امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد عتیق آذر سهند

کارخانه فولاد عتیق آذر سهند

کارخانه فولاد عتیق آذر سهند یکی از کارخانه‌های تولید فولاد میلگرد است که  در سال 1391 در استان زنجان تأسیس گشت. شماره ثبت این کارخانه فولادسازی 2496 می‌باشد و در استان زنجان و شهرستان ابهر واقع است.

فولاد عتیق آذرسهند با چندین سال تجربه در زمینه تولید انواع میلگرد توانسته رشد چشم‌گیری داشته باشد و بازار فولاد شمال کشور را در دست بگیرد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه صنعتی اشتغال زایی برای افراد بومی شهرستان و ایجاد شغل برای جوانان می‌باشد.  

کارخانه فولاد عتیق آذرسهند با کمک مهندسین و متخصصان فولاد سازی توانسته‌ است یک محیط آزمایشگاهی واقعی و با کیفیت ایجاد کند که محصولات پس از ساخت مورد آزمایش و برسی قرار گیرند.

 

محصولات کارخانه فولاد عتیق آذر سهند

 

معرفی محصولات کارخانه فولاد عتیق آذر سهند

این کارخانه در ساخت و تولید انواع میلگرد آجدار فعالیت می‌کند.امروزه صنعت ساخت و ساز پیشرفت زیادی کرده‌است. استحکام و مقاومت سازه‌ها تا حدود زیادی به میلگرد بستگی دارد. میلگردها در بتن تعبیه می‌گردند و این استحکام را برای ساختمان فراهم می‌کنند. یکی از میلگردهای آجدار تولیدی شرکت فولاد عتیق سهند میلگرد آجدار 16 می‌باشد.

نحوه تولید و ساخت میلگرد آجدار  با روش نورد است. به گونه‌ای که شمش‌های فولادی را در روش نورد گرم  در حرارت بالا ذوب می‌کنند، در مرحله بعد توسط یک جک هیدرولیکی آن را به یک کوره هدایت می‌کنند. در دستگاه‌های نورد، غلتک‌هایی جاسازی گشته‌است که به وسیله آن‌ها میلگرد را به قطر مورد نظر می‌رسانند. این کار با اعمال نیروی کششی و فشاری صورت می‌گیرد.

همان طور که می‌دانید از میلگردها جهت افزایش مقامت بتنی استفاده می‌شود، میلگرد آجدار 16 هم از این قضیه مستثنی نیست و موجب افزایش مقاومت سازه‌های بتنی می‌گردد.

میلگردهای آجدار به دلیل داشتن شیارهایی روی سطح خود، مانع سر خوردگی و لغزش بتن می‌شوند. از پرکاربردترین میلگردهای موجود در بازار که در ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد، میلگرد آجدار 12،16،18 است که مطابق با استانداردهای ژاپن، آمریکا و از همه مهم‌تر روسیه ساخته می‌شود. میلگردهای آجدار مطابق با مقاومتی که دارند در سه دسته A2, A3, A4  دسته بندی می‌شوند.

 

میلگرد فولاد عتیق آذر سهند

 

بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی

آیین نامه ساختمان در مبحث نهم بیان می‌کند که برای ساختمان‌سازی فقط میلگردهای گرم نورد مجاز بوده و از فولاد سرد نورد شده به هیچ عنوان نباید استفاده کرد. در آیین نامه ساختمان سه نوع میلگرد فولادی معرفی شده که تنها آنها را برای ساختمان‌سازی مجاز می‌داند. پس در گام اول اگر در جستجوی بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی هستید سه گزینه زیر را باید انتخاب نمایید:

  • میلگرد گرم نورد: به فولادی اطلاق می‌گردد که عملیات رول کردن شمش را در شرایط دمایی بالا طی کرده باشد.
  • میلگرد سرد اصلاح شده: برای تولید این میلگرد نیز باید فولاد ابتدا به صورت گرم نورد شود اما برای اینجاد آج تابنده بر روی آن عملیات مکانیکی به صورت سرد انجام می‌گیرد. این فولاد به دلیل اینکه گرم نورد شده قابل استفاده است اما اگر با میلگردی که عملیات مکانیکی آن نیز به صورت گرم انجام شده باشد مقایسه شود ضعیف‌تر خواهد بود.
  • میلگرد گرم اصلاح شده: به این میلگرد که فولاد ویژه هم گفته می‌شود هم عملیات نورد شدن و هم عملیات مکانیکی که برروی آن انجام می‌گیرد به صورت گرم باشد.

اگر نمودار تنش-کرنش فولاد گرم و سرد نورده شده را مقایسه کنیم مشاهده می‌شود که در هر مرحله که عملیات ساخت به صورت سرد انجام شده باشد محصول تولید شده شکننده‌تر خواهد بود.

به طورکلی میلگرد نورد سرد معایبی همچون تردشکنی، کاهش شدید شکل‌پذیری و افزیش تنش پسماند دارد.

 

قیمت محصولات فولاد عتیق آذرسهند

 

امروزه کارگاه‌های غیرمجاز میلگردهای سرد نورد شده تولید می‌کنند که برای صنعت ساختمان‌سازی مشکل ایجاد می‌شود. این میلگردها ازدیاد طولی بسیار کمتر از حالت مجاز داشته و شکسته می‌شوند و کارآیی خود را از دست خواهند داد. همچنین در ساخت این میلگردها از ضایعات فولادی و پروفیل‌های غیرمجاز نیز استفاده می‌گردد. برای ساخت بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی باید از شمش فولادی باکیفیت استفاده شود.

کربن مهمترین عنصر در آنالیز شیمیایی میلگردهای ساختمانی است. در صورت افزایش درصد کربن، میزان ترد و شکنندگی میلگرد نیز بیشتر می‌گردد و انعطاف‌پذیری آن کاهش می‌یابد.

میلگرد از قطر 14 تا 40 میلی‌متر از شمش SP5 با درصد کربن 30 تا 35 درصد با مقطع بیش از 150 میلی‌متر ساخته می‌شود.

میلگرد با قطر کمتر از 14 میلی‌متر از شمش SP3 با درصد کربن زیر 22 درصد با مقطع 120 تا 130 میلی‌متر ساخته می‌شود.

قیمت محصولات فولاد عتیق آذرسهند

به صورت روزانه قیمت میلگردهای اجدار این کارخانه به روزرسانی می‌شود. قیمت محصولات فولاد عتیق آذرسهند به میزان زیادی به قیمت فولاد جهانی، کیفیت، هزینه مواد اولیه و تأمین آن بستگی دارد.

اگر می‌خواهید از محصولات شرکت فولاد عتیق آذر سهند تبریز میلگرد و سایر محصولات فولادی را تهیه کنید، با شماره شرکت تماس حاصل فرمایید یا در شبکه‌های مجازی مرتبط با آن عضو شوید.

جمع‌بندی: همان‌طور که در این مقاله خواندید؛ شرکت فولاد عتیق آذر سهند به صورت روزانه انواع میلگرد آجدار نیاز بازار کشور را تأمین می‌کند.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد عتیق آذر سهند با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر