امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صنایع فولاد کوهپایه

کارخانه صنایع فولاد کوهپایه

کارخانه صنایع فولاد کوهپایه از جمله کارخانه های تولیدی محصولات فولادی می باشد که در سال 79 به بهره برداری رسید. این کارخانه از لحاظ موقعیت مکانی در جاده اصفهان – نائین قرار دارد و به صورت خاص بر روی تولید محصولات مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله محصولات این کارخانه می توان به مواردی چون نبشی، ناودانی، میلگرد و تسمه اشاره کرد. خوشبختانه با توجه به استاندارد های بالای محصولات صنایع فولاد کوهپایه، امروزه شاهد صادر شدن بخش قابل توجهی از محصولات به خارج از کشور می باشیم. مدیران این کارخانه موفق اعلام می دارند که در حال حاضر در سال بیش از 120 هزار تن تولیدات فولادی نیمه سنگین را وارد بازار می نمایند.

 

کارخانه صنایع فولاد کوهپایه

 

آشنایی با محصولات صنایع فولاد کوهپایه:

همانگونه که در بالا عنوان شد، بیشتر تمرکز کارخانه مذکور بر روی تولید محصولات نیمه سنگین می باشد. از همین رو می توان تولیدات آن را در یکی از دسته های زیر طبقه بندی نمود:

  • تولید انواع نبشی ها در سایز های 40- 45 – 50 – 55 – 60:

نیشی ها در اوزان و اندازه های مختلف تولید می شوند اما تمام آنها تحت استاندارد DIN 1017 تولید می گردند.

  • تولید انواع نبشی بال های مساوی:

این محصولات دارای استاندارد IRSIR 1792 است و عموما دارای اندازه های گوناگون می باشد.

  • تولید انواع نبشی بال های غیر مساوی:

این محصول نیز همانند مورد قبل طی اندازه ها و سایزهای متغیر بر اساس نیاز کاربر به بازار عرضه می شود.

  • تولید ناودانی ها در اندازه های مختلف 30 – 40 – 50 – 60:

ناودانی ها با استاندارد ISIRI 4477 طی سایز ها و وزن های مختلف به بازار عرضه می شود.

  • تولید تسمه ها در اندازه های گوناگون:

تسمه های تولید شده دارای استاندارد DIN 1017 می باشد. تسمه در واقع یک حلقه رسانا می باشد که می تواند انرژی را به خوبی منتقل نماید.

کارخانه صنایع فولاد کوهپایه

  • تولید میلگرد های مختلف در اندازه 10 -12-14 16 20 25 28

میلگردهای تولید شده توسط صنایع فولاد کوهپایه دارای استاندارد ISIRI 3132 می باشند که در دسته های میلگرد A2 و میلگرد A3 طبقه بندی می شوند.

  • سپری ها:

سپری های فولادی دارای سطح مقطع T شکل می باشند. عموما از این موارد برای تهیه در و پنجره استفاده می شود لذا بیشترین کاربرد آن در صنایع ساختمانی است.

از جمله ویژگی های این کارخانه می توان به تنوع در محصولات، تنوع در ضخامت، انعطاف پذیر بودن تولیدات، نرم بودن، ابعاد مناسب و مطابق با استاندارد های جهانی، یک دست و صاف بودن، سایز ها و طول های مختلف و …. اشاره کرد. این کارخانه به تازگی خط تولید تسمه های فابریک را نیز افتتاح نموده است که از آن برای تهیه پله های فلز، مبلمان و گاها فرفورژه نیز استفاده می شود.

کارخانه صنایع فولاد کوهپایه

آشنایی با پروسه تولید در صنایع فولاد کوهپایه:

باید در نظر داشته باشید که کل محصولات تولید شده توسط صنایع فولاد کوهپایه به وسیله پروسه نورد گرم تولید می شوند. به عبارت دیگر ابتدا مواد خام را به دمای 1200 درجه سانتی گراد می رسانند و سپس طی سه مرحله آنها را تغییر شکل داده و قالب گیری می کنند. البته با توجه به نوع محصولی که تهیه می شود عموما این مراحل بیشتر شده و گاها تا 17 مرحله نیز می رسد.

پس از پشت سر گذاشتن مرحله فوق، لازم است تا تمام محصولات به خوبی خنک شوند. برای اینکه محصولات وارد مرحل پرداخت شوند، عموما از چنگک های بزرگ استفاده می نمایند که این چنگک ها از انحنای فولاد جلوگیری می کنند. با این توضیح می توان دریافت که صنایع فولاد کوهپایه بالاترین سطح کیفیت و استاندارد را دارا است.

البته باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که صنایع فولاد کوهپایه دارای بخش کنترل کیفی می باشد. به این معنا که تمام مواد اولیه و خام با تایید واحد کنترل کیفیت وارد خط تولید می شود و تا زمانی که محصول تولید شود نیز به صورت مکرر این عملیات چکاپ صورت می گیرد.

جالب است که بدانید در انتهای کار، کارشناسان هر بخش از هر 50 هزار تن محصول فولادی، یک قطعه را برای انجام آزمایش های مربوطه جدا می کنند. در صورتی که مشتری نیاز به گواهی کیفیت داشته باشد، این مورد نیز در پایان عملیات تست به او داده می شود.

کارخانه صنایع فولاد کوهپایه

آشنایی با افتخارات و گواهینامه های صنایع فولاد کوهپایه:

صنایع فولاد کوهپایه با توجه به نوع محصولاتی که به بازار عرضه می دارد، توانسته است جایگاه خوبی را در منطقه و در جهان به دست آورد. همین امر هم موجب گردیده تا گواهینامه مختلف داخلی و بین المللی را دریافت کند که نام برخی از آنها در زیر درج شده است:

  • گواهینامه بین المللی ISO 14001
  • پروانه علامت استاندارد نبشی های فولادی
  • پروانه علامت استاندارد ناودانی های فولادی

این کارخانه با همت جوانان ایران و دانش و مهارت آنها خوشبختانه در جایگاهی قرار دارد که جز کارخانه های مهم تولیدی می باشد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه صنایع فولاد کوهپایه با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر