امروز : پنج‌شنبه 18 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد مبارکه

کارخانه فولاد مبارکه

همانطور که می‌دانید کشور ما در زمینه تولید ضایعات آهن از بهترین و معتبرترین کارخانه ها برخوردار است. یکی از بزرگترین مجتمع هایی که در تولید فولاد و واحدهای صنعتی در کشور فعالیت دارد؛ مجتمع فولاد مبارکه می باشد. این مجتمع در اصفهان در جنوب زرین شهر واقع شده است. در این مطلب قصد داریم به محصولات تولیدی این کارخانه بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

توجه داشته باشید عملیات اجرایی این کارخانه در سال ۱۳۶۰ آغاز شد. صنعت فولاد در کشور ما نیز مثل کشورهای دیگر از سهم بزرگی در رشد و توسعه برخوردار می باشد که کارخانه فولاد مبارکه اصفهان بخش زیادی از این کار را بر عهده دارد. این کارخانه از جمله کارخانه‌هایی است که در ایران نقش بسیار مهمی دارد. به این خاطر معمولاً به این کارخانه ما در صنعت فولاد در کشور گفته می‌شود.

محصولات معرفی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

 تاثیر شرکت فولاد در کشور تولید ملی است که توانست از واردات مقاطع فولادی به داخل کشور جلوگیری کند که باعث شده است تا تولید این کالای استراتژیک در حجم بالا در کشور انجام شود. تولید هر چه بیشتر این محصولات باعث افزایش تولید ناخالصی داخلی که منجر به رشد اقتصادی کشور می‌گردد شود.

 توجه داشته باشید کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از ۷ مجتمع صنعتی در نقاط کشور برخوردار می باشد. توانسته است با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و تجهیزات مدرن و به روز محصولات باکیفیتی را تولید و روانه بازار کند.

 

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

 

محصولات تولیدی کارخانه فولاد مبارکه

  • آهک پزی
  • گندله سازی
  • احیای مستقیم
  • فولاد سازی
  • ریخته گری مداوم
  • ورق سیاه
  • ورق روغنی
  • ورق گالوانیزه
  • ورق اسید شویی
  • ورق رنگی
  • ورق قلع اندود و …

خرید محصولات کارخانه فولاد مبارکه

ورق سیاه

معمولاً به ورق سیاه؛ نورد گرم نیز گفته می شود که دارای سطحی نازک تر می باشد. در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است. این محصولات در ضخامت های ۲ تا ۶ میلیمتر توسط مجتمع فولاد مبارکه تولید می‌شود. برخی از کاربرد این محصولات عبارتند از: مصالح فلزی ساختمان، قطعات خودرو، ساخت آبگرمکن، تولید تجهیزات کشاورزی، ساخت زینک و چرخ، صنایع تانکرسازی، ساخت مخازن، کشتی سازی، صنایع فلزی سنگین و …

ورق روغنی

ورق روغنی یا نورد سرد معمولاً در برابر فشارهای بسیار بالا از مقاومت فوق العاده برخوردار می باشند. همچنین قدرت و تحمل این مواد در برابر فشار و وزن های سنگین نیز بسیار بالا می باشد که باعث شده است تا در صنعت بیشترین کاربرد را داشته باشد. از خصوصیات بسیار مهم این ورق‌ها برخورداری از استحکام بالا می باشد.

 علاوه بر این تولید نورد سرد بسیار سریع تر و ارزان تر از بقیه ورق های فولادی می باشد. از این محصولات در ساخت پانل های غیرقابل اشتعال، نقاشی قطعات، صنعت خودروسازی، تولید قطعات خودرو، مبلمان اداری، برند لوازم خانگی، ساخت انواع ورق ها  و … استفاده می شود.

ورق سیاه

ورق گالوانیزه

به ورق گالوانیزه، کلاف نوار باریک گفته می شود. به خاطر برخورداری از مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و اکسید شدن کاربردهای بسیاری دارد. این ورق های گالوانیزه که توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود در پانل ها و تابلوهای برق، همچنین برخی از قطعات لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه مخازن بدنه و سقف سوله ها و سالن ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق اسید شویی

بهتر است بدانید ورق اسید شویی از نظر کیفیت و انعطاف و قیمت بین ورق سیاه و ورق روغنی قرار دارد. از این محصول در کاربردهای بسیاری مثل موارد مصارف ساختمانی برای تولید لوله و پروفیل و … و همچنین در صنایع اتومبیل سازی جهت قسمت های ساختمانی و چرخ اتومبیل، قطعات خودرو و فضای داخلی آن استفاده می شود. همچنین در صنایع لوله سازی، تولید انواع لوله های انتقال آب و گاز ، جهت تولید مخازن گاز مایع و مخازن تحت فشار و …  نیز استفاده می شود.

ورق رنگی

یکی دیگر از محصولات تولیدی کارخانه فولاد مبارکه؛ ورق رنگی می باشد. معمولاً این ورق ها از جنس گالوانیزه بوده و با توجه به رنگ‌های مختلفی که دارد برای مصارف متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است بدانید این ورق ها سطح را به خوبی پوشش داده و همچنین از مقاومت بالایی در برابر گرما و رطوبت برخوردار می باشد.

همچنین در برابر آسیب های فیزیکی مثل خط و خش نیز بسیار مقاوم می باشد. این محصول کاربردهای بسیاری دارد از جمله می‌توان به استفاده در صنایع ساختمانی و بدنه انبارها و کارگاه‌ها، سقف کاذب، نمای داخلی و خارجی ساختمان ها و همچنین در لوازم خانگی برای بدنه خارجی یخچال، آبگرمکن، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و … استفاده کرد.

 از دیگر کاربردهای محصولات ورق رنگی می‌توان به صنایع فلزی جهت کابینت و تجهیزات اداری، پارتیشن، بدنه کامپیوتر و … اشاره کرد. در صنعت حمل و نقل نیز برای ساخت کانتینر، سردخانه ها و کاروان‌های ثابت و متحرک اشاره کرد.

قیمت ورق

ورق قلع اندود

به خاطر خاصیتی که ورق های قلع اندود در حفظ و نگهداری دارند در کاربردهای بسیاری از این ورق ها استفاده می شود. از جمله در صنایع بسته بندی، مواد غذایی، دارویی و رنگ ها از ورق های قلع اندود استفاده خواهد شد.

همانطور که می دانید مجتمع فولاد مبارکه از جمله کارخانه های معتبر و شناخته شده در ایران می باشد که به قلب تولید کننده های مقاطع فولادی شناخته می شود. این شرکت محصولات واحد دوام و با کیفیتی را تولید و روانه بازار کرده است. شرکت فولاد مبارکه اصفهان همواره سعی کرده است تا از مواد و متریال با کیفیتی در ساخت این محصولات اقدام کند. به گونه ای که امروزه بیش از ۵۰ درصد مقاطع فولادی مورد نیاز کشور توسط این مجتمع تامین می شود.

بهتر است بدانید این کارخانه صادرات موفقی را به کشورهای دیگر نیز داشته است که این نشان از کیفیت بالای محصولات تولیدی کارخانه است. مجموعه آهن هایپر به عنوان نماینده رسمی مجتمع فولاد مبارکه فعالیت دارد و تمامی محصولات تولیدی این کارخانه را به صورت مستقیم و بدون واسطه ارائه می دهد.

 شما بازدیدکنندگان گرامی در هر جای ایران که باشید می توانید این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و در کاربردهای مدنظر خود از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت  https://ahanhyper.com/ با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد مبارکه با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

مقالات مرتبط:

بررسی تفاوت فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر