امروز : چهارشنبه 24 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان جزء کارخانه های معروف استان اصفهان می باشد که همانگونه که از نام آن مشخص می باشد، در شهر مبارکه اصفهان بنا شده است. این کارخانه از سال 1371 به بهره برداری رسیده و جزء عظیم ترین پروژه های اجرایی ایران می باشد. بسیاری از متخصصان فولاد مبارکه اصفهان را جزء پروژه های کم نظیر در خاورمیانه می دانند.

با توجه به فولاد که در این کارخانه تولید می شود، مواد اولیه صنایعی دیگر همانند کشتی سازی، ماشین سازی، شهرسازی و … تامین می گردد. این کارخانه از ابتدای تاسیس خود از تکنولوژی قوس الکتریکی برای تهیه فولاد استفاده نمود و همین امر نیز موجب شد تا ورقه های تولید شده دارای بالاترین استاندارد های جهانی باشند.

متخصصین کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در آخرین گزارشات عنوان نموده اند که این کارخانه ظرفیت تولید بیش از 10 میلیون تن فولاد را در سال دارد. از جمله محصولات کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، می توان به مواردی چون ورق های گالوانیزه، ورق های فولاد سیاه و ورق های اسید شویی اشاره نمود.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

 

با کارخانه فولاد مبارکه اصفهان بیشتر آشنا شویم:

شرکت فولاد مبارکه اصفهان جزء بزرگترین و پهناورترین واحد های کارخانه ای در کشور می باشد. این کارخانه پس از انقلاب در فضای حدود 18 میلیون مربع تاسیس گردید. یکی از مواردی که باعث شده است، کارخانه فوق امروزه جزء کارخانه های برتر دسته بندی شود، استفاده از تکنولوژی و فناوری روز دنیا می باشد.

باید در نظر داشت که فرایند تهیه فولاد در این شرکت کاملا در دست مهندسان ایرانی بوده و مواد اولیه نیز از داخل کشور تهیه می شود. به عبارت دیگر، پودر سنگ مورد نیاز از استان کرمان توسط قطار به محل کارخانه مبارکه ارسال می شود.

در ادامه فرآیند تولید، پودر سنگ به گندله و سپس به آهن اسفنجی مبدل می گردد. با استفاده از قوس الکتریکی، آهن تولید شده در مرحله قبل به فولاد مذاب تبدیل می شود که در مرحله آخر نیز وارد ماشین های ریخته گری می گردد.

با این توضیحات شاید برای شما نیز این ایهام به وجود آید که ضایعات محیط زیستی خطرناکی از این فرایند حاصل می شود اما مدیران فولاد مبارکه اصفهان هر ساله بیش از 300 میلیارد تومان هزینه می نمایند که پساب های ایجاد شده وارد آب های سطحی نشده و به محیط زیست آسیب نرساند.

در حال حاضر سهام فولاد مبارکه اصفهان در بازار بورس و اوراق بهادار نیز دارای ارزش فوق العاده ای می باشد. به این معنا که سرمایه در حال گردش را می توانند افزایش دهند. در شرایط سخت تحریم ها نیز فولاد مبارکه اصفهان توانست با تهیه مواد اولیه و ضروری کارخانه ها تا حد زیادی مشکل صنعت و سایر تولیدات داخلی را مرتفع سازد.

 

فولاد مبارکه اصفهان

 

صادرات فولاد مبارکه:

در حال حاضر فولاد تهیه شده توسط این کارخانه دارای بالاترین میزان کیفیت می باشد و مشتریان زیادی از داخل و خارج خواهان این فولاد هستند. انواع ورق های سرد و گرم، کلاف ها، فولادهای مختلف و … به بازار های جهانی از این کارخانه صادر می شود.

از همین رو می توان کارخانه مذکور را جزء برترین کارخانه های داخلی دانست. امروزه اروپا، آفریقا، کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه از جمله مشتریان مهم فولاد مبارکه اصفهان می باشند.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

 

از جمله افتخارات فولاد مبارکه می توان به دریافت گواهینامه های زیر اشاره نمود:

  • گواهینامه TQ: مدیریت کیفیت فراگیر
  • گواهینامه ISO 9001: مدیریت تضمین کیفیت
  • گواهینامه ISO 14001 مدیریت محیط زیست

موقعیت فعلی فولاد مبارکه اصفهان در جهان:

اولین اقدامات برای راه اندازی این صنعت از سال 1930 میلادی آغاز گردید اما با توجه به جنگ های جهانی و آثار مخرب آن به تعویق افتاد اما با تلاش بسیار ایران توانست در سال 1370 درب های کارخانه مذکور را باز نماید. بر اساس آمار و ارقام ISA در سال 2019 کشور ایران در رتبه دهم قرار گرفته و توانسته است در صنعت فولاد حرفی برای گفتن داشته باشد.

البته باید در نظر داشت که در سال 2020 توانست 1 درجه نزول نموده و به جایگاه نهم دست یابد. این اعداد نشان می دهد که فعالیت جوانان ایرانی هیچ گاه بدون نتیجه باقی نمی ماند. در ایران سه کارخانه بزرگ در حوزه تولید فولاد فعالیت می نمایند و جالب است که بدانید با تولیدات این سه کارخانه در اصفهان و خوزستان دیگر نیازی به وارد کردن این مورد از خارج نمی باشد.

بررسی ویژگی های فولاد مبارکه اصفهان

برای اینکه در مصرف انرژی بتوان صرفه جویی نمود، این شرکت بیشتر سوخت مورد نیاز خود را از احیای مستقیم به دست می آورد، با این حال سوخت اصلی آن گاز محسوب می شود. از لحاظ صنعت، کارخانه فوق را می توان بخشی از سازمان توسعه و نوسازی معادن کشور در نظر گرفت.

این شرکت هم در زمینه بازرگانی و هم در زمینه های فنی فرصت های شغلی بسیاری را فراهم آورده است و جوانان با استعداد زیادی در آن در حال فعالیت می باشند. باید به این نکته نیز توجه داشت که تمام کارخانه های فولاد در کشور زیر نظر شرکت ملی فولاد ایران به نام NISCO در حال فعالیت می باشند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر