امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد المهدی

کارخانه فولاد المهدی

این مجموعه صنعتی در سال ۱۳۶۹ در ۱۸ کیلومتری غرب بندر عباس تأسیس گردید. ظرفیت تولیدی فولاد آلومینیوم المهدی معادل ۳۳۰ هزار تن در سال است. کارخانه المهدی در سال اول تأسیس تنها در سه فاز و در منطقه صنعتی خلیج فارس فعالیت می‌کرد. در سال  ۱۳۷۶ زمینه فعالیت‌های خود را گسترش داد و تعداد دیگ‌ها را ۶ عدد افزایش داد. بعد از گذشت سال‌ها و ادامه تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان این شرکت تعداد دیگ‌ها به ۱۲۰ تا رسید.

ظرفیت تولیدی فولاد المهدی در سال ۱۳۸۴ به ۱۱۰ هزار تن در سال رسید که موفقیت بزرگی برای این مجموعه صنعتی به حساب می‌آمد.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید از بزرگ‌ترین تولید کنندگان شمش‌های آلمینیومی در ایران فولاد المهدی است که وسعت آن از راه دور نیز مشخص است.  ابزار آلات و ماشین‌های صنعتی پیشترفته‌ای در این کارخانه قرار گرفته‌است که به رشد و طراحی باکیفیت آلمینیوم کمک خواهد کرد.

کارخانه فولاد آلومینیوم المهدی

واحدهای اصلی کارخانه فولاد المهدی

واحد برق و رکتیفایر، کارگاه ریخته‌گری، کارخانه پخت آند، انبارها، تأسیسات زیر بنایی، تأسیسات انتقال مواد، مدیریت برنامه ریزی جامع، تأسیسات هوای فشرده، واحدهای کنترل آلودگی، کارخانه تولید آند خام از مهم‌ترین بخش‌های کارخانه فولاد المهدی محسوب می‌شوند.

اهداف فولاد المهدی

  • حفاظت از محیط زیست
  • کمک به بازاریابی صنعت آلمینیوم
  • بهینه سازی مواد مصرفی اولیه
  • تقویت همکاری سازمان‌های همچون سازمان ملی ایران و سازمان بین‌المللی استاندارد سازی
  • شناسایی افراد متخصص و کاربلد و بهره بردن‌ از آن‌ها در جهت پیشترفت کارخانه صنعتی

در میان موارد نام برده‌شده حفاظت از محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا به هر حال منابع تمام می‌شود اما نکته مهم این است که در پایان استفاده و بهره‌وری از منابع، به حفظ طبیعت کمک کردیم؟! یا در تخریب آن نقش داشتیم؟!

واحدهای اصلی کارخانه فولاد المهدی

تفکیک افراد با سواد و با تجربه از مهم‌ترین اهداف این شرکت است که در پیشرفت آن نقش چشمگیری دارد. همچنین این مجموعه در بازاریابی آلمینیوم نقش مؤثری دارد.

محصولات تولیدی فولاد المهدی

شمش‌‌های فولادی ۱۰۰ پوندی:  وزن هر شمش فولادی تولیدی فولاد المهدی بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ کیلوگرم برآورد می‌شود. لبه‌های تیز و برنده ندارد و فاقد پلیسه است. کوه آهنی ندارد و فاقد حفره انقباضی باز است.

شمش‌های فولادی ۵۰ پوندی: وزن هر شمش ۵۰ پوندی بین ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم محاسبه می‌گردد. تعداد این شمش‌ها در هر باندل ۴۴ عدد است و در مینیموم حال هر باندل دارای دو عدد تسمه محکم می‌باشد. همانند شمش‌های ۱۰۰ پوندی فاقد لبه‌های تیز و برنده است، پلیسه، لبه‌های تیز و برنده ندارد، فاقد بث یا هرگونه ماده غیر از آلمینیوم می‌باشد.

چگونگی ساخت شمش‌های فولادی: در بخش احیای این کارخانه آهن اسفنجی با استفاده از گندله‌های سنگ آهک تولید می‌شود. آهن اسفنجی در دو مدل A,B  ساخته می‌شود.  گندله‌های سنگ آهک به آرامی وارد کوره‌های داغ می‌شوند و توسط گاز احیا به دمای 860 درجه سانتی گراد می‌رسند. در نهایت آهن اسفنجی به وسیله گازخنک کننده دمای آن کمتر می‌شود و به 40 می‌رسد. سپس آماده انتقال می‌شود.

آهن اسفنجی همیشه به صورت خالص نیست و همراه با آهن قراضه به کوره‌های فولادسازی وارد می‌شود.  تمامی محصولات تولید شده بعد از انجام مراحل سردسازی و کاهش دما به انبارهای ویژه خود منتقل می‌شوند.

در بخش فولادسازی شرکت، محصول نهایی یعنی شمش فولادی از آهن‌های اسفنجی ساخته شده در بخش قبل تهیه می‌گردند. شمش فولادی در ابعاد گوناگونی مانند 130*130’150*150’180*180’200*200 ساخته می‌شود. طول این محصولات بین 6 تا 12 متر برآورد می‌شود. این شرکت در حال توسعه است و به دنبال ارتقا و پیشترفت بیشتر گام بر می‌دارد.   رعایت استانداردهای بین المللی و کیفیت بالای محصولات فروش و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد.

مزایای فولاد المهدی

مزایای فولاد المهدی

  • داشتن موقعیت مناسب و مجاورت با نیروگاه بندرعباس
  • دستیابی به آب‌های بین‌المللی
  • بهره بردن از مزایا گمرکی
  • امکان استفاده از خطوط سراسری ریل آهن

اگر تمایل به  خرید و مشاوره از این شرکت را دارید, حتما با دفتر مرکزی و کارشناسان فروش شرکت تماس حاصل فرمایید. نمایندگی فولاد المهدی به صورت شبانه روزی پاسخ گوی نیازهای شما می‌باشد. قبل از خرید یک محصول باید به اندازه، قیمت دقیق، وزن و کاربرد محصول توجه فرمایید. در بسیاری‌از موارد بعد از خرید کالا مورد نظر امکان بازگرداندن آن وجود ندارد.

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید؛ فولاد المهدی در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار دارد. امکان استفاده از خطوط سراسری ریل آهن، دستیابی به آب‌های بین المللی و مزایا گمرکی از برترین ویژگی‌های این مجموعه به حساب می‌آید.

امید واریم از خواندن این مقاله لذت برده‌باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه کارخانه صنعتی فولاد المهدی  به دست آورده‌باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد المهدی با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر