امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صبا فولاد خلیج فارس

کارخانه فولاد سامان یزد

مجتمع فولاد سامان یزد یکی از شرکت‌های شناخته شده در تولید محصولات با کیفیت مطلوب فولادی نظیر شمش فولادی به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا با این شرکت بیشتر آشنا شوید.

 

کارخانه فولاد سامان یزد

 

درباره کارخانه فولاد سامان یزد

گروه راهبران فولاد آریا ( رافا) به صورت شتاب دهنده و هولدینگی عمل می‌کند که این شتاب دهنده تشکیل شده از زیر مجموعه‌های فعال یا پروژه‌های و ایده‌هایی که در دست تا گروه راهبران فولاد آریا ( رافا)  راه اندازی و نصب در صنایع هایی نظیر فولاد سازی، معدنی و هوانوردی و بازرگانی که با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان و افراد جویای کار، مشارکت در طرح‌های رشد و بالندگی صنعت کشور است.

کارخانه فولاد سامان یزد

همچنین با آموزش نیروهای انسانی متخصص و حرفه ای در سال 1373 با راه اندازی و تاسیس خطِ تولید به روش نوردِ گرمِ میلگرد و مفتول، وارد عرصه تولیدات محصولات فولادی در بازارهای داخلی شد. هم اکنون فعال با برنامه ریزی دقیق و هوشمند و با استفاده از پرورش و جذب نیروهای انسانی متخصص و پس از 22 سال فعالیت در صنعت بزرگ فولاد دارای 7 شرکت فعال و معتبر است.

مجتمع فولاد سامان یزد دارای 3 کارخانه ریخته گری و ذوب برای تولید و عرضه شمش فولادی در بازارهای داخلی و بین المللی دارد و این شرکت به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید فولاد در سطح ملی و بین المللی به شمار می‌رود. با استفاده از فروشگاه آهن هایپر به راحتی می‌توانید از محصولات با کیفیت این کارخانه خرید کنید.

چشم انداز های مجتمع فولاد سامان یزد

  • ارتقا سلامت و ایمنی همه کارمندان و پرسنل
  • مصرف بهینه و درست انرژی
  • فناوری‌های نوین و برتر
  • استمرار و تداوم رضایت مشتریان
  • ارائه محصولات با کیفیت مطلوب
  • ارائه محصولات متنوع و گوناگون
  • مسئولیت پذیری شرکت در مقابل محیط زیست و منابع زیست محیطی

محصولات کارخانه مجتمع فولاد سامان یزد

محصولات کارخانه مجتمع فولاد سامان یزد

این شرکت محصولاتی نظیر شمش فولادی، میلگرد و مفتول با کیفیت تولید می‌کند و توانسته نیازهای عظیمی در بازار را برای این محصولات رفع کند که در قسمت بعدی به طور کامل این محصولات را برایتان بیان کردیم.

شمش فولادی

یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده فولاد آهن است این فلز مهم سخت‌تر از مس نیست آهن به شکل جامد یک فلز چند بلوری است. به طوری که بلورهای ان زیاد بوده و در مرزها باهم پیوند خورده اند. باید در نظر  داشت که بلور ترکیب منظمی از اتم هاست به بهترین حالت به شکل کره ای به  هم وصل شده اند.

این شبکه‌ها با روش‌های خاصی در هم نفوذ می‌کنند. در آرایش مولوکولی آهن ان را می‌توان مانند یک مکعب با هشت اتم آهن در هر گوشه ان ترسیم کرد. از مهم‌ترین خاصیت این آلیاژ سختی و درخشندگی ان است و دارای نقطه ذوب حدود 1510 درجه سانتی گراد است که این نقطه ذوب در بین اکثر فلزات بالاتر است. وهمچنین چگالی بسیار بالایی دارد حدود هشت برابر اب است.

به طور کلی این آلیاژ از مهم‌ترین عنصر تشکیل دهنده ان یعنی آهن سخت‌تر و قوی‌تر است ولی بسیار انعطاف پذیر تر است و قدرت کششی بالایی دارد و قادر به تحمل مقاومت در برابر بارهای وارد شده است بدون این که شکل آن تغییر کند.

شمش فولادی سامان یزد

همچنین لازم به ذکر است که مقاومت کششی فولادها نسبت به سایر مواد بیشتر است ولی این موضوع در بین انواع مختلف فولاد متفاوت است. فولادی که تولید می‌شود اغلب فولاد کربنی است که به غیر از کربن از و آهن از فلزاتی نظیر سیلیکون و منگنز هم استفاده می‌شود.

به طورکلی مقاومت کششی فولاد بین 2290 تا 2870 است. وقتی کربن اتم‌های خود در اتم‌های آهن پراکنده می‌کند کار سخت‌تر می‌شود که این عمل قدرت شکنندگی فولاد را نسبت به آهن بیشتر می‌کند پس به این نتیجه می‌رسیم که تبدیل آهن به فولاد با وجود هزینه زیاد سخت هم هست. فولاد کربنی با توجه با میزان کربن به کار رفته در ان به سه گروه زیر تقسیم می‌شود.

  • کربن 2. فولاد کم کربن0.15 تا 0.45 درصد
  • کربن 3. فولاد با کربن متوسط 0.45 تا 0.8 درصد
  • کربن 4. فولاد پرکربن 0. تا 1.5 درصد

یک نوع فولاد دیگر که در برابر اکسیداسیون و خوردگی مقاوم است با نام فولاد ضد زنگ معروف است. به طوری که با اضافه کردن کروم به فولاد در مقادیر بالا کروم با اکسیژن هوا ترکیب شده ویک لایه محافظ اطراف ان تشکیل می‌دهد.

فولاد مارتنزیتی شامل 12 تا 14 درصد کروم و 0.12 تا 0.35 درصد کربن استو این نوع از فولاد مغناطیسی است و با عملیات حرارتی که روی ان ها انجام می‌شود سخت می‌شوند که از این نمونه فولاد در پمپ‌های هیدرولیکی و پمپ‌های روغنی و شیر الات و تجهیزات مهندسی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین خواص فولاد سازگاری این فلز با محیط زیست اطراف خود است. باید توجه داشت که اسمان خراش‌های عظیم در اطراف ما دارای دوام  زیاد است و به مواد سمی برای محیط زیست تبدیل نمی‌شود. 

میلگردهای تولیدی سامان یزد

میلگرد و مفتول

میلگردهای تولیدی مجتمع فولاد سامان یزدبه صورت میلگرد ساده یا میلگرد آجدار در دو نوع آج ساده (A2) و با آج پیچیده (A3) و همچنین مطابق با استانداردهای بین المللی و ملی کشورمان تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌شود. با استفاده از فروشگاه آهن هایپر به راحتی می‌توانید از محصولات با کیفیت مجتمع فولاد سامان یزد خرید کنید.

میلگرد آجدار نیمه سخت با آج ساده (A2)

این نوع میلگرد در با آج پیچیده (A3) به شکل فنری و به صورت آج دار تولید و به بازار جهانی عرضه می‌شود. این نوع میلگرد برای عملیات ساختمانی مخصوصاً خاموت زنی بسیار کاربردی و مناسب است و هم چنین انجام عملیات جوشکاری بر روی آن‌ها در صورت موارد خاص و احباری امکان پذیر است که اما این نکته مهم و حائز اهمیت توصیه می‌شود که در صورت وجود امکان از جوشکاری این نوع میلگرد خودداری کنید. از این نوع میلگرد عموماً برای خاموت و مش بندی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. آج‌های میلگرد A2 به شکل فنری و موازی شکل تعبیه شده است و هم چنین این نوع میلگرد شکننده و ترد است.

میلگرد آجدار سخت با آج پیچیده (A3)

میلگرد آجدار سخت با آج پیچیده (A3) مناسب  و کاربرد برای عملیات سیویل صنعتی و ساختمانی دارد که این نوع میلگرد به صورت آجدار و به اصطلاح به صورت آج جناقی تولید و بازار ارائه می‌شود و اکیداً برای آهنگری و تغییر شکل‌های فراوان با زوایای تند مناسب نبوده و همچنین به هیچ وجه عملیات جوشکاری بر روی آن مجاز نمی‌باشد. این نوع میگرد در حال حاضر بیشترین مصرف را در بین انواع میلگرد را دارد.

قیمت محصولات کارخانه سامان یزد

حرف آخر

در این مطلب مجتمع فولاد سامان یزدو محصولاتش راه به طور کامل برایتان بیان کردیم. برای خرید محصولات این کارخانه با بهترین کیفیت بازار به صورت آنلاین می‌توانید از وب سایت آهن هایپر خریداری کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد سامان یزد با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر