی از پیشرفته‌ترین آب‌شیرین کن‌های در سراسر جنوب کشور است. در بسیاری از موارد برای ادامه فرایندها باید از آب دریا استفاده کرد اما چون شور است با استفاده از دستگاه های آب شیرین کن آن را به آب شیرین تبدیل و سپس فرایندها را تکمیل می‌کنند.
  • جهت انتقال نفت و گاز به لوله‌های عریضی نیاز است. به همین منظور فولاد هرمزگان جنوب زخیم ترین تختال را با قطر 2000 میلی متر تولید کرده است.
  • قابلیت نگهداری حدود 60 تن کوره داغ . جهت این عملیات باید از سیستم‌های 95 درصد شارژ‌ اسفنجی بهره برد. این فرایند به نواسانات بازار قراضه وابستگی ندارد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌‌های فولاد هرمزگان جنوب این است که با بالاترین سرعت ریخته گری در کشور را دارد. حداکثر این سرعت 6 متر بر دقیقه است که جهت افزایش بازدهی مناسب است.

ویژگی‌های برتر فولاد هرمزگان جنوب

محصولات شرکت فولاد هرمزگان جنوب

از مهم‌ترین محصولات تولیدی فولاد هرمزگان جنوب، تختال است که این مجتمع صنعتی آن را در دو ضخامت 200 و 250 میلی متر تولید می‌کند.

همان طور که می‌دانید درصد کربن در ساخت فولاد دارای اهمیت است. فولاد هرمزگان جنوب در ساخت فولادهایی با درصد کربن بالا که دارای  استحکام زیادی هستند، فعالیت می‌کند.

واحد احیا فولاد هرمزگان جنوب

ظرفیت تولیدی بخش احیا به ۱۶۵۰ هزار تن در سال می‌رسد. کارخانه فولاد هرمزگان جنوب در کمتر از سه سال و به مدت 32 ماه با تلاش و زحمات فراوان توانست طرح احیای مستقیم شرکت را اجرا کند.  در سال 1389  تست گرم فاز دوم افتتاح گریدو همزمان با آن اولین تختال را تولید کرد.

 همان طور که بیان کردیم دومین کارخانه بزرگ ایران بعد از انقلاب اسلامی کارخانه فولاد هرمزگان ایران است. با توجه به سوابق و پیشینه طولانی این شرکت، محصولات تولیدی آن با کیفیت بالا تهیه و به بازار عرضه می‌شوند. یکی از اهداف این مجتمع صنعتی این  است که واردات و صادرات را به کشورهای خارجی گسترش دهد.

در حال حاضر سومین قطب فولاد کشور، فولاد هرمزگان جنوب می‌باشد. آب و هوای خلیج فارس در شرایط و عملکرد این شرکت بسیار تأثیرگذار است. دستیابی به سود خالص بسیار دشوار است اما این مجتمع صنعتی در سال‌های اخیر توانسته است سود خالص زیادی را برای کشور فراهم سازد.

جهت استخدام در این مجتمع صنعتی باید رزومه مخصوص شرکت را پر کنید و در صورت داشتن شرایط با دادن مصاحبه می‌توانید شروع به کار کنید. در صورت رد شدن در هر یک از موارد نام برده شده امکان فعالیت در این کارخانه وجود ندارد.

قیمت فولاد هرمزگان جنوب

قیمت فولاد هرمزگان جنوب

به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی در ایران و نواسانات ارزی نمی‌توان قیمت ثابتی را برای محصولات تولیدی فولاد هرمزگان جنوب در نظر گرفت و ممکن  است طی یک ماه یا حتی یک هفته چندین بار قیمت ها تغییر کند.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد هرمزگان جنوب با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر